رژیم غذایی اصولی + خوراکی‌های ضروری در یک برنامه غذایی سالم

وقتی صحبت از رژیم غذایی می‌شود، همه به دنبال یک الگوی غذایی عجیب و غریب هستند که با کمک آن بتوانند وزن کم کنند؛ غافل از اینکه رژیم غذایی همان اصلاح سبک زندگی و ترفندهای کوچکی است که با کمک آنها می‌توان نه تنها سالم ماند، بلکه به وزن ایده‌آل هم رسید. سن، وضعیت جسمانی، […]

رژیم غذایی یا برنامه غذایی اگر اصولی، استاندارد و بدون حذف وعده‌ها و گروه‌های غذایی باشد، توصیه می‌شود.
5 از 5

زمان مطالعه 31 دقیقه

تعداد بازدید 594518

تاریخ انتشار

وقتی صحبت از رژیم غذایی می‌شود، همه به دنبال یک الگوی غذایی عجیب و غریب هستند که با کمک آن بتوانند وزن کم کنند؛ غافل از اینکه رژیم غذایی همان اصلاح سبک زندگی و ترفندهای کوچکی است که با کمک آنها می‌توان نه تنها سالم ماند، بلکه به وزن ایده‌آل هم رسید.

سن، وضعیت جسمانی، میزان تحرک، وزن و قد افراد، فاکتورهایی هستند که در یک رژیم غذایی سالم و اصولی باید مورد توجه قرار بگیرند. برای اینکه وزن کم کنید یا حتی وزنتان را بالا ببرید، لازم نیست به هر روش عجیب و غریبی دست بزنید و رژیم‌های مشهور و سخت را امتحان کنید.

ابتدا باید نیازهای خود را بشناسید و طبق آنها رفتار کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی یک برنامه غذایی اصولی و لیست خوراکی‌های ضروری در یک رژیم غذایی سالم بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

اگر فرصت مطالعه مقاله را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به فایل صوتی آن گوش دهید:

باورهای غلط در مورد رژیم غذایی

گاهی تصور غلطِ بی‌ارزش کردن غذاها، حذف وعده‌های غذایی و ورزش بیش از حد باعث می‌شود شاهد تغییر چشمگیری روی ترازو نباشیم. اشکال کار کجاست؟ همانطور که گفتیم اشکال از تصورات اشتباه ما از رژیم غذایی باعث شده تا نتوانیم سالم زندگی کنیم.

اگر می‌خواهید بدانید با توجه به قد خود اضافه یا کمبود وزن دارید، باکس‌های زیر را پر کرده و شاخص توده بدنی یا بی ام ای خود را مشاهده کنید:

top-main-bmi

با وارد کردن مشخصات دقیق خودت میتونی برای دریافت رژیم غذایی اقدام کنی

شاخص توده بدنی شما

شما   دارید

arrow

اضافه وزن

کیلوگرم

وزن فعلی

کیلوگرم

وزن مناسب

کیلوگرم

وزن سلامت

کیلوگرم
reload

دوباره امتحان کن

در ادامه می‌خواهیم درباره باورهای غلطی صحبت کنیم که در مسیرتان برای رسیدن به وزن طبیعی قرار می‌گیرند:

حذف وعده‌های غذایی

شاید فکر کنید با حذف یک وعده و یا نخوردن میان‌وعده از نهار تا شام، کار مفیدی برای کاهش وزن انجام داده‌اید؛ اما باید بدانید که این گرسنگی باعث کاهش وزن نمی‌شود. چرا؟ زیرا وقتی گرسنه هستید دو اتفاق می‌افتد:

  • اول اینکه همه چیز به نظر دلپذیر و خوشمزه می‌آید.
  • دوم اینکه برای افزایش احساس سیری به مقدار غذای بیشتری احتیاج پیدا خواهید کرد. در نتیجه بیشتر از پیش غذا می‌خورید و ممکن است انتخاب‌های غذایی‌تان سالم نباشند.

مصرف یک میان وعده مغذی بین وعده‌های اصلی کمک می‌کند تا از این پرخوری در امان باشید، چرا که قند خون‌تان به ثبات می‌رسد و سوخت و سازتان قوی می‌شود.

یک رژیم غذایی باید شامل همه‌ی گروه‌های غذایی باشد و تمام نیازهای بدن را تامین نماید. ضمن اینکه برنامه‌ی غذایی سالم نباید برای افراد ایجاد محرومیت و محدودیت نماید و باعث ضعف و گرسنگی بین وعده‌ها بشود.

اگر قرار است برای طولانی مدت خارج از خانه بمانید با خود میان‌وعده ببرید. میان‌وعده‌ها باید حدود 200 کالری یا کمتر باشند و از ترکیب فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین تشکیل شوند. نمونه‌ای از این پروتئین‌ها و چربی‌های سالم شامل آجیل‌ها، دانه‌ها و میوه‌های خشک، سیب و کره بادام‌زمینی هستند.

زیاده‌روی در مصرف غذاهای سالم

وقتی به یک ماده غذایی برچسب سالم بودن می‌زنیم، بدان معنا نیست که هرچقدر دوست داشتید می‌توانید از آن بخورید. حتی اگر پیوسته غذاهای سالمی مانند آجیل، روغن زیتون، شکلات تلخ و … می‌خورید باز هم باید در مقدار مصرف آنها دقت کنید، چرا که کالری این غذاها بالاست.

برای مثال با اینکه مصرف روغن زیتون مزایای زیادی دارد، اما اگر مقدار زیادی از آن را روی غذای خود بریزید باعث می‌شود کالری دریافتی شما به شدت افزایش یابد و وزن‌تان اضافه شود.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

حذف کربوهیدرات

قطع کامل کربوهیدرات از لیست غذایی ممکن است در ابتدا باعث کاهش وزن شود اما پایدار نخواهد بود. این کار به هیچ وجه سالم نیست و باعث احساس خستگی، سستی، بدخلقی و زودرنجی خواهد شد. به‌علاوه، بلافاصله بعد از بازگشت به غذا خوردن عادی، دوباره وزن‌تان اضافه خواهد شد.

به جای اینکه کربوهیدرات‌ها را به طور کامل حذف کنید انواعِ درست آنها را انتخاب کنید. منظور از این کربوهیدارت‌ها، انواع تصفیه‌نشده و کامل آنهاست. مواردی مانند نان سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای و پاستا سبوس‌دار، دارای مقدار زیادی فیبر هستند که ویتامین و مواد معدنی دیگر هم در آنها یافت می‌شود.

آیا حذف نان و برنج از رژیم درست است؟ از زبان دکتر کرمانی بشنوید:

حذف گلوتن

گلوتن نوعی پروتئین است که در غلاتی مانند گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. حذف گلوتن فقط در صورتی مجاز است که مبتلا به بیماری سلیاک باشید و یا از مشکل عدم تحمل گلوتن رنج ببرید.

درست است که تمام رژیم‌های غذایی که از راه حذف گلوتن پیش می‌روند، منجر به کاهش وزن می‌شوند اما دلیل آن حذف گلوتن نیست. وقتی شما کیک، نان و بیسکویت را از لیست غذایی خود حذف کنید، کالری کمتری دریافت کرده‌اید، در نتیجه وزن‌تان کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین، کاهش وزن ارتباطی با گلوتن ندارد و  این کالری دریافتی بوده که کم شده است. حذف بی‌دلیل یک گروه غذایی باعث می‌شود دچار کمبود مواد مغذی و دیگر مشکلات سلامتی شوید. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بهتر است به جای حذف گروه‌های غذایی، روی آنها درست تمرکز کنید.

حذف کامل چربی‌ها

بدن برای چربی‌سوزی به منبع مناسبی از آن نیاز دارد. مطمئن شوید مقداری چربی سالم و غیراشباع که در آجیل‌ها، دانه‌ها، کره بادام‌زمینی و روغن زیتون وجود دارد را در برنامه غذایی خود جای دهید. این نوع چربی‌ها مزایای فراوانی برای سلامت بدن دارند و باعث می‌شوند خیلی زود سیر شوید.

این چربی‌ها به کاهش خطر بیماری‌های قلبی، جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن کمک می‌کنند. چربی‌ها را در اندازه‌های متعادل و به صورت روزانه در رژیم غذایی خود بگنجانید تا احساس سیری و رضایت کنید. انجام این کار کمک می‌کند به خوبی وزن کم کنید و در تثبیت آن نیز مشکلی نداشته باشید.

عدم تحرک

ورزش یکی از راه‌های بسیار مفید برای کمک به کاهش وزن است. اما یادتان باشد برای کاهش وزن ورزش باید در کنار یک رژیم غذایی سالم قرار بگیرد، چرا که این دو مکمل در کنار یکدیگر هستند.

حواس‌تان باشد که ورزش اشتهای‌تان را افزایش می‌دهد، بنابراین بعد از هر ورزش، باید سوخت‌رسانی سالمی برای بدن داشته باشید. این را هم به خاطر داشته باشید که ورزش باعث نمی‌شود به خود اجازه دهید هرچه دوست دارید بخورید، چرا که در مقایسه با غذایی که می‌خورید تنها به قسمت کوچکی از تلاش‌تان برای کاهش وزن کمک می‌کند.

عدم تغییر عادت‌های غذایی

خود را اسیر عدد روی ترازو نکنید. اجازه ندهید ترس و بی‌قراری حاصل از نتیجه‌گیری سریع، تمام تلاش‌هایتان را نابود کند. راه‌های بسیار دیگری مانند اندازه شدن لباس‌ها، بهبود ظاهر و حس بهتر، بالا رفتن سطح انرژی، بهبود خلق و خو و افزایش استقامت کمک می‌کند تا موفقیت بیشتری را در کاهش وزن تجربه کنید.

ایجاد تغییرات پایدار در سبک زندگی و دقت به نتایج آن تنها چند هفته طول می‌کشد. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و عادات سالم و جدید را دنبال کنید. بدن‌تان هر روز از تمام تغییراتی که ایجاد کرده‌اید، سود خواهد برد.

چرا رعایت رژیم غذایی اهمیت دارد؟

بدن ما برای ماهیچه‌سازی، آب شدن چربی‌ها، عملکرد بهتر و پیشگیری از بیماری‌ها به یک رژیم غذایی برای لاغری شکم و کل بدن نیاز دارد. بدون مواد غذایی مناسب، بدن بیشتر در خطر بیماری‌ها، عفونت‌ها و آسیب‌ها قرار می‌گیرد.

مثلا کودکانی که مواد غذایی مفید دریافت نمی‌کنند، بیشتر دچار سوء‌تغذیه، مشکلات رشد و ضعف تحصیلی قرار دارند و عادت‌های بد غذایی تا آخر عمر همراهشان خواهد بود. بالا رفتن آمار چاقی و بیماری‌های وابسته به آن مثل دیابت، سرطان، چربی خون، فشار خون، کبد چرب و سکته قلبی در جهان مثال خوبی برای نشان دادن تاثیر رژیم غذایی است.

این مشکل در آمریکا به قدری زیاد شده که چهار علت اصلی مرگ و میر را بیماری‌های زیر معرفی کرده‌اند:

  • بیماری‌های قلبی
  • سرطان
  • سکته مغزی
  • دیابت

یک رژیم غذایی اصولی باید شامل چه غذاهایی باشد؟

اگر به دنبال آسان‌ترین و بهترین رژیم غذایی هستید، باید با چند برنامه غذایی برای کاهش وزن آشنا شوید. همانطور که در مقاله‌ی رژیم لاغری به طور مفصل توضیح دادیم، یک رژیم اصولی برای کاهش وزن باید شامل همه‌ی گروه‌های غذایی باشد، بر اساس ویژگی های جسمی فرد تعریف شده باشد و هیچ وقت رژیم‌گیرنده را گرسنه نگذارد.

تحمل گرسنگی یکی از مهم‌ترین زمینه‌های شکست در رژیم است. یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب رژیم توجه به کیفیت کالری‌هاست.

نکته‌ی مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که نقطه‌ی مخالف کالری‌های با کیفیت، کالری‌های بی کیفیت هستند؛ یعنی خوراکی‌هایی که مواد مغذی و ارزش غذایی پایین دارند. این کالری‌ها همان مواردی است که از قند و چربی‌های مضر دریافت می‌کنید.

مواد غذایی با کالری مفید مواد غذایی با کالری مضر
میوه‌های تازه سوسیس و کالباس
سبزیجات تازه کیک، دونات، کوکی و…
غلات کامل نوشیدنی‌های انرژی‌زا
حبوبات بستنی
آجیل‌ها نوشابه
پروتئین پیتزا
چربی‌های سالم آب‌میوه‌های فرآوری‌شده

کالری مورد نیاز افراد مختلف

مقدار کالری موجود در یک غذا در واقع مقداری از انرژی ا‌ست که در یک غذا ذخیره شده. بدن شما کالری‌های دریافتی از غذا را صرف راه رفتن، فکر کردن، نفس کشیدن و دیگر فعالیت‌های مهم می‌کند. یک فرد معمولی برای تثبیت وزن خود روزانه حدودا به 2000 کالری نیاز دارد.

با این حال مقدار کالری مورد نیاز بدن در طول روز به مواردی مثل قد، وزن، سن، جنسیت و سطح فعالیت بدنی بستگی دارد. این یعنی، آقایان به طور کلی نسبت به خانم‌ها به کالری بیشتر و افرادی که ورزش نمی‌کنند نسبت به کسانی که ورزش می‌کنند به کالری کمتری نیاز دارند.

مثال‌هایی که در ادامه برای مقدار کالری مورد نیاز یک فرد آمده همه بر اساس استانداردهای جهانی هستند:

رده سنی میزان کالری مورد نیاز
کودکان 2 تا 8 سال 1000 تا 1400
دختران 9 تا 13 سال 1400 تا 1600
پسران 9 تا 13 سال 1600 تا 2000
خانم‌های فعال  14 تا 30 سال 2400
خانم‌های بی‌تحرک 14 تا 30 سال 1800 تا 2000
آقایان فعال  14 تا 30 سال 2800 تا 3200
آقایان بی‌تحرک 14 تا 30 سال 2000 تا 2600
خانم‌ها و آقایان فعال بالای 30 سال 2000 تا 3000
خانم‌ها و آقایان بی‌تحرک  بالای 30 سال 1600 تا 2400

خوراکی‌های ضروری در رژیم غذایی برای کاهش وزن

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم یک رژیم غذایی اصولی همه گروه‌های غذایی را در بر می‌گیرد. به همین دلیل نباید تصور کنیم با گرفتن رژیم غذاهای‌مان محدود و یا حتی حذف می‌شوند. بدن ما به همه‌ی مواد غذایی نیاز دارد و کمبود هر کدام آسیب‌های جبران‌ناپذیری به ما وارد می‌کنند.

سوء‌تغذیه، انواع بیماری‌ها، فقر ویتامین، ریزش مو و خراب شدن پوست از جمله مشکلات پیروی از یک رژیم غیر‌اصولی است. بنابراین اگر می‌خواهید هم وزن کم کنید و هم به بدن شما آسیبی نرسد از این مواد غذایی غافل نشوید:

میوه‌ها در رژیم غذایی

میوه‌ها علاوه بر اینکه میان وعده‌های خوشمزه‌ای هستند، بمب مغذی نیز به حساب می‌آیند. سعی کنید از میوه‌های تازه و نوبرانه بیشتر استفاده کنید.

این میوه‌ها تازه‌تر هستند و بیشترین مواد مغذی را به بدن شما می‌رسانند. با وجود اینکه میوه‌ها سرشار از قند هستند، اما به دلیل طبیعی بودن، نسبت به مواد غذایی شیرین شده انتخاب بهتری به حساب می‌آیند.

اگر دیابت دارید بهتر است از میوه‌هایی استفاده کنید که قندشان پایین است. افرادی که روی مقدار دریافت کربوهیدرات‌شان (قندها) حساس هستند، بهتر است به سراغ میوه‌هایی مانند ملون‌ها و آووکادو بروند.

سبزیجات در رژیم غذایی

سبزیجات منبع اصلی ویتامین و مواد معدنی ضروری هستند. سبزیجات برگ‌دار با رنگ تیره معمولا بیشترین مواد مغذی را در خود دارند. مصرف آنها در کنار غذاها کمک می‌کند مواد مغذی ارزشمندی در بدن خود جذب کنید. منظور از سبزیجات برگ‌دار تیره نمونه‌های زیر می‌باشد:

  • اسفناج
  • کلم
  • لوبیا سبز
  • بروکلی
سبزیجات منبع اصلی ویتامین و مواد معدنی ضروری در یک برنامه غذایی سالم هستند.

سبزیجات منبع اصلی ویتامین و مواد معدنی ضروری در یک برنامه غذایی سالم هستند.

غلات در رژیم غذایی

متاسفانه اکثر مردم از آرد سفید بیشترین استفاده را دارند. آرد سفید تصفیه‌شده ارزش غذایی بسیار کمی دارد چون پوست غلات یا لایه‌ی بیرونی آن در طی فرآیند تصفیه، جدا می‌شود. این پوسته بیشترین مواد مغذی را در خود دارد.

اما غلات کامل شامل تمام قسمت‌ها از جمله این پوسته می‌باشد. غلات کامل، مواد مغذی بسیار بیشتری را برای بدن فراهم می‌کنند. بنابراین به جای نان سفید و پاستا از انواع سبوس‌دار آنها که با غلات کامل تهیه شده‌اند، در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

پروتئین در رژیم غذایی

پروتئین ماده مغذی بسیار مهمی است که برای ماهیچه‌سازی و عملکرد بهتر مغز به آن نیاز داریم. گوشت‌های کم‌چرب مانند گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز و تخم‌مرغ منابع اصلی پروتئین هستند. برای اینکه چربی و کلسترول آنها را به حداقل برسانیم، باید پوست و چربی‌های آن را جدا کنیم.

آجیل‌ و لوبیا منابع خوبی از پروتئین‌های غیرحیوانی، فیبر و دیگر مواد مغذی هستند. این خوراکی‌ها به دلیل داشتن فیبر و پروتئین احساس سیری بیشتری به شما می‌دهند و کمک زیادی به کاهش وزن می‌کنند. سعی کنید این خوراکی‌ها را بیشتر مصرف کنید:

  • عدس
  • لوبیا
  • نخود
  • بادام
  • دانه‌های آفتابگردان
  • فندق
آجیل‌ و لوبیا منابع خوبی از پروتئین‌های غیرحیوانی، فیبر و دیگر مواد مغذی در یک رژیم غذایی سالم هستند.

آجیل‌ و لوبیا منابع خوبی از پروتئین‌های غیرحیوانی، فیبر و دیگر مواد مغذی در یک رژیم غذایی سالم هستند.

لبنیات

در رژیم غذایی لبنیات حاوی ویتامین دی، کلسیم و دیگر مواد مغذی ضروری برای بدن هستند. با اینکه لبنیات از منابع اصلی چربی به حساب می‌آیند، اما چربی‌های آن به احساس سیری بیشتر کمک می‌کند.

اگر علاقه‌ای به دریافت این چربی مفید از لبنیات ندارید، می‌توانید از انواع شیر گیاهی مثل شیر‌بادام و شیرسویای غنی‌شده با کلسیم استفاده کنید.

روغن‌ها در رژیم غذایی

روغن‌ها را باید با احتیاط مصرف کنید. محصولاتی مانند سس سالاد و مایونز که حاوی چربی هستند را سعی کنید از نوع کم‌چرب و کم‌قند انتخاب کنید. از سرخ کردن کامل غذا در روغن بپرهیزید، چون کالری‌های غیرمفیدی به بدن شما می‎‌رسانند.

البته در کنار این روغن‌های مضر، روغن‌های مفید و سالمی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن نارگیل و … وجود دارند که می‌توانید آنها را جایگزین روغن‌های گیاهی کنید.

بنابراین، بهترین خوارکی‌ها در یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری حاوی چربی و قندهای اضافی نیستند و بالعکس سرشار از ویتامین، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی هستند.

در ادامه قصد داریم بهترین رژیم‌ غذایی را که تمام گروه‌های غذایی مورد نیاز بدن در آن رعایت شده به شما معرفی کنیم. با مجله سلامتی دکتر کرمانی همراه باشید.

باسابقه‌ترین و موفق‌ترین رژیم غذایی

رژیم‌ غذایی دکتر کرمانی بیش از 25 سال است که فعال است و توانسته اعتماد هزاران کاربر اینترنتی را به خود جلب کند. این رژیم غذایی هیچ‌گونه محدودیتی در لیست غذایی شما ایجاد نمی‌کند و شما می‌توانید به انتخاب خود از خوردن تمامی غذاها لذت ببرید.

دغدغه‌ی جدا کردن غذاها از سفره خانواده یکی از مشکلاتی است که اراده‌ی افراد را برای گرفتن رژیم سست می‌کند. خوشبختانه رژیم غذایی دکتر کرمانی هیچ‌کس را از هیچ غذایی محروم نمی‌کند. شما می‌توانید بدون مصرف داروهای لاغری و یا جراحی‌های مختلف، وزن خود را کاهش دهید و نگران زیبایی پوست و ظاهرتان نباشید.

رژیم غذایی

چرا رژیم غذایی دکتر کرمانی؟

  • رژیم غذایی دکتر کرمانی مناسب‌ترین رژیم برای بیماران مبتلا به سلیاک، دیابت، چربی خون، فشار خون، کم‌کاری تیروئید، کبد چرب و … است.
  • با توجه به اینکه در رژیم دکتر کرمانی، سلیقه‌ی افراد مبنای انتخاب رژیم غذایی است، رژیم گیرندگان می‌توانند لیست‌های غذایی روزانه‌شان را مطابق با سلیقه شخصی خود انتخاب و در طول رژیم استفاده کنند.
  • در این رژیم، لیست غذایی با وضعیت جسمی (شرایط وزنی و سنی) شما متناسب است و همه‌ی گروه‌های غذایی (پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌ها و ..) در آن در نظر گرفته شده است.
  • وضعیت معیشتی خانواده و فرهنگ غذایی از معیارهای مهم در این رژیم است تا افراد با هر وضعیت مالی بتوانند رژیم دلخواه‌شان را بگیرند و نیازی به مصرف غذاهای گران‌قیمت و عجیب نداشته باشند.
  • در طول رژیم تنها نیستید و یک همراه همیشگی، رژیم شما را پیگیری کرده و به شما انگیزه می‌دهد.
  • به دلیل آنلاین بودن و عدم نیاز به مراجعه حضوری در وقت و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید و با یکبار هزینه به مدت 3 ماه از این رژیم غذایی سالم استفاده خواهید کرد.
  • در هر ساعت از روز می‌توانید از طریق تماس با مشاورین، چت آنلاین سایت و یا شبکه‌های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.
  • با نصب اپلیکیشن به جامع‌ترین بانک کالری غذاها و فعالیت ها دسترسی پیدا می‌کنید.
  • بدون نگرانی در مجالس و مهمانی‌ها شرکت می‌کنید، چون به راحتی امکان جابه‌جایی وعده‌ها وجود دارد.

انواع رژیم‌های غذایی دکتر کرمانی

در ادامه قصد داریم انواع رژیم‌های غذایی دکتر کرمانی را به همراه ویژگی‌های آنها به شما معرفی کنیم:

رژیم غذایی لاغری

  • رژیم بیسیک 3 ماهه: بدون حذف گروه‌ها و وعده‌های غذایی، روزمنو، دارای میان‌وعده، کاهش وزن 12 کیلوگرمی، دارای برنامه تثبیت وزن

نکته: این رژیم را می‌توانید همراه با برنامه ورزشی دریافت کنید.

  • کتوژنیک: 60 روزه، مصرف چربی‌های سالم، پروتئین و مقدار بسیار کمی کربوهیدارت، تغییر سوخت بدن از قند به چربی، کاهش میل به کربوهیدرات، کاهش وزن 8 تا 12 کیلوگرمی، کاهش 4 سایز، افزایش انرژی، دارای رژیم خروج از کتو بدون افزایش وزن
  • کتوویژن: 60 روزه، مناسب برای افراد مبتلا به تیروئید، مناسب برای خروج از کتوژنیک، مناسب برای افرادی که نمی‌خواهند رژیم کتوی کامل را بگیرند. 6 تا 8 کلیوگرم کاهش وزن
  • بارداری: 3 ماهه، پیشگیری از افزایش وزن بی‌رویه مادر، جلوگیری از ابتلا به یبوست، دیابت، فشار خون و…، جلوگیری از تولد نوزاد نارس یا با وزن بالا، همگام با سفره غذایی خانواده، پشتیبانی رایگان، کمک به کاهش وزن آسان‌تر بعد از زایمان، بدون سوءتغذیه جنین
  • شیردهی: 3 ماهه، بدون حذف گروه‌ها و وعده‌های غذایی، کمک به تناسب وزن مادر، افزایش شیر مادر، مغذی‌تر شدن شیر مادر، مناسب برای 6 ماهه دوم شیردهی
  • کودک و نوجوان: مناسب برای سنین 10 تا 16 سال، تنظیم شده برای کاهش، افزایش یا تثبیت وزن کودک و نوجوان، شامل تمام گروه‌های غذایی، متناسب با نیازهای دوره رشد کودکان و نوجوانان

برنامه غذایی لاغری

رژیم غذایی چاقی

افرادی هستند که از کمبود وزن رنج می‌برند و هر چه غذا می‌خورند، وزن‌شان به راحتی بالا نمی‌رود. شاید در نگاه اول بسیار عالی به نظر برسد اما اگر ادامه پیدا کند ممکن است موجب سوءتغذیه و کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری شود.

رژیم چاقی دکتر کرمانی این مشکل را حل کرده است و با ویژگی‌های زیر، وزن‌ شما را به تعادل می‌رساند:

  • افزایش وزن بدون چاقی
  • تنظیم هورمون‌ها
  • افزایش اشتها
  • افزایش توده عضلانی
  • کاهش سوخت و ساز بدن
  • تنوع برنامه غذایی

آنچه از مقاله رژیم غذایی آموختیم:

حال که با ویژگی‌ها و لیست خوراکی‌ها در یک رژیم غذایی سالم آشنا شدید، حتما به این نکته پی بردید که کاهش وزن بدون پیروی از یک برنامه غذایی اصولی و ورزش منظم تقریبا غیر ممکن است. منظور از رژیم غذایی اصولی، مصرف غذاها به صورت منظم، توجه به میان وعده‌ها و استفاده از تمام گروه‌های غذایی اما به اندازه کالری مورد نیاز بدن است.

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
محمد 1402/12/04

سلام . من داخل نرم افزار محاسبه گر وزن ۹۰ و قد ۱۹۰ را وارد کردم. و نوشت وزن مناسب برای من ۶۳ کیلو می باشد!!!!!!

کارشناس به اندام 1402/12/05

سلام عزیزم باتوجه به سن وزن ورزشکاری و پیشنها داده شما ۸۵ هم باشید عالیه

-سرگل 1402/11/17

سلام چن ماهی می خوام لاغر بشم120کیلو دارم آرزو دارم لاغر شم میتونید کمکم کنید

کارشناس به اندام 1402/11/18

سلام عزیزم با برنامه دقیق واصولی قطعا میتونین وزن وکاهش بدین شماکافیه برای برنامه روی لینک کلیک کرده وثبت نام خودنون وانجام بدین برای دریافت مشاوره هم عدد 32143 رو به شماره 90007025 پیامک کنید

یاس 1402/10/19

سلام. من اضافه وزن ندارم ۶۷ کبلو دارم، وزن مناسبم رو زده ۶۵ ، وزن سلامت رو زده ۷۳ اما بخاطر عدم تحرک دور شکم دارم ۱۰۰ سانت آیا رژیمی که صرفاً تاثیر مهمتر رو ناحیه شکم و پهلو داشته باشه هست؟ (البته هفته ای دو ساعت ورزش سنگین رو شکم داشته باشم )

کارشناس به اندام 1402/10/20

سلام نه عزیزم هیچ رژیمی موضعی نمیتونه شکم و.. لاغر کنه

-عسل 1402/08/12

سلام من ی سوال داشتم ببخشید چطور میتونم رژیم درست و مناسب بگیرم؟

کارشناس به اندام 1402/08/13

سلام عزیزم برای دریافت برنامه مناسب شرایط خودتون میتونین روی لینک بزنید وثبت نام وانجام بدین

سونیا 1402/07/30

سلام من ۱۵ سالمه و قدم ۱۵۷ عه و ۴۳ کیلوام میخواستم بدونم چطوری میتونم به وزن ۳۷ برسم

کارشناس به اندام 1402/08/01

سلام سونیا جان با رژیم غذایی برای شروع میتونین روی لینک بزنید وثبت نام کنید

سبحان 1402/06/25

زیاد خوب نبود

کارشناس به اندام 1402/06/26

مرسی ازتوجه شما

-عسل 1402/06/20

سلام من یک دختر هستم 12سالمه وزنم 43 کیلو می خوام 30کیلو بشم قدم 149سانتی متر می‌خوام قدم 170 یا بیشتر بشم

کارشناس به اندام 1402/06/21

سلام عزیزم 30 خیلی کمه به 35 38 برسید خوبه برای رشد قدی باید تغذیه خوبی داشته باشید ورزش هم انجام بدین برای رژیم درست ومناسب سنتون روی لینک بزنید وثبت نام کنید

-ارمین 1402/06/14

سلام من ۱۴۷ کیلو بودم الان ۱۳۰ هستم هرروز ورزش میکنم رژیمی هست که ماهی ۱۵ کیلو کم کنم

کارشناس به اندام 1402/06/15

سلام کتوژنیک عزیزم کاهش وزن بیشتری داره برای لاغری وشروع بزنید روی لینک ثبت نام کنید

-نسترن 1402/06/11

عالییییییی اما شما اپلیکیشن ندارید که من نصب کنم

کارشناس به اندام 1402/06/12

ممنون از همراهی شما عزیزم نرم افزار به اندام رو برای دریافت برنامه از کافه بازار میتونین دانلود کنید

- 1402/05/30

سلام قیمت رژیم ؟

کارشناس به اندام 1402/05/31

سلام عزیزم مبلغ دوره سه ماهه رژیم پایه 640 تومان ودوره دوماهه کتوژنیک 640 تومان هست

علی 1402/05/24

سلام من یه پسر 16ساله هستم و 18کیلو اضافه وزن دارم چطور میتونم وزن کم کنم

کارشناس به اندام 1402/05/25

سلام عزیزم با برنامه دقیق واصولی مناسب شرایط فردی وجسمی خودتون میتونین داشته باشید میتونین روی لینک کلیک کرده وثبت نام کنید

-الناز 1402/05/20

قیمت رژیم

کارشناس به اندام 1402/05/21

عزیزم مبلغ دوره سه ماهه رژیم پایه 640 تومان مبلغ دوره دوماهه کتوژنیک 640 تومان هست

-افسانه 1402/05/16

سلام و عرض ادب من رژیم فاقد گلوتن میخواستم‌ شما میتونین برام‌ این رژیم رو‌ تنظیم کنید؟

کارشناس به اندام 1402/05/17

سلام عزیزم برنامه فاقد گلوتن ارائه نمیشه

-فاطمه 1402/05/14

سلام، خسته نباشید من وارد میشم وشماره رو میزنم ولی کد واسم ارسال نمیشه چکارکنم

کارشناس به اندام 1402/05/15

سلام سلامت باشید عزیزم از طریق واتس اپ به شماره زیر پیام بدین 09944192254 برای ثبت نام ومشاوره در خدمتتون هستیم

-مبینا عزیزپور 1402/05/13

سلام من ۱۳ سالم هست و اضافه وزن زیادی دارم وزنم حدود ۸۰ کیلو هست و دوست دارم ۵۰ کیلو یا کمتر بشم چجوری میتونم وزنم کم کنم

کارشناس به اندام 1402/05/14

سلام عزیزم برای کاهش وزن باید برنامه مانسب سن خودتون روداشته باشید میتونین روی لینک بزنید وثبت نام کنید

-نازی نوزی 1402/05/13

تعصیری نداشت

- 1402/05/04

منم فامیلبم اصولی هستش

آنا 1402/04/28

سلام ببخشید من ۱۳ سالم و ۵۸ کیلو هستم می خواهم به وزن ۴۳ برسم میتونید کمکم کنید

کارشناس به اندام 1402/04/29

سلام عزیزم برای لاغری ورسیدن به وزن مناسب خودت میتونی بزنی روی لینک وثبت نام وانجام بدی

-مهتاب 1402/04/26

من ۵۸ سالمه با قد ۱۵۸ وزن ۵۶کیلو و۶۰۰ گرم دور مچ ۱۴ وقتی همه لیست را پر کردم جوابش آمد که تبریک میگویم ولی من چربی خیلی دور شکمم است چکار کنم دور کمرم ۹۵ سانت است لطفا راهنماییم کنید.با سپاس

کارشناس به اندام 1402/04/27

عزیزم وزن کاملا مناسبه برای تناسب اندام باید ورزش کنید ناحیه شکم هم نمیشه گفت چربی هست قسمتی که رحم تخمدان قرارگرفته شما باردای زایمان رو هم داشته باشید کاملا این حالت طبیعیه

-نجمه صوفی 1402/04/13

سلام خوب بود ولی من متاسفانه کروتونروزی سه تا مصرف میکنم و اشتها آور هست. سیر نمیشم. وزن به 78/300 رسیده و قد هم 156 وسن 50 سال هست نمیدونم نگرانم می. خوام رژیم شروع کنم ولی بخاطر دارو مصرف می کنم وزنم پایین نیاد و شکست بخورم لطفا راهنماییم کنید. سپاسگزارم

کارشناس به اندام 1402/04/14

سلام عزیزم رژیم وشروع کنید روند لاغری اهسته تر میشه حتی کتوژنیکم میتونین بگیرید روی لینک بزنید وثبت نام کنید