درمان فوری کبد چرب در 10 روز + سریع‌ترین روش پاکسازی کبد چرب

کبد چرب را سه سوته درمان کنید.

درمان کبد چرب چگونه امکان‌پذیر است؟ کبد بزرگ‌ترین اندام داخلی بدن انسان است که وظیفه حذف سموم و پردازش مواد مغذی را بر عهده دارد. خون قبل از اینکه به اندام‌های دیگر بدن برسد، از طریق کبد فیلتر می‌شود. بیماری کبد چرب، تجمع چربی اضافی در سلول‌های کبدی است و به عنوان یک بیماری خاموش […]

درمان کبد چرب تا حد زیادی وابسته به کاهش وزن و رژیم غذایی سالم است.
4.2 از 5

زمان مطالعه 18 دقیقه

تعداد بازدید 598786

تاریخ انتشار

درمان کبد چرب چگونه امکان‌پذیر است؟ کبد بزرگ‌ترین اندام داخلی بدن انسان است که وظیفه حذف سموم و پردازش مواد مغذی را بر عهده دارد. خون قبل از اینکه به اندام‌های دیگر بدن برسد، از طریق کبد فیلتر می‌شود. بیماری کبد چرب، تجمع چربی اضافی در سلول‌های کبدی است و به عنوان یک بیماری خاموش شناخته می‌شود.

البته طبیعی است که کبد حاوی مقداری چربی باشد، اما اگر این چربی بیش از ۱۰ درصد وزن کبد را تشکیل دهد، کبد چرب تشخیص داده ‌می‌شود و ممکن است عوارض جدی‌تری داشته باشد. کبد چرب ممکن است در اثر مصرف الکل یا عواملی غیر از الکل، مثل چاقی ایجاد شود.
اگر فرصت مطالعه مقاله را ندارید، می‌توانید به فایل صوتی آن گوش دهید:

بنابراین برای درمان کبد چرب، راهکارهای مختلفی استفاده می‌شود. کبد چرب اگر به موقع درمان نشود، می‌تواند منجر به التهاب کبد و در مراحل بعد ایجاد سیروز کبدی شود. به دلیل اهمیت این موضوع، قصد داریم در مورد درمان فوری کبد چرب صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

درمان کبد چرب را از زبان دکتر کرمانی بشنوید:

درمان فوری کبد چرب چیست؟

درمان فوری کبد چرب بستگی به شدت و علت آن دارد. اما اگر شما دچار علائم شدیدی هستید، بهتر است به صورت فوری به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که کبد چرب شما در مراحل اولیه است، درمان فوری آن شامل موارد زیر می‌شود:

  1. تغییرات سریع در رژیم غذایی: کاهش مصرف غذاهای پرچرب و پرشکر، مصرف میوه‌ها، سبزیجات و مواد غذایی کم چرب، مصرف مواد غذایی حاوی آهن و ویتامین D.

  2. کاهش وزن سریع: اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن می‌تواند به بهبود کبد چرب کمک کند.

  3. ممنوعیت الکل: مصرف الکل باید کاملاً متوقف شود.

  4. مداومت در داروها: در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهایی را تجویز کند که به بهبود کبد چرب کمک کنند.

  5. مانیتورینگ: پیگیری و مانیتورینگ مداوم توسط پزشک برای ارزیابی وضعیت کبد و اندازه گیری پیشرفت درمان ضروری است.

  6. درمان عوارض: در صورت وجود عوارضی مانند دیابت یا فشار خون بالا، باید آن های نیز مورد درمان قرار گیرند.

راه درمان فوری کبد چرب کدام است؟

درحال حاضر هیچ دارویی برای درمان کبد چرب تایید نشده و تحقیقات بیشتری برای توسعه و آزمایش داروهایی که برای درمان این بیماری از آنها استفاده می‌شود، مورد نیاز است.

در بسیاری از موارد، تغییر سبک زندگی می‌تواند به معکوس‌کردن مراحل بیماری کبد چرب کمک کند. برای مثال، پزشک ممکن است به شما توصیه کند:

  • از مصرف الکل اجتناب کنید
  • برای کاهش وزن ورزش کنید
  • تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید
  • از مصرف داروها و مکمل‌هایی که برای کبد شما مضر هستند، خودداری کنید
درمان فوری کبد چرب در 10 روز + سریع‌ترین روش پاکسازی کبد چرب - 1 - درمان فوری کبد چرب - کبد چرب

روش‌های زیر نیز برای درمان کبد چرب می‌توانند مفید باشند:

کاهش وزن اضافی

قاتل سریع کبد چرب لاغر شدن و خلاصی از دست چربی‌های اضافه و توجه به این نکته است که برای کبد چرب چی بخوریم؟ راهنمای انجمن آمریکایی برای مطالعه بیماری‌های کبدی در 2017، کاهش وزن را به عنوان بخش مهمی در بهبود پیشرفت و علائم این بیماری شناسایی کرد. این راهنما توصیه می‌کند که:

  • افراد مبتلا به چاقی و کبد چرب، بین 3 تا 5 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهند تا تجمع چربی در کبد کم شود.
  • همچنین، کاهش بین 7 تا 10 درصد از وزن بدن می‌تواند سایر علائم کبد چرب غیرالکلی مانند التهاب، فیبروز و جای زخم را بهبود بخشد.

قبل از شروع هر برنامه کاهش وزن، با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید برنامه مناسب برای شما چیست.

همچنین از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. متخصص تغذیه می‌تواند با برنامه غذایی، به رسیدن به وزن سلامت و انتخاب مواد غذایی مغذی کمک کند:

  • بهترین راه برای کاهش وزن و حفظ آن، برداشتن گام‌های کوچک به سمت هدف، در طول زمان است.
  • رژیم‌های افراطی و شدید اغلب ناپایدارند و به کبد آسیب می‌زنند.
  • باید بگوییم بر اساس آمارهای جهانی در میان تمام رژیم‌های لاغری، رژیم کتوژنیک راهی مطمئن و سالم برای کاهش وزن سریع‌تراست زیرا می‌تواند طی 30 تا 50 روز، وزن اضافی حدود 12 کیلوگرم را کم کند، بدون اینکه فرد را دچار مشکلاتی کند.

علت این امر این است که رژیم کتو، کم کربوهیدرات و با پروتئین بالا است؛ البته پروتئین و چربی سالم. به همین دلیل رژیم کتوژنیک به یک رژیم محبوب و پرطرفدار جهانی تبدیل شده است که سبک زندگی افراد را به مرور از غذاهای ناسالم و تنقلات شیرین به سمت گوشت و سبزیجات و چربی‌های سالمی چون روغن زیتون و روغن آووکادو سوق می‌دهد.

  • اگر بر اساس توصیه پزشک‌تان رژیم کتوژنیک برای کبد شما مناسب نیست، از یک رژیم پایه و ساده‌ برای کاهش وزن پیروی کنید.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

افزایش تحرک

طبق تحقیق‌های انجام شده در سال 2017، کبد چرب اغلب با سبک زندگی بی‌تحرک مرتبط است. علاوه بر این، تحرک نداشتن به سایر عوامل ایجاد کبد چرب غیرالکلی، از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و چاقی کمک می‌کند.

زمانی که مبتلا به کبد چرب غیرالکلی می‌شوید، فعالیت بسیار مهم است. برای درمان فوری کبد چرب در کنار دارو و تغذیه سالم، بدین صورت عمل کنید:

  • سعی کنید حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته انجام دهید. با این حال، لزوماً مجبور نیستید ورزشی انجام دهید یا حتی برای ورزش به باشگاه بروید.
  • 5 روز در هفته می‌توانید 30 دقیقه پیاده‌روی سریع داشته باشید. اگر زمان کافی ندارید، حتی می‌توانید آن را به دو پیاده‌روی سریع 15 دقیقه‌ای، 5 روز در هفته تقسیم کنید.
  • برای شروع ورزش، سعی کنید فعالیت بدنی متوسط ​​را در برنامه روزانه خود بگنجانید، تا خواربار فروشی پیاده روی کنید، با بچه‌ها بازی کنید یا هر زمان که می‌توانید به جای آسانسور از پله‌ها بالا بروید.
  • اگر علاقه‌مند به شروع یک برنامه ورزشی جدید هستید، با پزشک مشورت کنید تا بهترین ورزش را معرفی کند.

ما در مقاله‌ی دیگری از مجله سلامتی دکتر کرمانی با نام رژیم غذایی کبد چرب، به طور مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم و در اینجا تنها به برخی از نکات آن اشاره می‌کنیم.

از محرک‌های شناخته شده کبد خودداری کنید

برخی از مواد می‌توانند استرس بیش از حد بر کبد شما وارد کنند. برخی از این مواد عبارت‌اند از:

  • الکل
  • داروهای بدون نسخه (OTC)
  • و برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها

بر اساس تحقیق‌های انجام شده در سال 2019، حتی مصرف متوسط ​​الکل می‌تواند منجر به پیشرفت بیماری در افراد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی شود.

اگر در حال حاضر با کبد چرب غیرالکلی زندگی می‌کنید، قبل از مصرف هر گونه دارو، ویتامین یا مکمل OTC با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید، زیرا بسیاری از آن‌ها می‌توانند بر کبد شما تأثیر بگذارند.

پذیرش تمرین خودمراقبتی پیشگیرانه می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت کبد داشته باشد. با اولویت دادن به تغذیه مناسب، ورزش و مصرف فسفولیپید، افراد در معرض خطر می توانند نقش فعالی در کاهش خطر ابتلا به NAFLD داشته باشند.

—Dr. Ferrer concluded, malaya.com.ph

درمان کبد چرب با طب سوزنی

یک مطالعه بالینی نشان داده که طب سوزنی می‌تواند به‌طور موثر کبد چرب را درمان کند و اثر درمانی بهتری بر وضعیت چربی کبد، متابولیسم گلیکولیپید و مقاومت به انسولین نشان دهد. چندین آزمایش انجام‌شده در مدل‌های کبد چرب غیرالکلی نشان داده‌اند طب سوزنی می‌تواند با مهار التهاب، کاهش استرس اکسیداتیو و ارتقای متابولیسم لیپید در سلول‌های کبد، فرآیند کبد چرب غیرالکلی را سرکوب کند.

طب سوزنی می‌تواند جذب لیپید را با کاهش آپولیپوپروتئین‌ها در روده کوچک سرکوب کند. اگرچه کاربرد طب سوزنی برای درمان کبد چرب درحال افزایش است، اما هیچ بررسی و متاآنالیز سیستماتیک از طب سوزنی برای درمان آن وجود ندارد. با این‌حال گزارشات مختلفی بر اثربخشی این روش باستانی در درمان کبد چرب تاکید کرده‌اند.

زمانی که چربی کبد بیشتر از 5 تا 10 درصد وزن کبد می‌رسد باید برای درمان کبد چرب اقدام کرد
زمانی که چربی کبد بیشتر از 5 تا 10 درصد وزن کبد می‌رسد باید برای درمان کبد چرب اقدام کرد.

دارو برای درمان کبد چرب

بیشتر افراد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی هیچ مشکل جدی ندارند، اما اگر این بیماری در شما تشخیص داده شد، توصیه می‌کنیم اقداماتی را برای جلوگیری از بدتر شدن آن انجام دهید. در حال حاضر هیچ داروی خاصی برای درمان کبد چرب غیرالکلی وجود ندارد، اما انتخاب سبک زندگی سالم می‌تواند به درمان آن کمک کند.

از نظر تئوری، ویتامین E و سایر ویتامین‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، می‌توانند با کاهش یا خنثی کردن آسیب ناشی از التهاب به محافظت از کبد کمک کنند. اما تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

برخی شواهد نشان می‌دهند که مکمل‌های ویتامین E ممکن است برای افرادی که آسیب کبدی ناشی از بیماری کبد چرب غیرالکلی دارند، مفید باشد؛ اما ویتامین E با افزایش خطر مرگ و در مردان با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.

مصرف مکمل امگا 3 ممکن است چربی کبد را کاهش داده و سطح کلسترول را بهبود بخشد.
مصرف مکمل امگا 3 ممکن است چربی کبد را کاهش داده و سطح کلسترول را بهبود بخشد.

یکی از درمان‌های این بیماری، پیوگلیتازون است. دارویی که معمولا برای دیابت نوع 2 تجویز می‌شود. پیوگلیتازون ممکن است به بهبود سلامت کبد در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و بدون آن کمک کند. برای درک ایمنی و اثربخشی طولانی مدت این درمان باید تحقیق‌های بیشتری انجام شود.

توصیه‌های غذایی

رژیم غذایی غنی از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی، می‌تواند به طور قابل توجهی برای مبتلایان به بیماری کبد چرب مفید باشد. اجتناب از چربی‌های اشباع و ترانس نیز بسیار مهم است.

درمان فوری کبد چرب در 10 روز + سریع‌ترین روش پاکسازی کبد چرب - 9 - درمان فوری کبد چرب - کبد چرب

تغییر سبک زندگی

مدیریت کبد چرب اغلب با ایجاد تغییرات اساسی در شیوه زندگی آغاز می‌شود، از جمله:

  • کاهش وزن
  • ورزش و فعالیت بدنی منظم
  • رژیم لاغری متعادل
  • اجتناب از مصرف الکل
  • مدیریت دیابت و سطح کلسترول خون

آنچه از مقاله درمان کبد چرب آموختیم:

همان‌طور که در این مقاله ذکر کردیم برای درمان کبد چرب بهترین راه تغییر سبک زندگی و اصلاح الگوهای غذایی اشتباه است. اگر سلامت‌تان برای شما اهمیت دارد، باید تحرک و فعالیت را بخشی از زندگی خود قرار دهید و به دنبال روش‌هایی برای سالم زیستن باشید. همچنین برای درمان فوری کبد چرب به پزشک متخصص مراجعه کرده تا در کنار ورزش و تغذیه سالم، دارودرمانی را نیز هرچه سریع‌تر شروع کنید. نظرات خود را در انتهای این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید یا سوالات‌تان را برای ما مطرح کنید.

منابع:

4.2 از 5
این مطالب را از دست ندهید ...
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-جهانگیری 1402/12/28

سلام خیلی خیلی عالی بود من تازه فهمیدم که کبد چرم دارم چند ماه پدرمو دراورده

کارشناس به اندام 1402/12/29

سلام تشکر عزیزم سلامت وبهتر باشید

اوتادی 1402/12/27

دکتر سلام کبد چرب باعث جوش زدن صورت میشه؟

کارشناس به اندام 1402/12/28

سلام بله احتمالش هست عزیزم

-احمدی 1402/12/17

سلام دکتر صاحب مدت یک سال میشه که پدرم کبدش چربی پیدا کرده در یک سال تقریبا ده کیلو وزن خود را کم کرده و چربی درجه سه است چند بار به دکتر مراجعه کرده است

کارشناس به اندام 1402/12/18

سلام عزیزم این کاهش وزن خیلی کمکشون می‌کنه که چربی رو کنترل کنن

میترا 1402/12/11

مطالب خیلی خوبه لطفا اگر ممکنه یه دکتر فوق تخصص خوب معرفی کنید من کبدم گرید۳ هست وتازه فهمیدم

کارشناس به اندام 1402/12/12

تشکر ازشما عزیزم پزشکی معرفی نمیکنیم

-زیبا ص 1402/12/06

سلام .مدت ده ماه است که به زونای شدید مبتلا شدم وهنوز هم بدنم سوزش شدید دارد. گهگاهی هم هنوز بدنم جوش میزند.به همراه زونا متوجه شدم که کبدم به گرید ۲ رسیده.۱۲ کیلو وزن کم کردم و تمام مراحل تغذیه را رعایت کردم.آیا ممکن است این سوزشها و جوشها مربوط به کبد باشد ویا مربوط به زوناست.لطفاً راهنمایی فرمایید.

کارشناس به اندام 1402/12/07

سلام عزیزم هر دو احتمال وجود داره و باید تحت نظر باشید

-مرادی 1402/12/05

با سلام وقت بخیر ببخشید آقای دکتر پسرم 12سالشه وزنش 55 گفتن 3یا 4 کیلو اضافه وزن دارن آزمایش دادیم آنزیم های کبدی بالا بود سونو انجام دادیم کبد چرب 1 به 2 بود الان باید ببرم پیش دکتر تغذیه یا گوارش بنظر شما دارو میدم بهش چربی خونشم بالا بود

کارشناس به اندام 1402/12/06

سلام عزیزم پرهیز غذایی کاهش وزن ورزش خیلی کمک میکنه با متخصص داخلی هم مشورت کنید

مامان فاطمه 1402/11/12

سلام آقای دکتر،درد زیر سینه راست داشتم سونوگرافی رفتم کیسه صفرا بدون سنگ و سالم بود،فقط کبدم چرب گرید۱ هست پزشک عمومی قرص لیورگل ۱۴۰ داد روزی یک بار،نظر شما چیه آیا با همین قرص چربی برطرف میشه یا برم پیش دکتر گوارش،،ممنون اگه جواب بدید

کارشناس به اندام 1402/11/13

سلام عزيزم شما کنار دارو باید پرهيز داشته باشید ورزش کنید اگر چاقی شکمی دارين وزن کاهش بدین

-امیر حسین مددی 1402/10/06

سلام من هم تبلی روده دارم هم مشکلات کبد لبام همش خشکن و رنگ سفید تو ازمایش اهنم بالا بود ضربان قلب نا منظم دارم و الان یه چند هفته هست پرش غصله دست چپ نرزید یک سال رژیم گرفتم و همه چیو حذف کردم طوری که نمکم نمیخوردم فقد گوشت و مرغ بیشتر گوشت قرمز تو ۳تا وعده و به طور زیاد الان تو این یکسال که گذشت هنوز یا این که رژینو شکوندم خوب نشدم تنبلی روده دارم و تخیله کامل نمیشم سنم ۱۹ و تو اون یکسال رزمی کار کردم و وزش پر فشاری بود ممنون میشم بگین چکار کنم یا پیش چه دکتری برم🙏🙏❤️

کارشناس به اندام 1402/10/07

سلام عزیزم بامتخصص داخلی باید مشورت کرده وتحت نظر باشید

امیر حسین 1402/10/06

عالی 👏👏 بود خدا خیرتون بده

کارشناس به اندام 1402/10/07

سپاس ازمحبتتون عزیزم

-لیلا درویش زاده 1402/09/24

بسیار آموزنده و مثمر ثمر بود💯💯💯💯

کارشناس به اندام 1402/09/25

تشکر از همراهی شما عزیزم

زینب 1402/09/23

سلام خسته نباشید ممنون از بابت مطالب عالی و آموزندتون . من خانم ۵۰ ساله هستم ک تیرماه امسال آزمایش دادم آنزیم های کبدم بالا بود و سونوبرام نوشتن ک چرب گرید دو هستش دکتر بهم قرص متفورمین با لیورگل و قرص ای داد سع ما بعد ک رفتم آزمایش دادم همه چی خوب بود جز چربی خونم بالا بود و رفتم سونو دادم ک گفتن کبدت ی گرید اومده پایین ولی متاسفانه دوتا سنگ ۸میلی توی کیسع صفرام هست دکتر برام قرص لیورگل و اورسوکپ و قرص ای و امگاس برام نوشت و قبلا وزن من ۷۵ کیلو بود وقتی خودم رعایت کردم وزنم ب ۷۱ رسید و الان دوباره خودمو وزن کردم دوکیلو اضافع وزن پیدا کردم ممکنه کبدم دوباره گریدش بره بالا مثلا بازم بشه دو ممنون اگه راهنماییم کنید یا

کارشناس به اندام 1402/09/24

سلام سلامت باشید عزیزم اگر رعایت نکنید بله افزایش وزن کبد وچربترمیکنه

محسن 1402/09/22

سلام آقای دکتر. امکانش هست بگید که دلیل های چی هستن.

کارشناس به اندام 1402/09/23

سلام عزیزم پرسشتون کامل نیست دلیل چی رو میفرمایید

محسن 1402/09/21

سلام آقای دکتر.من سونو گرافی دادم که گفتن گرید سه هستی. ولی روز بعدش آزمایش کبد دادم که آنزیم ها یکیشون زیر 50بود و اون یکی هم زیر 80. در کل آزمایشم خوب بود.ولی میخوام بدونم کسی که گرید سه هست آیا امکان داره آنزیم های کبدیش پایین باشه

کارشناس به اندام 1402/09/22

سلام بله عزیزم وحتی انزیم کبد به دلایل دیگه ای غیر از چربی کبد میتونه بالا باشه

-شایلی 1402/09/21

سلام آقای دکتر من قرص پنتوپرازول برای رفلاکس معده مصرف میکنم میخوام بدونم این قرص کبدچرب رو تشدید میکنه؟ ینی ضرر داره؟

کارشناس به اندام 1402/09/22

سلام عزیزم افرادی که مشکل کبدی دارن با نظر پزشک فقط میتونن این دارو رو مصرف کنن

-رسول 1402/09/21

جناب دکتر با درود، از سال ۹۵ انکلوزان اسپاندلیتی دارم. جراحی کمر، مفاصل کف پا داشتم. بیماری بعضی وقتها عود میکنه و هما مفاصل را درگیر می کنه‌ .داروهای شیمیایی روماتولوژی حالم را بد می کرد و لذا قطع کردم. چهار عدد توده همانژیوم در کبد دارم و هفته گذشته با سونو و اسکن تریفازیک مشخص شد ، سه تا از توده ها بزرگ شدن و یکی هم تغییر ماهیت داده شده هیپواکویک. الان درد کبد دارم . آنزیمهای کبدی ،بیلوروبین ،آهن و لنفوستها بالا هستند‌. علی رغم اینکه مراقب خوراکم هستم ،کبدم به گرید دو چرب تبدیل شده. خیلی مایلم نظر جنابعالی را بدونم که آیا با رژیم خاصی میشه کبد را اصلاح کرد یا خیر. سالهاست قن و شکر و کربوهیدرات‌های ساده نمی خورم. چاق هم نیستم . پیاده روی روزانه دارم. اکر ممکن راهنمایی بفرمایید. سپاس تلفن حقیر ۰۹۱۲۶۰۷۹۲۵۷ می باشد. سپاس

کارشناس به اندام 1402/09/22

با احترام عزیزم داشتن تغذیه مناسب که همیشه در هر موردی موثر هست حداقل به کنترل بیماری کمک میکنه علت ایجاد بیماری هم بسیار اهمیت داره باید تحت نظر باشید

-صادق 1402/09/17

سلام آقای دکترکرمانی شب هادیرخوابیدن باعث نارسایی کبدمیشه یانه ؟

کارشناس به اندام 1402/09/18

سلام بله میتونه باعث اسیب به کبد بشه

-زهره حسینی 1402/09/11

سلام وقت بخیر . من ۲ ماهه ، هفته ای دو عدد روآکوتان و باز هفته ای ۲ عدد پردنیزولون به خاطر جوش های بدنم میخورم . ازمایشی ک چند روز پیش دادم ، انزیم های کبدیم نرمال بود و فقط LDH خونم پایین بود . سوالم اینه ک آیا مشکلی داره؟ چون گفتن چیز مهمی نیست و دیگه پیش دکتر نرفتم

کارشناس به اندام 1402/09/12

سلام عزیزم چربی خوب پایین هست باید اجیل روغن زیتون روبه رژیمتون اضافه کنید

آریان 1402/08/26

سلام اقای دکتر خسته نباشید وقتی از خواب بیدار بعضی وقتا پاهام درد مگیره و میشم صبحونه مو بعضی از وقتا میخورم،بعد وقتی ظهر میام سر غذا از غذا حالم بده میشه انگار میخوام بیارم بالا بیشتر روحیه م با میوه ها و سبزیجات ها شاد میشه و... غذا پخته شده میخورم حالم بد میشه افسردگی انگار مگیرم کمبود وزن هم دارم چند دقیقه میشینم رو زمین بعد بلند میشم چشم سیاهی میره قلبم شدت ش میاد پایین احساس سنگینی قلب میکنم بعد چند ثانیه باز اوک میشه ولی مثلا میرم از خونه بیرون حالم خوبه ب غذا فکر نمیکنم بعد وقتی میام خونه تو راه خونه حالم به هم میخوره ورزش هم میکنم از یه جا تا یه پیاده میرم تو راه سمت راست شکم بعضی وقتا درد میگیره سیاهی چشم هم دارم زیر چشم مثل گودال میشه جوش هم روی گوشم صورتم میزنه) لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم.

کارشناس به اندام 1402/08/27

سلام سلامت باشید عزیزم به احتمال مشکل گوارشی دارین بهتره با متخصص داخلی مشورت کنید

-موسوی 1402/08/25

سلام آقای دکتر .بنده تمام مطالبی که نوشتین رو رعایت کردم ۲۹ سالمه هر روز هفته رو بیشتر ۱ ساعت پیاده روی میکنم ن سیگار و ن قلیون میکشم. چیز الکلی هم نمیخورم و لاغر هستم کلا چاق نبودم.. اسهال داشتم در حد روزی ۳ بار الان ازمایش گرفتم گفتن بیلی روبینت بالاس صدای رودهامو میشنوم. گفتن انگل ژاردیا داری قرص مترونیدازول ۲۵۰ دادن ..آخرش نفهمیدم مشکلم چیه ..یکی میگه زردی داری(چشام زرد نیستن) يكي میگه كبدت داره از كار ميافته الانم نمیدونم چکار کنم

کارشناس به اندام 1402/08/26

سلام عزیزم گفتن مشکل کبدچی هست؟بالاخره در ازمایش وسونو مشخص میشه این علائم ibs میتونه باشه که نیاز به پرهیزغذایی داره

-فریبا 1402/08/09

سلام آقای دکتر من کردم چرب گرید۱چکاربایدبکنم

کارشناس به اندام 1402/08/10

سلام عزیزم اگر اضافه وزن دارین باید وزن کم بشه پرهیزغذایی داشته باشید ورزش سبکی وانجام بدین میوه‌ها و سبزیجات : انواع توت‌ها، سیب، پرتقال و مرکبات، موز، خرما، انجیر، خربزه، سبزیجات کلم بروکلی، فلفل، سیب‌زمینی‌های شیرین، هویج، خیار، بادمجان، گوجه‌فرنگی حبوبات: لوبیا، نخود و نخود‌فرنگی، عدس چربی‌های سالم: آجیل، دانه‌ها، آووکادو، زیتون ماهی و گوشت بدون چربی: درصورت امکان دو بار در هفته ماهی بخورید. تخم‌مرغ و مرغ بدون چربی، مانند مرغ بدون پوست و بوقلمون، در حد اعتدال خوب هستند. غلات کامل: نان گندم کامل، برنج قهوه‌ای، جو کامل، پاستا سبوس‌دار امگا 3