نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست

دوش گرم، نه داغ صبح که از خواب بیدار میشویم هیچ چیز بهتر از یک دوش آب گرم نیست. اما مواظب دما باشید و کمی آن را پایین بیاورید تا دچار خشکی، پوست پوست شدن و خارش پوست نشوید.هرچقدر آب گرمتر باشد ( هرچقدر هم بیشتر زیر دوش بمانید ) روغن های طبیعی بیشتری از […]

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 24 - پوست - ورزش و سلامتی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 12 دقیقه

تعداد بازدید 4326

تاریخ انتشار

دوش گرم، نه داغ

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 26 - پوست - ورزش و سلامتی صبح که از خواب بیدار میشویم هیچ چیز بهتر از یک دوش آب گرم نیست. اما مواظب دما باشید و کمی آن را پایین بیاورید تا دچار خشکی، پوست پوست شدن و خارش پوست نشوید.هرچقدر آب گرمتر باشد ( هرچقدر هم بیشتر زیر دوش بمانید ) روغن های طبیعی بیشتری از روی پوست شسته میشود. اگر با دمای بالا دوش میگیرید بیشتر از 5 دقیقه زیر دوش نمانید.

مرطوب کننده!

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 28 - پوست - ورزش و سلامتی پوست آقایان از پوست خانمها چرب تر است، اما برای اینکه دچار چین و چروک نشوید بهتر است به صورت روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید. مردان از پوست عادی تا پوست چرب میتوانند به یک اندازه از کرمها یا ژل های مرطوب کننده سبک استفاده کنند. هرچقدر پوستتان خشک تر است میتوانید از کرمهای سنگین تر استفاده کنید.

حقایقی درباره صورت: تمیز کننده، صابون نه

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 30 - پوست - ورزش و سلامتی اگر پوست صورتتان حساس یا پوست پوست است، از تمیز کننده ای استفاده کنید که لوریل سولفات سدیم نداشته باشد، که باعث کف آلود شدن میشود اما پوست را خشک نمیکند. همچنین میتوانید از شوینده هایی که مواد تشکیل دهنده ی آنها سرامیدها، گلیسیرین، آفتابگردان ، روغن سویا، و یا وازلین است استفاده کنید چون این موارد خاصیت مرطوب کنندگی دارند. اگر پوست صورتتان چرب است از یک پاک کننده طبیعی استفاده کنید که حاوی باکتری های مبارز باشد مانند مرکبات، روغن درخت چای و یا اوکالیپتوس. صابون های معمولی فقط باعث خشکی پوست صورت میشود.

نرم کردن قبل از اصلاح

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 32 - پوست - ورزش و سلامتی برای داشتن اصلاحی آسان تر فضا را مرطوب کنید. به همین خاطر است که اصلاح بعد از استحمام آسان تر است موها مرطوب و انعطاف پذیر میشود. اگر پوست صورتتان به تیغ حساس است سعی کنید از ژل اصلاح به جای کف استفاده کنید. ژل ها خاصیت نرم کنندگی دارند و پس از اصلاح پوست قرمز نمیشود و موها زیر پوستی نخواهید داشت. راهی دیگر برای جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی: همیشه اصلاح را در جهت رویش موها انجام دهید و تا حد امکان کمتر در جهت مخالف این کار را بکنید.

از کرمها و ژل های بعد از اصلاح حاوی الکل استفاده نکنید

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 34 - پوست - ورزش و سلامتی اصلاح لایه ی بالایی پوست را برمیدارد. این اتفاق برای از بین رفتن جوش و خشکی خوب است اما پوست را تحریک میکند. کرم های بعد از اصلاح تسکین دهنده هستند اما از مواردی که دارای الکل هستند استفاده نکنید زیرا ممکن است اوضاع را بدتر کنند. کرمهای بعد از اصلاح معمولی برای کشتن میکروب ها و جلوگیری از عفونت زخم ها مناسب هستند. البته با تیغ های امروزی خطر زخمی شدن صورت بسیار کم است.

خشک کردن صورت

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 36 - پوست - ورزش و سلامتی بعد از شستشوی صورت لازم نیست حتما پوست را کامل خشک کنید با حوله کمی خیسی پوست را بگیرید مخصوصا قسمتهایی که پوستی نازک تر دارند چون اگر با حوله محکم روی صورت بکشید ممکن است باعث خشکی و یا پوست پوست شدن بشود.

قبل از خرید برچسب ها را بخوانید

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 38 - پوست - ورزش و سلامتی برچسب روی محصولات نگهداری از پوست در نگاه اول ممکن است گیج کننده باشد. پس برای اینکه کارتان ساده بشود ابتدا به دنبال چند اصطلاح کلیدی باشید. “Noncomedogenic” به این معناست که کرم یا لوسیون ضد آکنه است. “alcohol-free” به این معناست که باعث خشکی صورت نمیشود و بدون الکل است. شستشو دهنده یا لوسیونی که روی آن “antioxidants” نوشته شده باشد یا ویتامین A،E،C نوشته باشد باعث ترمیم پوست از آسیب های روزانه میشود.

معطر یا غیر معطر؟

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 40 - پوست - ورزش و سلامتی عطر موجود در محصولات نگهداری از پوست معمولا مواد شیمیایی مصنوع انسان است، که ممکن است باعث سوزش و یا خشکی شود. پس اگر پوستی حساس دارید بهتر است از کرم ها و لوسیون های غیر معطر استفاده کنید. برخی محصولات بویی طبیعی دارند و معمولا این بو از مواردی مانند مرکبات یا اسطوخودوس است.

خطوط دور چشم و دهان

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 42 - پوست - ورزش و سلامتی اگر مقداری خط اطراف چشم و یا دهان خود دارید بهتر است از مرطوب کننده های که حاوی اسید هیالورونیک است استفاده کنید. اسید هیالورونیک پوست را صاف میکند. اگر دور چشم خطوط عمیقی دارد میتوانید از کرم های ضد پیری که حاوی رتینول و یا اسید گلیکولیک است استفاده کنید. این مواد طبیعی میتواند کمک کند لایه ی مرده از روی پوست برداشته شود و پوست صاف بشود.

کمی ضد آفتاب بزنید

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 44 - پوست - ورزش و سلامتی یکی از عوامل پیری پوست و چین و چروک آسیب نور خورشید است. حتی اگر 5 دقیقه هم زیر نور خورشید باشید تاثیر بد خود را روی پوستتان میگذارد. هر روز صبح مقداری کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده ای که SPF 30 باشد استفاده کنید. دقت کنید ضد آفتابی که استفاده میکنید برچسب “broad-spectrum,” ( به معنای طیف وسیع ) را داشته باشد چون این نوع محصولات پوست را هم از اشعه های سوزاننده و هم اشعه های پیر کننده محافظت میکند.

پای خود را ترمیم کنید

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 46 - پوست - ورزش و سلامتی سن که بالا میرود پوست پا نیز دچار چین و چروک و ترک میشود. برای ترمیم پوست پا میتوانید از سنگ پا استفاده کنید و هر بار که به حمام رفتید پوست پای خود را با آن بسابید. بعد از حمام باید پای خود را مرطوب کنید، کرمهایی با اسم کرم پا هست اما میتوانید از هر نوع مرطوب کننده ای استفاده کنید. اگر ترک ها واقعا عمیق است قبل از خواب پای خود را با لایه ی ضخیم کرم مرطوب کنید، سپس پای خود را داخل یک کیسه کنید و جوراب به پا کنید.

مراقب اصلاح کردن باشید

نکاتی ساده برای آقایان در خصوص نگهداری از پوست - 48 - پوست - ورزش و سلامتی برای یک اصلاح کلی بهتر است از ماشین اصلاح استفاده کنید. تیغ ممکن است باعث ایجاد موهای زیرپوستی شود. اما اگر قصد دارید برای این کار از تیغ استفاده کنید ابتدا در حمام بدن خود را خوب بشویید تا سلولهای مرده کنار بروند، همچنین از ژل اصلاح برای جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی و سوزش استفاده کنید.

کاری از گروه ترجمه به اندام (دکتر کرمانی)
منابع:
American Academy of Dermatology.
LeAine Dehmer, Los Angeles aesthetician, spa owner, and skincare product researcher/developer.
Debra Jaliman, MD, dermatologist and author of “Skin Rules: Trade Secrets from a Top New York Dermatologist.”
Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology.
Merck Manual Home Health Handbook: Ingrown Beard Hairs.
Urology.
Joshua Zeichner, MD, dermatologist at Mount Sinai Medical Center in New York City.

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*