نگرانی ها را با افکار مثبت دور کنید

اگر بار دیگر در مورد موضوعی مهم احساس نگرانی و استرس کردید، سعی کنید آن را با افکار مثبت از خود دور کنید. مسئله این است که نگران بودن به تغییر موقعیت شما کمک نمی کند. مسلما طبیعی است که دلواپس باشید به آن فکر کنید و در مورد موقعیت و مشکلات بحث و گفتگو […]

نگرانی ها را با افکار مثبت دور کنید - 2 - - برنامه ریزی رژیم
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 3900

تاریخ انتشار

نگرانی ها را با افکار مثبت دور کنید - 4 - - برنامه ریزی رژیم
اگر بار دیگر در مورد موضوعی مهم احساس نگرانی و استرس کردید، سعی کنید آن را با افکار مثبت از خود دور کنید. مسئله این است که نگران بودن به تغییر موقعیت شما کمک نمی کند. مسلما طبیعی است که دلواپس باشید به آن فکر کنید و در مورد موقعیت و مشکلات بحث و گفتگو کنید. همانطور که بسیاری از شما موافق باشید، نگرانی زیاد هیچ چیزی را حل نمی کند یا تاثیر مشکل را کاهش نمی دهد. در واقع نگران بودن فقط اوضاع را بدتر می کند.
نگران بودن که احساسی است آزاردهنده نه تنها کمکی به ما نمی کند در واقع می تواند ما را بیمار کند. زمانی که نگرانی کوچک به یک استرس تبدیل می شود می تواند سرعت ضربان قلب ما را افزایش دهد و باعث اضطراب ، عصبانیت، خشم وحتی گریه کردن ما شود. اگر نگرانی خود را کنترل نکنید، استرس بیش ازحد می تواند منجر به افسردگی و دیگر مشکلات مرتبط با سلامتی ما شود.خبر خوب این است که راه ساده ای برای دور شدن از بیماری های حاصل از استرس وجود دارد. کاری که باید انجام دهید این است که مشغله ای که در ذهن شما ایجاد می شود را تغییر دهید. به احساسات منفی و نگران کننده فکر نکنید. ذهن خود را کنترل کنید. مواردی که نمی توانید برای آن کاری انجام دهید را رها کنید و احساسات نگران کننده را در ذهن خود با افکار مثبتی که باعث بهبودی شما می شود جایگزین کنید.هنگامی که احساس نا امیدی، ناراحتی یا عصبانیت می کنید از کاری که دارید انجام می دهید دست بکشید و موقعیت خود را بررسی کنید. تکه کاغذی بردارید و مشکل خود را با راه حل های ممکن بنویسید. این عمل به طور عجیبی ذهن شما را آرام می کند . اگر مشکلتان به اندازه ای بزرگ است که نمی توانید راه حلی پیدا کنید و هنوز احساس ناامیدی و سرخوردگی وجود دارد می توانید با تکرار افکار وجملات مثبت حالت خود را تغییر دهید.

افکار مثبت به شما اجازه می دهد تا مشغله ذهنی که شما را نگران کرده متوقف کنید. برای انجام این کار باید از شر افکار منفی خلاص شوید . همانطور که ذهن خود را با افکار مثبت پر می کنید (توانمند سازی فکر) این احساس را خواهید داشت که نگرانی ها واسترسی که شما را احاطه کرده از بین می روند. احساسات مثبت از طریق بدنتان به جریان خواهند افتاد و شما احساس قوت و اعتماد به نفس بیشتری می کنید.

اگر به دنبال افکار مثبت ،برای زمانی که احساس نگرانی و ترس می کنید، هستید، برای شروع موارد زیر را توصیه میکنم: هنگامی که ناامید هستید:

  • امیدوار هستم و در خود احساس شجاعت می کنم
  • باور دارم که همیشه روزنه امیدی وجود دارد.
  • هر روز فرصت دیگری برای بهتر بودن وجود دارد.
  • می توانم همه چیز را با ایمان و توکل انجام دهم.
  • قوی باهوش و شجاع هستم.

هنگامی که در مورد موضوعی نگران هستید:

  • می دانم که مشکل وجود دارد و برنامه ریزی می کنم تا آن را حل کنم.
  • موقعیتم را بررسی می کنم بر روی رژیم غذایی ام تمرکز می کنم و وعده های غذایی امروز را برنامه ریزی می کنم.
  • من مسئول زندگی ام هستم و مشکلات را به عنوان رقیب هایی برای شکست دادن می پذیرم.
  • هر مانع فرصتی است برای رشد ویادگیری
  • ورزش کردن را دوست دارم زیرا به من این امکان را می دهد تا مشکلاتم را فراموش کنم وبر روی سلامتی بدنم تمرکز کنم.

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*