این شایعات درباره موها را باور نکنید

موهایتان چه بلند باشد چه کوتاه مسلما چالش های منحصر به فردی با موهای خود دارید. در هر موردی جدا کردن غلط از درست کمک می کند بتوانیم روی مواردی تمرکز کنیم که در واقع کمک می کنند موها سالمتر رشد کنند و خود را بهتر نشان دهند. در این مقاله شایعاتی که در مورد […]

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 33 - مو - ورزش و سلامتی
4.3 از 5

زمان مطالعه 27 دقیقه

تعداد بازدید 137145

تاریخ انتشار

موهایتان چه بلند باشد چه کوتاه مسلما چالش های منحصر به فردی با موهای خود دارید. در هر موردی جدا کردن غلط از درست کمک می کند بتوانیم روی مواردی تمرکز کنیم که در واقع کمک می کنند موها سالمتر رشد کنند و خود را بهتر نشان دهند. در این مقاله شایعاتی که در مورد مو رایج است را بررسی میکنیم و به شما می آموزیم چگونه از حقیقت به نفع موهای خود استفاده کنید.

فهرست مطالب (کلیک کنید)

1- کوتاه کردن مرتب باعث می شود مو سریع تر رشد کند

جاشوا زیچنر مدیر تحقیق آرایشی و بهداشتی و بالینی پوست در بیمارستان (Mount Sinai ) در شهر نیویورک می گوید: کوتاه کردن موها هیچ تاثیری در روند رشد مو ندارد چون رشد مو اتفاقی است که در پوست سر رخ می دهد اما اینکه متخصصان می گویند هر شش تا هشت هفته موی سر خود را پیرایش کنید دلیل دارد. ملیسا پیلیانگ، متخصص پوست و مو در کلینیک کلیولند می گوید: نوک مو بعد از چند هفته نازک و باعث شکنندگی مو می شود، وقتی کوتاهشان می کنید موهای سرتان پرتر نشان  می دهد.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 35 - مو - ورزش و سلامتی

2- اگر یک موی سفید را بکنی، دو موی سفید جای آن در می آید

این یکی به نظر درست می آید، چون یک موی سفید معمولا خبر از موهای سفید بیشتر میدهد. دکتر پیلیانگ میگوید: این باور رواج پیدا کرده چون مردم موهای سفید خود را می کندند و بعد از مدتی متوجه موهای سفید جدیدی می شدند. متاسفم که این خبر بد را می دهم اما وقتی موی سفید روی سر خود دیدید باید منتظر دیگر موهای سفید نیز باشید و کندن موهای سفید را مقصر این اتفاق ندانید.

با این حال دانستن حقیقت نمی تواند به شما این اجازه را دهد که شروع به کندن موهای سفید خود کنید. موی سر اگر چندین بار و در فواصل کم کنده شود ضعیف خواهد شد و ممکن است دیگر رشد نکند. به هر حال موها سفید می شود نباید با موهای خود بجنگید. میتوانید موی خود را رنگ کنید.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 37 - مو - ورزش و سلامتی

3- شامپو زدن به مو باعث ریزش مو می شود

حمام را مقصر ندانید. دکتر پیلیانگ میگوید: اگر موهایتان می ریزد این ریزش کلی است. معمولا در حمام ریزش مو را شاهد هستیم به همین دلیل مردم ریزش مو را به شامپو ربط می دهند. مسئله اینجاست که اگر بخواهید با نشستن مو از ریزش آن جلوگیری کنید ممکن است مشکل را بدتر کنید. چرب شدن موها باعث التهاب و مانع رشد مو می شود.

علت واقعی اینجاست: استرس اغلب از عوامل پشت پرده ریزش مو مثل طلاق، جراحی، فوت یکی از اقوام و … است که می تواند این مسئله را شدت ببخشد. سعی کنید جلوی استرس خود را بگیرید و آن را مدیریت کنید، می توانید به شامپوی خود چند قطره از روغن های ضروری مانند اسطوخودوس، روغن درخت چای، و رزماری اضافه کنید. این روغن ها می توانند باعث تحریک رشد مو شوند.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 39 - مو - ورزش و سلامتی

4- هرچقد بیشتر موهای خود را شانه کنید، بیشتر سالم میماند

بعضی معتقد هستند که روزانه باید 100 بار با شانه روی موهای خود بکشند اما باید گفت این کار هیچ ارزشی ندارد و شانه زدن بیش از اندازه ای که همیشه انجام می دهید بی فایده است. در واقع زیاد شانه کشیدن به جای اینکه خوب باشد، بد است. دکتر پیلیانگ میگوید: بیش از حد شانه زدن می تواند به کوتیکول های مو ( لایه محافظ بیرونی مو ) آسیب برساند. اگر موها گره یا پیچ دارد شانه بکشید در غیر اینصورت آنها را به حال خود بگذارید.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 41 - مو - ورزش و سلامتی

5- حذف رنگ مو

سفید کردن مو برای رنگ کردن یکی از بدترین کارهایی که می توانید با موی خود بکنید اما هر رنگی نمی تواند باعث آسیب رسیدن به آن شود. حذف رنگ از مو باعث می شود هر تار مو نازک و شکننده شود. اضافه شدن رنگ باعث حجم گرفتن تار مو می شود و آن را ضخیم می کند. تا زمانی که از رنگهای تیره استفاده می کنید این نوع رنگ کردن مو مشکلی ندارد.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 43 - مو - ورزش و سلامتی

6- وقتی باردار هستید نمی توانید موی خود را رنگ کنید

کری ان ترل ماما( استاد در دانشگاه مینه سوتا) می گوید نگرانی اصلی از رنگ کردن مو هنگام بارداری استنشاق آمونیاک نه جذب رنگ مو توسط پوست سر است. اگر از رنگ مویی استفاده شود که مقدار آمونیاک آن کم باشد دیگر رنگ کردن مو مشکلی ندارد به خصوص اگر به سالن آرایشی بروید که تهویه قوی داشته باشد. البته هنوز بیشتر خانمهای باردار ترجیح می دهند موهای خود را رنگ نکنند اما خبر خوب این است که رنگ موهای بدون آمونیاک نیز در حال تولید است.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 45 - مو - ورزش و سلامتی

7- استفاده از محصولات درست باعث می شود موها ضخیم تر شود

بیشتر مردم فکر می کنند موهای سالم به علت آب و هوا و یا محصولاتی است که استفاده می شود اما آنچه می خورید بیش از آنچه فکرش را بکنید روی این مسئله تاثیر گذار است. دکتر پیلیانگ میگوید بدن انرژی زیادی را صرف رشد مو می کند و از مواد مغذی استفاده می کند. این یعنی اگر برنامه غذایی ضعیفی داشته باشید بدن نمی تواند برای رشد مو انرژی وقف کند چون نگران تامین انرژی برای اعضای حیاتی است.

مطمئن شوید به اندازه کربوهیدرات، پروتئین و چربی سالم مصرف می کنید و همچنین توجه ویژه به زینک، آهن و ویتامین D داشته باشید. دکتر پیلیانگ می گوید این ویتامین ها برای رشد مو ضروری است و بدن بسیاری از خانمها آنها را کم دارد. اگر بدنتان به مقدار زیادی این نوع ویتامین ها را کم دارد و یا گوشت قرمز استفاده نمی کنید با پزشک خود صحبت کنید تا به شما مکمل معرفی کند.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 47 - مو - ورزش و سلامتی

8- عوض کردن شامپو برای مو مفید است

اگر می خواهید تاثیرات مختلف را تجربه کنید عوض کردن شامپو خوب است اما بهتر است هر بار که سر خود را می شویید از شامپوی همیشگی خود استفاده کنید. اگر حس می کنید با عوض کردن شامپو موهایتان بهتر شده است این حس بیشتر به دلیل میل به تازگی است. دکتر پیلیانگ می گوید شامپوها تاثیرات متفاوتی دارند اما عوض کردن شامپویی که خوب جواب می دهد آنچنان لازم نیست.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 49 - مو - ورزش و سلامتی

9- شوره سر به معنای خشکی پوست است

ما شوره را با خشکی برابر می دانیم و به همین دلیل در اشتباه هستیم. در حالی که شوره از چربی موها حاصل می شود. دکتر پیلیانگ می گوید دلیل شوره در واقع یک نوع مخمر است که تمایل به رشد در جاهای چرب دارد. شوره واکنش بدن به این مخمر است. اگر شستن سر خود را برای کاهش شوره کم کنید اشتباه بزرگی مرتکب شدید. برای حل این مشکل بهتر است از شامپو ضد شوره استفاده کنید.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 51 - مو - ورزش و سلامتی

10- شامپوهای کف دار بهتر موها را تمیز می کنند

شامپو برای انجام کارش حتما نباید کف دار باشد. دکتر پیلیانگ می گوید اشتباهمان این است که تمیزی را با کف برابر می دانیم. سولفات که در بسیاری از شامپوها اضافه می شود و عامل کف سازی است اگر موهایتان را رنگ کرده باشید باعث می شود رنگ موهایتان از بین برود.

وقتی کف زیاد شود بحث به سمت مضر بودن این نوع شامپو ها می رود. انجمن سرطان آمریکا سولفات را بی ضرر اعلام کرده است اما برخی آزمایشگاه ها هنوز خبر از ضررهای سولفات می دهند. اگر می خواهید از سولفات پرهیز کنید اما همچنان کف را هم روی سر خود حس کنید از شامپوهای بدون سولفات و دارای گلیسیرین استفاده کنید. گلیسیرین بدون اینکه ضرری داشته باشد کف تولید میکند.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 53 - مو - ورزش و سلامتی

11- خشک کردن مو با هوای آزاد سالمتر از خشک کردن آن با سشوار است

شاید خیلی از ما فکر کنیم خشک کردن مو با سشوار بسیار ضرر داشته باشد و در مقابل خشک کردن مو ها با هوای آزاد بدون هیچ ضرری باشد اما اگر به شما بگوییم خشک شدن مو با هوای آزاد آنچنان هم که فکر می کنید سالم نیست. طی تحقیقی که در آن خشک کردن مو با سشوار و هوای آزاد را با هم مقایسه کرده بودند محققان دریافتند سشوار باعث آسیب بیشتری به سطح مو می شود ( همانطور که انتظار می رفت ) اما خشک شدن مو با هوای آزاد می تواند به عمق موها آسیب برساند.

محققان میگویند اگر برجستگی داخل مو برای طولانی مدت در معرض آب باشد، ممکن است آسیبی جدی تر از آسیبی که گرما وارد می کند، ایجاد کند ( بله ما نیز از این نتایج متعجب شدیم ). بهترین برداشتی که از این مطالعه می توانید انجام دهید این است که درجه حرارت سشوار خود را در پایین ترین حد ممکن قرار دهید و با آن موی خود را خشک کنید ( یا سعی کنید 15 سانتی متر سشوار را از موی خود فاصله دهید ). همچنین سشوار را دائما حرکت دهید، با این کار حرارت را فقط روی یک نقطه متمرکز نکنید.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 55 - مو - ورزش و سلامتی

12- اگر مو چرب باشد روغن ها بی فایده هستند

اگر فقط به کف سر خود روغن می زنید. روغن مالیده شده به انتهای موها درخشش اضافه می کند. با استفاده از روغن می توانید علاوه بر بهره بردن از خواص آن موهای خود را بدون استفاده از درخشان کننده های شیمیایی که ضرر هم دارند زیبا و زرق و برق دار کنید.

روغن نارگیل برای جلوگیری از سفید شدن مو، محافظت از گرما و اشعه های خورشید استفاده می شود. روغن أرجا نیز برای جلوگیری از بی رنگ شدن مو و همچنین کمبود پروتئین آن استفاده می شود. 20 قطره روغن أرجا را با بطری نرم کننده ای که استفاده می کنید مخلوط کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. این ترکیب به گفته روبسان میراندا دا گاما، استاد آرایش زنانه در دانشگاه سانتو آمارو برزیل برای تمام انواع مو کارساز است.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 57 - مو - ورزش و سلامتی

13- باید هر روز سر خود را بشویید

یک روز می شنوید هر روز فقط موی خود را با آب بشویید. روز دیگر می شنوید که موهای خود را با کف بشویید، همه قوانین شستن موها را از پنجره به بیرون بیاندازید و فقط به ظاهر مو و حسی که نسبت به موهای خود دارید توجه کنید. مو هر روز حالتی متفاوت دارد. اگر حس کردید مو از ریشه چرب شده است آن را بشویید. اگر نه، شستشو را به زمانی که احساس چربی کردید واگذار کنید. کسانی که موهای خشکی دارند برای اینکه بیش از حد موهای خود را نشویند باید به ریشه مو توجه کنند که چرب شده است یا خیر.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 59 - مو - ورزش و سلامتی

14- مردان کچلی را از سمت خانواده مادر به ارث می برند

اگر مرد هستید، مادرتان به شما کروموزوم X می دهد و پدرتان Y ( زنان دو X دریافت می کنند). بسیاری فکر می کنند علت کچلی در مردان مربوط به X است که از طرف مادر می آید اما نمی توانید بابت این مسئله مادر خود را سرزنش کنید چون ژن های متعددی از هر دو طرف ( پدر و مادر ) وجود دارد که با طاسی در ارتباط است.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 61 - مو - ورزش و سلامتی

15- استفاده از کلاه باعث ریزش مو می شود

برخی فکر می کنند کلاه باعث ریزش موی دایره شکلی روی سر می شود اما این تنها یک ایده و افسانه قدیمی است. الگوی ریزش مو در مردان ژنتیکی است و با مواردی مانند بالا رفتن تستوسترون و استرس شدت می گیرد.

مردم با دیدن موهای ریخته شده در کلاه خود فکر می کنند باعث این ریزش کلاه است، این تنها یک ایجاد ارتباط اشتباه است. با دیدن مو در کلاه خود نباید از ترس کچل شدن دیگر زیر کلاه خود مخفی شوید. استفاده از مینوکسیدیل و رژیم مناسب می توانید از ریزش مو جلوگیری کنید ( مینوکسیدیل را هم مردان هم زنان استفاده می کنند ). برای پیشگیری از الگوی طاسی در مردان راه های درمانی دیگر نیز هست.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 63 - مو - ورزش و سلامتی

16- باید موها را با حوله خشک کرد

اگر مانند بسیاری از مردم بعد از خروج از حمام بلافاصله با یک حوله شروع به مالش موی خود می کنید، این کار را نکنید. خشک کردن مو با حوله برای موها خشن است و باعث شکستگی آنها می شود. به جای اینکه موهای خود را به شدت با حوله خشک کنید به آرامی حوله را روی سر خود بکشید و سپس با یک شانه پهن موها را شانه کنید تا آب مانده بین موها را بیرون بیاورید.

این شایعات درباره موها را باور نکنید - 65 - مو - ورزش و سلامتی

17- آیا مرتب برس کشیدن موها را درخشان می کند؟

خیر، بی دلیل به لایه های شاخی مو فشار می آورد و ممکن است موها راکدتر به نظر بیایند.

حکم: شایعه

18- آیا خوردن رویه نان باعث می شود موها فر شوند؟

رویه نان نمی تواند باعث فر شدن موها شود. موها به دلیل شکلشان فر می شوند که تا حدود زیادی به ژنتیک و تفاوت در مقدار فیبر پروتئین بین یک طرف قشر و طرف دیگر آن است.

حکم: شایعه

19-اگر یک شب کامل نرم کننده روی موهایم بماند، آیا موها نرم تر می شوند؟

نرم کننده همانطور که از نامش مشخص است اساسا نرم می کند. زمان در مقدار نفوذ نرم کننده به موها تاثیر دارد، بنابراین اگر نرم کننده در طول شب روی موها بماند آنها را نرم تر می کند.

حکم: حقیقت دارد

20- آیا چیزی به غیر از کوتاه کردن باعث بهبودی موخوره می شود؟

هیچ چیزی به غیر از کوتاه کردن مو، باعث بهبودی موخوره نمی شود. موخوره زمانی اتفاق می افتد که انتهای موها هیچ کوتیکولی نداشته باشد، قشر مو بی محافظ می ماند و در نتیجه از هم گسیخته خواهد شد. موخوره می تواند همینطور به سمت بالای موها حرکت خود را ادامه دهد.

حکم: شایعه

شایعاتی درباره موها که نباید باور کنید! پوست و مو رژیم لاغری دکتر کرمانی

21- ممکن است بستن شدید مو باعث کچلی شود؟

بله ممکن است. هرگز موی خود را برای مدت زمان طولانی تحت فشار شدید قرار ندهید. این کار باعث آلوپسی کششی می شود که به مرور باعث بروز زخم آلوپسی خواهد شد، یعنی شرایطی که موها مجددا رشد نمی کنند.

حکم: حقیقت دارد

22- آیا آبلیمو موهایم را سفید می کند؟

نه این چنین نیست. آب لیمو یک نوع اسید خفیف است. اسید خاصیت بستن کوتیکول های مو را دارد که موجب نرم و درخشان شدنش می شود.

حکم: شایعه

23- آیا شنا کردن در استخر، موهای بلوندم را سبزرنگ می کند؟

این به استخری که در آن شنا می کنید بستگی دارد. استخرهای سر پوشیده ممکن است موها را سبز نکنند در حالی که استخرهای رو باز می توانند رنگ مو را تغییر دهند. مس موجود در لوله هایی که آب را به استخر هدایت می کند باعث می شود موها سبز شوند – نه کلر به خودی خود – بنابراین در جاهای گرم و استخرهای روباز ( به علت تبخیر )، تمرکز مس نمک در آب بالا می رود و به سادگی توسط منافذ مو جذب می شود و آسیبی شدید به مو می زند.

حکم: حقیقت دارد

24- آیا استرس شدید می تواند باعث ریزش مو شود؟

استرس شدید می تواند روی مو تاثیر داشته باشد. این تاثیر البته ناگهانی و فوری نیست، بلکه چند ماه طول می کشد که خود را نشان دهد.

حکم: حقیقت دارد

25- آیا شستشو در آب سرد باعث می شود موها درخشان شوند؟

آب سرد باعث بسته شدن سریع کوتیکول ها می شود. بنابراین در تئوری ممکن است کمی موها را درخشان تر کند. اما باید به اندازه کافی آب سرد روی سر خود بریزید.

حکم: حقیقت دارد

4.3 از 5
این مطالب را از دست ندهید ...
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-ناشناس 1403/01/04

سلام من شبا برارشدموهام به موهام وازلین میزنم وصبحا قبل ازصبحانه دوش میگیرم وباشامپو مولتی ویتامینه میشورم برارشد موهام خوبه

کارشناس به اندام 1403/01/05

سلام نه عزیزم خوب نیست

مینا 1402/12/25

سلام من موهای بلندی دارم پر پشت هم هست من از سال اول دبستان بود مو هایمام را مصری زدم ولی بعدش اصلا به موهایم دست نزدم ولی هر سال نوک موهام و میزنم برای موخوره و مرتب شدن موهام الا سال دوم راهنمایی هستم میخواستم موهام و بعضی از جاهای ساقه موهامو دکلره کنم آیا موهام ریزش پیدا میکنه؟؟

کارشناس به اندام 1402/12/26

سلام عزیزم رنگهای شیمیایی آسیب زیادی به مو میزنه وبدون مراقبت بله ریزش داره

-سلدا 1402/11/23

سلام من موهام که می‌ریزه تهشون سفیده میگن اینا دوباره در میاد درسته منظورم اینه با پیاز مو ریخته انگار

کارشناس به اندام 1402/11/24

سلام بله عزیزم مجدد رشد داره اما رسیدگی میخاد

حدیث 1402/11/20

سلام من ۱۸ سالمه من موهام فکر کنم ارثی کم پشته چون مامانم و خاله هام موهاشون کم پشته کل موهای سرم رو که کنار هم قرار میدم اندازه قطر یه خیار نازکم نمیشه خیلی ناراحتم وغمگین جوری که از بالا کف سرم پیداست اونوقت که بدنیا اومدم موهام خیلی پر بود ولی بعد که به مراتب بزرگ شدم .... خلاصه که کمک... یه سوال من طاس نیستم ولی خیلی کمن میشه کاشت انجام بدم؟؟؟ چون میگن دیگه هیچ راهی نیست برا من انگار ممنونم از پاسخ گوییتون

کارشناس به اندام 1402/11/21

سلام عزیزم حجم مو ونوع پوست خیلی از ژنتیک تاثیر میگیره بله کاشت و با نظرپزشک انجام بدین

-امین اسکندری 1402/11/15

سلام وقت بخیر من موهام پره ولی یه چند وقتی حس میکنم شکننده شده موهام آیا با کچل کردن موهام درست میشه؟

کارشناس به اندام 1402/11/16

سلام نه عزیزم رسیدگی نیاز داره روغن تراپی خیلی خیلی خوبه ماسک مناسب مو خودتون رو هم استفاده کنید

-سودا حیدری 1402/11/12

سلام موهام خوبه اما جلوش یه مدت به خاطر یه مشکلی ریخت و کم شده می‌خوام رویش مجدد داشته باشم اما نمیدونم چطوری العان ریزش ندارم

کارشناس به اندام 1402/11/13

سلام کف سرتون وماساژ بدین روغن تراپی کنید تغذیه خوب داشته باشیدمکمل هم مصرف بشه

-سودا 1402/11/12

سلام من موهام پرپشته ولی جلوی موهام کم پشت شده آزمایش خون و تیروئید دادم و سالم بودم نمیدونم چه کنم هم پدرم هم مادرم موهاشون پرپشت بود عمه هام عمو هام موهای خوب دارن ولی مامان و بابام به خاطر یه نکاتی که رعایت نکردن موهاشون ریخته فک نکنم ارثی باشه چون من عمه هام کشیدم و اونا موهای پرپشتی دارن اما نمیدونم چیکار کنم جلوس سرم دوباره پر بشه

کارشناس به اندام 1402/11/13

سلام عزیزم روغن تراپی ماساژ ماسک‌های تقویتی استفاده کنید

-الهه 1402/11/06

سلام دکتر جان کم پشتی و ریزش در طی دو ماه آیا علت زدن اتو مو میتونه باشه ، یا پسیوریازیس خفیف میتونه دلیل کم پشتی مو بشه ممنون جواب بدین

کارشناس به اندام 1402/11/07

سلام عزیزم هر دو میتونه عامل ریزش باشه کمبود ویتامین عارضه دارو و....

- 1402/11/05

سلام وقت شما بخیر آیا برای داشتن موی بلند حتما باید ارثی باشه؟

کارشناس به اندام 1402/11/06

سلام عزیزم ارث خیلی مهمه اما مراقبت صحیح هم موثر هست

-علیرضا 1402/10/06

اقای دکتر ببخشید امیدی هست با اینکه زمینه ارثی داشته باشیم بتونیم موهای خودمون رو پر پشت نگهداریم

کارشناس به اندام 1402/10/07

عزیزم با رسیدگی های مناسب بله

-علیرضا 1402/10/06

سلام اقای دکتر بنده ۱۶ سالمه متاسفانه همه مردهای فامیلامون کچلن ولی طاس نیستن و فقط یکی از دایی هام یکم موداره مثلا پدرم از ناحیه فرق سر موهاش ریخته که وسعتش خیلی زیاده و جلوی موهاش هم خیلی خیلی کمه راستش من موهام خیلی نازکه خیلی هم چرب میشه بطوری که امروز میرم حموم فردا دوباره همون اشو همون کاسه و اینکه من تابستون یه مسافرتی هم به شمال رفیتیم از همونجا موهام ریزش گرفته و اصلا کلا شکل و مقدار موهام کامل تغییر کرده متاسفانه الان هم داره میریزه ولی شقیقه سمت چپ سرم خالی تر از بقیه جاها شده اقای دکتر لطفا منو راهنمایی کنین واینم یادم رفت بگم که من کمخونی ارثی و کمبود موادبدنی رو دارم و قبلا هم داشتم ولی نمیدونم چرا الان اینقدر شدید دچار این عارضه شدم لطفا کمکم کنید

کارشناس به اندام 1402/10/07

سلام عزیزم ریزش موی شما الگوی ارثی داره حتما تحت نظر متخصص دوره درمان کامل کنید

-drya 1402/10/04

سلام من ۱۵ سالمه موهای پر و بلندی داشتم یک ماه ریزش خیلی بدی گرفتم و احساس میکنم موهام داره کم میشه خیلی میترسم دکتر رفتم آزمایش دادم همه چی اوکی بود گفت اختلال هورمونی که رفع میشه قرص و آمپول و شامپو داده خیلی حالم بده گفت دو هفته ی دیگه خوب میشی میشه بهم بگید دوباره در میاد موهام لطفا خیلی استرس دارم

کارشناس به اندام 1402/10/05

سلام عزیزم دوره درمان باید کامل بشه و مکمل هاتون رو هم استفاده کنید وصبور باشید

Zizi 1402/09/14

سلام وقتتون بخیر، موهای من حجمش زیاد هست و رفتم آرایشگاه هم داخل موهامو خالی کردچ هم کوتاه کردم یعنی حجمشو کم کردم این کار باعت ریزش مو میشه؟

کارشناس به اندام 1402/09/15

سلام نه عزیزم ارتباطی نداره

-زارع 1402/09/04

ممنون از مطالب خوبتون اما در مورد نرم کننده چطوری شب تا صبح بمونه مشکلی ایجاد نمیکنه؟ در صورتیکه نرم کننده مو رو از بین میبره و باعث آسیب و ریزش میشه

کارشناس به اندام 1402/09/05

تشکر عزیزم حدود 90 درصدش شسته میشه و درصدی کمی روی مو باقی میمونه که موردی نداره

-p.f 1402/09/03

سلام بلند کردن مو ها باعث ضعیف شدن ریشه میشه ؟

کارشناس به اندام 1402/09/04

سلام عزیزم مو نیاز به مراقبت داره تقویت کردنش حتی در صورت بلند بودن مو مشکلی ایجاد نمیکنه

- 1402/08/28

سلام خانم 35ساله هستم میخوام موهامو از ته بزنم آیا رنگ موهای طبیعی خودم بر میکرده ایا الان ک سفیدی داره دوباره برگشت میکنه ممنون پاسخگو باشید

کارشناس به اندام 1402/08/29

سلام عزیزم بله سفیدی هم برمیگرده هرقسمتی که سفید نشده رنگ طبیعی مو رشد میکنه

- 1402/08/28

عالی

کارشناس به اندام 1402/08/29

ممنون عزیزم

-سارا 1402/08/18

سلام.روز بخیر.موهای من بدلیل مهاجرت به کشور دیگه و شاید به دلیل تغییر آب و هوا، شدیدا ریزش پیدا کرده و خیلی ناراحتم بابت این موضوع و البته اینو هم بگم که قبل از مهاجرت چکاپ کامل دادم مشکلی نبوده، واسه قطع ریزش مو ممنون میشم راهنمایی کنین

کارشناس به اندام 1402/08/19

سلام عزیزم ازماسکهای تقویتی مثل روغنهای سازگار بامو مصرف مکمل وداشته باشید

سارا 1402/08/16

سلام.موهای من بدلیل مهاجرت به کشور دیگه و شاید به دلیل تغییر آب و هوا، شدیدا ریزش پیدا کرده و خیلی ناراحتم بابت این موضوع و البته اینو هم بگم که قبل از مهاجرت چکاپ کامل دادم مشکلی نبوده، واسه قطع ریزش مو ممنون میشم راهنمایی کنین

کارشناس به اندام 1402/08/17

سلام عزیزم مکمل ویتامین ماسکهای طبیعی سازگار با مثل روغن های طبیعی رو استفاده کنید

Alireza 1402/08/02

سلام خسته نباشید ببخشید من ۱۷ سالمه در سن ۱۶ سالگی یه ریزش مو ناگهانی و شدید گرفتم اولش زیاد اهمیت نمیدادم بعدش دیدم پیشونیم داره بزرگ تره میشه خلاصه به خونواده میگفتم ببرن منو دکتر میگفت هیچی نیست عادیه بعد چند مدت خیلی زیاد شد به طوری که قسمت پشت سرم کم پشت شد بعد قبل موهامو میکشیدم از استرس بعد در میومد همه جای قسمت مورو میکشیدم خلاصه پیشونیم ۲ سانت نسبت به قبل بزرگ تر شده و حس میکنم موهام کم پشت شده کلا خیلی حساسم روش هردفع میرم حموم ۲۰ تار میریزه بعد رفتم دکتر آزمایش اینا دادم مشکلی نداشت بعد بابامم موهاش کچله دکتر هیچی نگفت تقویتی و ماینوکسیدیل نوشت بنظرتون با مصرف ماینوکسیدیل موهام برمیگرده و ثابت میمونه؟ این ۱ماه و ۱۴ روزه دارم مصرف میکنم ولی هنوز تغییری متوجه نشدم از لحاظ ریزش شاید یکم بدترم شده ممنون میشم راهنماییم کنید دکتر

کارشناس به اندام 1402/08/03

سلام سلامت باشید علت این ریزش مو مهمه که باید چکاب بدین مکمل مصرف کنید کف سر ماساژ بدین ماینوکسیدل اصول داره به یکبارهم نمیشه قطع کرد