خواص سیب با پوست؛ پوست سیب را بخوریم یا دور بریزیم؟

بر کسی پوشیده نیست که سیب منبعی عالی از موادمغذی است، اما آیا می‌دانستید آنچه انواع سیب‌ها را به نیروگاهی برای سلامتی شما تبدیل می‌کند، درواقع در پوست آن نهفته است؟ دفعه بعد که می‌خواهید پوست سیب را دور بیندازید، به همه خوبی‌هایی که همراه با آن به سطل زباله می‌رود فکر کنید و شاید […]

پوست سیب حاوی ترکیب کورستین است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب محافظت می‌کند
4.5 از 5

زمان مطالعه 31 دقیقه

تعداد بازدید 15480

تاریخ انتشار

بر کسی پوشیده نیست که سیب منبعی عالی از موادمغذی است، اما آیا می‌دانستید آنچه انواع سیب‌ها را به نیروگاهی برای سلامتی شما تبدیل می‌کند، درواقع در پوست آن نهفته است؟ دفعه بعد که می‌خواهید پوست سیب را دور بیندازید، به همه خوبی‌هایی که همراه با آن به سطل زباله می‌رود فکر کنید و شاید در کارتان تجدیدنظر کردید! پوست سیب منبعی عالی از فیبر، ویتامین K، ویتامین E و فولات است و نباید به این سادگی از آن گذر کرد! در این مطلب به بررسی خواص سیب با پوست پرداخته و به شما ثابت می‌کنیم که چرا نباید پوست سیب را کند! با ما همراه باشید.

فهرست مطالب (کلیک کنید)

فواید مصرف سیب با پوست

مطلب خود را با بررسی خواص سیب با پوست آغاز می‌کنیم. تقریبا همه افراد، سیب مصرف می‌کنند، اما برخی از مردم پوست آن را دور می‌اندازند. از بین‌بردن پوست، موادمغذی حیاتی مانند فیبر، ویتامین K، ویتامین E و فولات را از بین می‌برد. پوست سیب به افزایش چربی قهوه‌ای در بدن کمک می‌کند و وزن را کاهش می‌دهد. کندن پوست، یک سوم از کل فیبر سیب را از بین می‌برد. همچنین، پوست سیب برای بیماری‌های قلبی و دیابت مفید است.

پوست سیب حاوی ترکیب کورستین است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب محافظت می‌کند، از نابودی حافظه جلوگیری می‌کند و تمرکز را افزایش می‌دهد. از دیگر خواص سیب با پوست می‌توان به کنترل فشارخون، حفظ سلامت چشم و همچنین کاهش احتمال ابتلابه گلوکوم را اشاره کرد. پوست سیب از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و محتوای بالای آنتی‌اکسیدان موجود در آن به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند.

جلوگیری از سرطان از خواص سیب با پوست

مطالعات نشان داده‌اند پوست سیب به کاهش احتمال ابتلابه انواع سرطان، مانند سرطان روده بزرگ، سرطان سینه و سرطان کبد کمک می‌کند. پوست سیب دارای ‌تری‌ترپنوئیدها است که در از بین‌بردن سلول‌های سرطانی و مهار رشد سرطان بسیار موثر هستند.

پیشگیری از بیماری قلبی

پوست سیب دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از اکسید‌شدن چربی‌های غیراشباع چندگانه جلوگیری می‌کنند. چربی‌های اشباع‌نشده باعث بروز بیماری قلبی می‌شوند.

پوست سیب به افزایش چربی قهوه‌ای در بدن کمک می‌کند و وزن را کاهش می‌دهد.

پوست سیب به افزایش چربی قهوه‌ای در بدن کمک می‌کند و وزن را کاهش می‌دهد.

پیشگیری از آسم

مطالعات نشان می‌دهند سیب بیشتر از سایر سبزیجات و میوه‌ها به کاهش احتمال ابتلابه آسم کمک می‌کند.

کنترل و کاهش‌وزن از خواص سیب با پوست

یک سیب متوسط حدود 5 گرم فیبر دارد و بنابراین 20 درصد از مصرف توصیه شده روزانه را ارائه می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه هر گرم فیبر می‌تواند تا 4 کیلوگرم در سال از وزن شما بکاهد.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

سلامت ریه

از دیگر خواص سیب با پوست می‌توان به بهبود عملکرد ریه اشاره کرد. پوست سیب احتمال ابتلابه بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد.

سلامت پوست و چشم از خواص سیب با پوست

به دلیل وجود ویتامین‌های A و C، پوست سیب برای درمان مشکلات پوستی و بینایی بسیار مفید است.

سلامت دستگاه گوارش

پوست سیب سرشار از فیبر است. مصرف سیب با پوست باعث سهولت حرکت روده و سلامت دستگاه گوارش می‌شود.

مصرف سیب با پوست باعث سهولت حرکت روده و سلامت دستگاه گوارش می‌شود.

مصرف سیب با پوست باعث سهولت حرکت روده و سلامت دستگاه گوارش می‌شود.

سلامت قلبی عروقی

شواهد نشان می‌دهد مصرف سیب همراه با سبزیجات با پوست در رژیم غذایی روزانه می‌تواند احتمال ابتلابه بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

سلامت عضلات

پوست سیب حاوی ترکیبی به نام اسیداوسولیک است و قادر می‌باشد تا از تحلیل ماهیچه‌ها جلوگیری کند، سالمندان را قوی‌تر نگه دارد و احتمال شکستگی استخوان را کاهش دهد.

منبع غنی از آنتی‌اکسیدان

پوست سیب سرشار از مواد شیمیایی گیاهی مانند اسیدفنولیک و فلاونوئیدها است و مولکول‌های مخرب رادیکال‌های آزاد را از بدن پاک می‌کند.

رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و به آنها حمله می‌کنند و ممکن است منجر به ایجاد بیماری‌های مختلف شوند. مصرف رژیم غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان برای محافظت از مشکلات مضر سلامتی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی ضروری است.

اختلال در عملکرد سلول‌های سرطانی

پوست سیب حاوی ترکیباتی به نام‌تری ترپرنوئید است که قادرند سلول‌های سرطانی را از بین ببرند و از بدن در برابر انواع خاصی از سرطان، مانند سرطان روده بزرگ، کبد و سینه محافظت کنند.

پوست سیب حاوی ترکیباتی به نام‌تری ترپرنوئید است که قادر می‌باشند سلول‌های سرطانی را از بین ببرند

پوست سیب حاوی ترکیباتی به نام‌تری ترپرنوئید است که قادرند سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.

خواص مصرف سیب با پوست برای درمان بیماری‌ها

پوست سیب نه تنها در پیشگیری از بیماری‌ها موثر است، بلکه می‌تواند در درمان طیف عظیمی از بیماری‌ها هم مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه برخی از خواص سیب با پوست برای درمان بیماری‌ها را باهم مرور می‌کنیم:

تنظیم قندخون

سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به کاهش قندخون و افزایش پاسخ سلول‌ها به انسولین کمک می‌کند.

درمان پوسیدگی دندان‌ها

مصرف سیب با پوست سیب به تحریک تولید بزاق در دهان کمک می‌کند. بزاق ماده‌ای است که قادر به از بین‌بردن باکتری‌های عامل پوسیدگی دندان است. پس از دیگر خواص مصرف سیب با پوست،‌داشتن دندان‌های سالم‌تر و سفیدتر می‌باشد.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی

پوست سیب دارای ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همچنین بدن ما با کمک ویتامین A معروف به کولین که در پوست سیب یافت می‌شود، می‌تواند سلول‌های جدیدی را بسازد.

درمان کم‌خونی

افرادی که گلبول‌های قرمز خونشان پایین است، مستعد کم‌خونی هستند. آهن یک ماده ضروری است که به بدن برای تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. پوست سیب از این ماده معدنی سرشار بوده و بدین‌ترتیب غذای سالمی برای بیماران کم‌خون است.

پوست سیب، غذای سالمی برای بیماران کم‌خون است.

پوست سیب، غذای سالمی برای بیماران کم‌خون است.

درمان فشارخون بالا

مطالعات نشان می‌دهد پوست سیب و میوه‌های گوشتی، آنزیمی به نام ACE را که باعث افزایش فشارخون در سیستم بدن انسان می‌شود، مهار می‌کند.

خواص پوست سیب برای زنان

اگر بخواهیم از خواص سیب با پوست برای زنان بگوییم، باید به ویژگی‌های شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت پوست و مو اشاره کنیم که در ادامه همین مطلب به‌صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

خواص سیب با پوست برای کرونا

در مواقعی که نمی‌توان به هیچ چیز و هیچ کسی اطمینان کامل کرد، مردم به چیزهای آزمایش شده و قابل اعتماد روی می‌آورند. اکنون با تلاش جهان برای مقابله با اثرات ویروس کرونا، مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای به روش‌های صحیح غذا خوردن و سبک زندگی سالم برای افزایش مقاومت در برابر این بیماری ترسناک روی آورده‌اند.

به همین دلیل نشانه‌هایی وجود دارد که مصرف همه میوه‌ها، به ویژه سیب، گلابی و موز، طی دو سال گذشته افزایش یافته است. برخی از بزرگان تجارت می‌گویند این امر به‌طور خاص به این دلیل است که مصرف‌کنندگان در زمان‌های بی‌اعتمادی، به مصرف آنچه بهتر می‌دانند باز می‌گردند. با این حال، شاید این سیبِ قابل اعتماد است که می‌تواند بزرگ‌ترین امید را در مبارزه با کووید 19 به ارمغان آورد.

آیا می‌دانستید سیب یکی از بهترین منابع پلی‌فنول‌های غذایی است؟ مطالعات متعدد نشان داده‌اند آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب روی انواع بیماری‌ها موثر هستند. در یک مطالعه کانادایی، محققان دریافتند پلی‌فنول‌های موجود در سیب آنتی‌اکسیدان‌های موثری هستند.

ثابت شده است که این ماده دارای اثرات بیولوژیکی متعددی در پیشگیری از سرطان‌های مختلف و تخریب‌کننده‌های عصبی و همچنین، محافظت در برابر دیابت و سایر بیماری‌هاست. این مطالعه نشان می‌دهد پوست سیب به‌طور خاص دارای گلیکوزیدهای کوئرستین است. آنها در ادامه می‌گویند کوئرستین به عنوان یک “روبنده رادیکال آزاد” شناخته می‌شود، یک روبنده از بهترین نوع ممکن!

خوشبختانه برخی از شواهد آزمایشگاهی وجود دارند که نشان می‌دهند این اتفاق می‌تواند در دنیای واقعی بیفتد. پس از همه‌گیری سارس، چند مطالعه نشان داد کوئرستین می‌تواند ورود ویروس سارس را به سلول‌ها مسدود کند. با این‌حال، این یک آزمایش “در شرایط آزمایشگاهی” بود و شامل ویروسی بود که با ویروس کووید 19 متفاوت است، اگرچه در خانواده کروناویروس قرار دارد. اما هرچه هست، مطالعات تاکنون اثبات کرده‌اند که تقویت سلول‌های بدن در برابر ویروس‌های خانواده‌ی کرونا یکی از خواص سیب با پوست می‌باشد.

تقویت سلول‌های بدن در برابر ویروس‌های خانواده‌ی کرونا یکی از خواص سیب با پوست می‌باشد.

تقویت سلول‌های بدن در برابر ویروس‌های خانواده‌ی کرونا یکی از خواص سیب با پوست می‌باشد.

خواص سیب سبز با پوست برای پوست و زیبایی

تا اینجا از خواص سیب با پوست بسیار صحبت کردیم و حال می‌خواهیم به‌طور اختصاصی به خواص سیب سبز برای زیبایی بپردازیم. سیب سبز یک مکمل عالی برای زیبایی شماست و دارای بسیاری از مزایای مراقبت از پوست و مو می‌باشد:

معجون ضدپیری است

آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A، ویتامین C و فنول‌های موجود در آب سیب سبز نقش مهمی در به تاخیر‌انداختن پیری زودرس دارند. رادیکال‌های آزاد موجود در بدن باعث شروع زودهنگام چین‌وچروک، خطوط ریز و لکه‌های تیره روی پوست می‌شوند. استفاده منظم از این نوشیدنی غنی از آنتی‌اکسیدان می‌تواند به بدن در مبارزه با رادیکال‌های آزاد و از بین‌بردن آسیب‌های پوستی کمک کند.

بافت پوست را بهبود می‌بخشد

یک ماسک صورت شامل سیب سبز می‌تواند پوست شما را عمیقا مرطوب کرده و به رفع چین‌وچروک آن کمک کند و در عین‌حال، بافت کلی پوست شما را بهبود بخشد.

برای بهبود سطح هیدراتاسیون پوست خود می‌توانید حتی از آب سیب سبز کمک بگیرید. شما می‌توانید آب سیب را برای دستیابی به خواص شگفت‌انگیز آن بنوشید یا حتی از آن به عنوان شستشوی صورت برای جلوگیری از خشک‌شدن پوست استفاده کنید.

پوست را تغذیه می‌کند

سیب سبز با پوست به دلیل‌داشتن غلظت بالایی از ویتامین‌ها به تغذیه پوست شما کمک می‌کند و دارای اثرات سفیدکنندگی پوست است. با‌داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، می‌توانید با خیال راحت سیب سبز پوست نکنده را در رژیم مراقبت از پوست خود بگنجانید.

با خوردن این میوه، پروتئین‌های کلاژن و الاستین تقویت می‌شوند که به نوبه خود با تغذیه و التیام‌بخشیدن به پوست به‌صورت عمقی، رنگ پوست شما را بهبود می‌بخشد.

از بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند

در بسیاری از مواقع، کمبود موادمغذی پوست را درمعرض خطر ابتلابه اختلالات و بیماری‌های پوستی مختلف، ازجمله اگزما و سرطان پوست قرار می‌دهد. آب سیب سبز تضمین می‌کند که پوست مقدار لازم از موادمغذی ضروری را دریافت می‌کند و بدین‌ترتیب از مشکلات پوستی مختلف محافظت می‌نماید.

پوست سیب، از مشکلات مختلف پوستی محافظت می‌کند.

پوست سیب، از مشکلات مختلف پوستی محافظت می‌کند.

کنترل و جلوگیری از جوش

سیب سبز با پوست یک درمان بسیار موثر ضد آکنه نیز می‌باشد. مصرف منظم سیب سبز به شما در کنترل و جلوگیری از فوران جوش کمک می‌کند. درواقع کنترل آکنه و جوش یکی از خواص سیب با پوست می‌باشد.

سیاهی دورچشم را از بین می‌برد

دایره‌های قهوه‌ای عمیق همراه با پف دور چشم، نشانه‌هایی از پیر‌شدن پوست شما هستند. استفاده موضعی از آب سیب تازه و همچنین مصرف سیب سبز با پوست، تاثیر مثبتی بر این تغییرات نامطلوب دارد. سیب سبز پوست نکنده، نه تنها برای پوست، بلکه برای موهای ما نیز مفید است.

در اینجا تعدادی از فواید سیب سبز برای مو را برای شما فهرست کرده‌ایم:

شوره سر را کاهش می‌دهد

خمیری که با برگ‌ها و پوست سیب سبز درست می‌شود، برای رفع شوره سر معجزه می‌کند. می‌توانید از این خمیر به عنوان شامپو استفاده کنید. آب سیب سبز نیز اگر به‌طور مرتب روی پوست سر ماساژ داده شود، همین اثرات را دارد.

تقویت رشد مو

آب سیب سبز با پوست با مجموعه‌ای وسیع از ویتامین‌ها و مواد معدنی، یک درمان طبیعی بالقوه برای تقویت زانوهای شما است. علاوه‌بر این، با مصرف منظم سیب سبز با پوست اطمینان حاصل خواهید کرد که ریزش موهای شما تحت کنترل می‌باشد. به‌علاوه، استفاده منظم از آب این میوه نیز برای تقویت رشد مو شناخته شده است. به‌طور خلاصه، استفاده از آب سیب سبز می‌تواند به شما کمک کند موهایی بلند، قوی و شاداب داشته باشید.

خواص سیب با پوست برای زیبایی

می‌توان به راحتی اذعان کرد یکی از مهم‌ترین خواص سیب با پوست برای زیبایی شماست! خب، همه ما این اصل رایج را می‌دانیم که خوردن یک سیب با پوست در روز، پزشک را از خانواده‌ی ما دور نگه می‌دارد. اما این اصل چقدر حقیقت دارد؟

همانطور که گفتیم، سیب سرشار از ویتامین A، ب-کمپلکس، ویتامین C و موادمعدنی است که برای تقویت ایمنی، خنثی‌کردن سندرم روده تحریک‌پذیر، سم زدایی کبد، جلوگیری از بواسیر، کمک به کاهش وزن، افزایش استقامت بدن، سفیدتر‌شدن دندان‌ها، کمک به هضم غذا و کمک به سم زدایی از جریان خون شناخته شده‌اند.

اما این میوه فوایدی هم برای پوست دارد که شگفت‌انگیز هستند و هم با خوردن میوه و هم با استفاده از آن به عنوان ماسک، می‌توانید از این خواص سیب با پوست بهره‌مند شوید. پس برای داشتن پوستی زیبا ادامه مطلب را خوب بخوانید!

چهره شما را بهبود می‌بخشد

خوردن سیب با پوست نه تنها می‌تواند به روشن‌شدن پوست شما کمک کند، بلکه آن را شفاف نیز می‌کند. کلاژن و الاستین موجود در سیب برای جوان نگه‌داشتن پوست حیاتی هستند. موادمغذی این میوه با خلاص‌شدن از شر پاتوژن‌ها و روغن‌های اضافی، به‌طور موثر برای پوست شما مفید هستند.

سیب می‌تواند پوست را تسکین داده و به گلگون‌شدن گونه‌هایتان منجر شود! جدای از این، استفاده از آب سیب برای روشن‌کردن پوست چرب نیز موثر است. آب سیب به سفت‌شدن و حفظ pH طبیعی پوست کمک می‌کند. آب سیب را هر روز به‌صورت خود بمالید و یا فقط یک برش آبدار از این میوه را بردارید و آن را به تمام صورت خود بمالید و بقیه میوه را بخورید!

آبدار و هیدراته‌کردن پوست

همه ما می‌دانیم راز داشتن پوستی نرم و لطیف، مرطوب نگه‌داشتن آن است. بله! نوشیدن آب ضروری است، اما ممکن است به تنهایی کارساز نباشد. محتوای آب موجود در سیب بسیار زیاد است، بنابراین حتی خوردن یک سیب به هیدراتاسیون بدنتان کمک می‌کند.

سیب نه تنها به پوست شما آبرسانی می‌کند، بلکه آن را نیز تمیز نیز می‌نماید. صورت خود را با برش‌های سیب بپوشانید (سیب باید تازه بریده شود، درست قبل از اینکه بخواهید از آن استفاده کنید) و آن‌ها را تا زمانی که برش‌ها خشک شوند، حداقل حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید. ویتامین E موجود در سیب پوست را نرم و هیدراته نگه می‌دارد.

محافظت در برابر اشعه UV

از دیگر خواص سیب با پوست محافظتی است که در برابر اشعه ماورابنفش ارائه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از سیب برای درمان آفتاب‌سوختگی و جلوگیری از جدا‌شدن پوست نواحی آسیب‌دیده استفاده کنید. علاوه‌بر این، ویتامین‌ها و سایر مواد موجود در پوست سیب به ترمیم پوست آسیب‌دیده کمک می‌کنند.

یک سیب را با پوست رنده کنید تا کمی تفاله سیب ایجاد شود. یک قاشق گلیسیرین به آن اضافه کنید و آن را مخلوط نمایید. این مخلوط را روی صورت و پوست خود بمالید، بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. این کار به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های خشن خورشید کمک می‌کند.

از طرف دیگر، می‌توانید مقداری عسل را با آب سیب مخلوط کرده و آن را روی پوست خود بمالید. این درمان خانگی اثر خنک‌کنندگی روی پوست شما خواهد داشت و از ایجاد لکه روی آن جلوگیری می‌کند.

از دیگر خواص سیب با پوست محافظتی است که در برابر اشعه ماورابنفش ارائه می‌دهد.

از دیگر خواص سیب با پوست محافظتی است که در برابر اشعه ماورابنفش ارائه می‌دهد.

بهترین زمان مصرف سیب با پوست

طبق مطالعات، برای استفاده حداکثری از خواص سیب با پوست، شما باید در ساعات اولیه صبح این میوه را بخورید. چرا در این ساعت؟ چون سیب سرشار از فیبر غذایی (پکتین) است که در پوست آن وجود دارد. از آنجایی که بیشتر افراد به دلیل خواب نادرست یا عادت بد به غذا خوردن در اواخر شب دچار مشکلات گوارشی هستند، مصرف سیب با پوست درست در هنگام صبح بعد از بیدار‌شدن از خواب، ایده خوبی برایشان می‌باشد.

ثانیا، پکتین می‌تواند به محافظت از اسیدلاکتیک و رشد بهتر باکتری‌های موجود در روده بزرگ کمک کند. این امر به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی منجر می‌شود.

به غیر از این، پکتین موجود در سیب می‌تواند به خلاص‌شدن از شر سموم کمک کند، زیرا منجر به از بین‌بردن مواد سرطان زا، می‌شود. ثالثا، اسیدآلی موجود در سیب می‌تواند حرکات معده و روده‌ی شما را در طول روز بهتر کند. پس ایده خوبیست که هر روز صبح بعد از بلند‌شدن از رختخواب یک سیب با پوست بخورید!

ارزش غذایی سیب با پوست

به‌طور کلی، میوه‌های باپوست حاوی مقادیر بیشتری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات گیاهی مفید نسبت به محصولات پوست کنده هستند؛ مثلا یک سیب خام با پوست حاوی 332 درصد ویتامین K بیشتر، 142 درصد ویتامین A بیشتر، 115 درصد ویتامین C بیشتر، 20 درصد کلسیم بیشتر و تا 19 درصد پتاسیم بیشتر از سیب پوست‌کنده است. پس خواص سیب با پوست را هیچ‌وقت دست کم نگیرید!

آیا پوست سیب سرطان‌زاست؟

خیر، اتفاقا برعکس! به غیر از آنچه تاکنون از خواص سیب با پوست گفتیم باید اضافه کنیم طبق تحقیقات جدید، به نظر می‌رسد پوست سیب ژن ماسپین سرکوبگر تومور را تنظیم می‌کند و اثرات ضد تکثیری قوی بر رشد سلول‌های سرطانی سینه و پروستات دارد.

خواص جوشانده پوست سیب

جوشاندن پوست سیب می‌تواند با تغلیظ خواص فراوانی که در پوست این میوه وجود دارد، تمامی خواصی که تاکنون ذکر کردیم را به شما بدهد. شما می‌توانید پوست سیب را در آب داغ در حال جوش بریزید تا یک نوشیدنی بدون کافئین و آرامش‌بخش داشته باشید.

ادویه‌هایی مانند چوب دارچین، میخک و بادیان ستاره‌ای را برای طعم گرم‌تر به معجون خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید حین دم‌کردن، پوست سیب را به قوری چای اضافه کنید تا چایی با طعم سیب داشته باشید.

نکات مربوط به خرید سیب مناسب

برای بهره‌مندی از خواص سیب با پوست، باید اول از همه بدانید چه نوع سیبی را تهیه کنید. به‌طور کلی میوه‌های ارگانیک معمولا به دلیل عدم استفاده از آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی هنگام تولید، گزینه‌های بهتری هستند. به غیر از این، همیشه سعی کنید سیبی را انتخاب کنید که نه خیلی سبز و سفت باشد (یعنی زود چیده شده باشد) و نه خیلی نرم و رسیده باشد که نگهداری آن دشوار شود.

انتخاب نوع سیب (قرمز، لبنانی، سیب گلاب و…) هم به سلیقه شما بستگی دارد. اگرچه برخی منابع ادعا می‌کنند سیب قرمز ارزش غذایی بالاتری نسبت به انواع دیگر سیب دارد، اما همه سیب‌ها به‌طور کلی فواید مشابهی را ارائه می‌دهند و باز هم یادتان نرود که خواص سیب با پوست بسیار بیشتر از خواص سیب پوست کنده است. پس خواهشا این منابع عالی موادمغذی و ویتامین‌ها را با خونسردی درون سطل زباله نریزید!

منبع: ++++++++

4.5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
A Ñ 1403/01/12

سلام آیا سیب برای اسهال درمان است

کارشناس به اندام 1403/01/13

سلام بله مفیده

-رحمانی 1402/10/11

آیا خوردن سیب باپوستش به تنبلی روده بزرگ مفید هست

کارشناس به اندام 1402/10/12

بله عزیزم کمک کننده هست

ایلیا نوش 1402/03/02

تشکر بابت مطالب جامع و مفید. آیا تفاوت بارزی بین سیب های زرد، سبز یا قرمز وجود داره؟

کارشناس به اندام 1402/03/03

ممنون ازتوجهتون عزیزم تفاوتی وجود ندارد