رقیق شدن خون با مصرف زیاد میخک

ميخک، ادويه معروفي است که از آن به عنوان مکمل گياهي و خوشبو کننده مواد غذايي استفاده مي شود. اين ادويه بايد به ميزان معتدل به غذا افزوده شود. به گزارش سايت «هلث مد»، افراط در مصرف اين ادويه باعث رقيق شدن خون و افزايش خطر خونريزي مي شود. اين ادويه حاوي ماده شيميايي به […]

رقیق شدن خون با مصرف زیاد میخک - 2 - - اخبار
5 از 5

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 6335

تاریخ انتشار

رقیق شدن خون با مصرف زیاد میخک - 4 - - اخبار ميخک، ادويه معروفي است که از آن به عنوان مکمل گياهي و خوشبو کننده مواد غذايي استفاده مي شود. اين ادويه بايد به ميزان معتدل به غذا افزوده شود.

به گزارش سايت «هلث مد»، افراط در مصرف اين ادويه باعث رقيق شدن خون و افزايش خطر خونريزي مي شود. اين ادويه حاوي ماده شيميايي به نام «اوژنول» است که عامل رقيق کننده خون است و ميزان زياد آن به خونريزي غيرعادي منجر مي شود. در صورت داشتن مشکل خوني از جمله هموفيلي يا در صورت مصرف قرص هاي ضدانعقادخون، از مصرف اين ادويه بپرهيزيد. مصرف ميخک چند هفته قبل از جراحي نيز بايد متوقف شود.
افرادي که ميزان قندخونشان کمتر از حد طبيعي است، بايد مصرف ميخک را متوقف کنند. زيرا اين ادويه به طور چشمگيري ميزان گلوکز در خون را کاهش مي دهد و اين امر، بسيار خطرناک است.
مصرف ميخکي که درست نگهداري نشده است يا مصرف ميزان زياد عصاره خام آن، علايم متعددي مانند حالت تهوع، استفراغ، کمبود نفس، گلودرد، برهم خوردن تعادل مايعات، اختلال کليه و کبد را به دنبال دارد.
مصرف زياد ميخک باعث ايجاد علايم حساسيت از جمله جوش، کهير، ورم، احساس خفگي در گلو و … مي شود. در موارد خيلي شديد فرد دچار خفگي مي شود.
مصرف زياد اين ادويه، باعث تشديد حمله هاي صرع مي شود.
مصرف زياد خوراکي يا موضعي آن باعث التهاب غشاي مخاطي ديواره هاي داخلي دهان مي شود. نتايج بررسي هاي متعدد نشان مي دهد که اين ادويه مي تواند با ايجاد سوزش، آسيب گسترده اي به لثه، دندان و بافت هاي دندان وارد کند.
استفاده موضعي مکرر از آن باعث از دست دادن حس لامسه مي شود، بنابراين از استفاده مکرر روغن آن روي پوست بپرهيزيد.
منبع:روزنامه خراسان

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*