تاثیر جوش شیرین برای لاغری + محلول جوش شیرین برای کاهش وزن

سوال بسیاری از کسانی که به دنبال کاهش وزن سریع هستند این است که آیا جوش شیرین برای لاغری  مفید است یا خیر؟ در حقیقت جوش شیرین به خاطر طیف وسیعی از کاربردها، از خوشبو کردن یخچال گرفته تا سفید کردن دندان‌ها، شناخته شده است. کاهش وزن یکی از آخرین مزایای ادعا شده آن است. […]

جوش شیرین برای لاغری مانند برنامه غذایی سالم و ورزش روزانه، کارساز و مفید نیست.
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 18 دقیقه

تعداد بازدید 13287

تاریخ انتشار

سوال بسیاری از کسانی که به دنبال کاهش وزن سریع هستند این است که آیا جوش شیرین برای لاغری  مفید است یا خیر؟ در حقیقت جوش شیرین به خاطر طیف وسیعی از کاربردها، از خوشبو کردن یخچال گرفته تا سفید کردن دندان‌ها، شناخته شده است. کاهش وزن یکی از آخرین مزایای ادعا شده آن است.

برخی افراد پیشنهاد می‌کنند محلول جوش شیرین برای کاهش وزن بسیار موثر است و رقیق کردن جوش شیرین در آب، سرکه سیب یا آب لیمو و نوشیدن آن با معده خالی می‌تواند به شما کمک کند وزن اضافی را به راحتی از بین ببرید.

برخی دیگر پیشنهاد می‌کنند که خیساندن جوش شیرین و استفاده از آن در حمام این کار را انجام می‌دهد. این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا لاغری با جوش شیرین امکان‌پذیر است یا خیر و آیا مصرف آن عوارض و خطراتی به دنبال ندارد؟

فایده جوش شیرین چیست؟

به طور کلی جوش شیرین علاوه بر مصرف در برخی غذاها، یک درمان موقتی برای برخی مشکلات سلامتی است؛ مانند:

تسکین سوء هاضمه

برای خنثی کردن اسید معده، 1/4 قاشق چایخوری جوش شیرین را به یک لیوان آب اضافه کنید. با این حال، همه انواع سوء هاضمه توسط اسید ایجاد نمی‌شوند، بنابراین اگر علائم شما در عرض 2 هفته از بین نرفت، با پزشک خود تماس بگیرید.

علاوه بر بهبود هاضمه برخی اعتقاد داند جوش شیرین برای لاغری نیز مفید است.

علاوه بر بهبود هاضمه برخی اعتقاد داند جوش شیرین برای لاغری نیز مفید است.

درمان نیش حشرات

در حالی که برای استفاده روزانه روی پوست توصیه نمی‌شود، می‌تواند علائم جزئی واکنش آلرژیک به نیش حشرات مانند قرمزی، خارش و سوزش را تسکین دهد. در چندین کرم بدون نسخه، بی‌کربنات سدیم وجود دارد.

آیا جوش شیرین برای لاغری مفید است؟

ادعاها فراوان است که جوش شیرین، زمانی که با آب، سرکه سیب یا آب لیمو ترکیب شود، به ویژه در کمک به دفع چربی اضافی بدن موثر است. با این حال، علم کمی برای تأیید این موضوع وجود دارد:

  • گفته می‌شود که جوش شیرین دارای اثرات قلیایی بر روی بدن است، که معمولاً اعتقاد بر این است که باعث کاهش وزن یا جلوگیری از افزایش وزن می‌شود. با این حال، این نظریه بارها و بارها رد شده است. دلیل آن هم این است که بدن شما از فرآیندهای کاملاً تنظیم شده برای کنترل سطح pH خود استفاده می‌کند و آنچه می خورید یا می‌نوشید تأثیر کمی بر آنها دارد.
  • نظریه دیگری حاکی از آن است که افزودن جوش شیرین به آب حمام به کاهش وزن شما کمک می‌کند تا سطح منیزیم و سولفات خود را دوباره پر کنید – دو ماده مغذی که برای افزایش متابولیسم و ​​از بین بردن سموم بدن، تبلیغ می‌شوند. با این حال، این نظریه توسط علم نیز پشتیبانی نمی‌شود.
  • با این حال، جوش شیرین ممکن است ناراحتی معده را آرام کند، زیرا این توانایی را دارد که اسید معده را خنثی کند. این واکنش شیمیایی دی اکسید کربن ایجاد می‌کند که گازی است که می‌تواند باعث آروغ زدن شما شود و به شما احساس سبکی معده بدهد اما تاثیر مستقیمی بر کل چربی بدن شما ندارد.
  • جوش شیرین ممکن است اثر غیرمستقیم کاهش وزن داشته باشد، عمدتاً به دلیل مایعی که برای مخلوط کردن آن انتخاب می‌کنید.
لاغری با جوش شیرین به دلیل مایعاتی است که همراه آن مصرف می‌شود تا خود جوش شیرین.

لاغری با جوش شیرین به دلیل مایعاتی است که همراه آن مصرف می‌شود تا خود جوش شیرین.

طریقه مصرف جوش شیرین برای لاغری چیست؟

با وجود آنکه مصرف جوش شیرین تاثیر چندانی برای لاغری ندارد اما هنگامی که محلول جوش شیرین برای کاهش وزن به طور روزانه مصرف می‌شود، ممکن است منجر به مصرف مایعات روزانه بیشتر شود.

این موضوع به خودی خود سطح کلی هیدراتاسیون شما را بهبود می‌بخشد. اثری که مطالعات نشان می‌دهد ممکن است گرسنگی را کاهش دهد، متابولیسم را افزایش دهد و از دست دادن چربی بدن را تقویت کند.

سه روش رایج وجود دارد که مردم برای وارد کردن جوش شیرین در برنامه روزانه خود از آنها استفاده می کنند:

مخلوط جوش شیرین و آب

اولین مورد شامل رقیق کردن 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین در 1-2 فنجان (240-480 میلی لیتر) آب و نوشیدن این معجون با معده خالی، هر زمان که در طول روز برایتان راحت‌تر است، می‌باشد.

مخلوط جوش شیرین و سرکه یا آبلیمو

یکی از گزینه‌های محبوب، مخلوط کردن جوش شیرین با سرکه سیب است، مایعی که تحقیقات قدیمی نشان می‌دهد ممکن است به شما کمک کند کمتر احساس گرسنگی کنید. با این حال، مطالعات اخیر که از اثرات کاهش وزن سرکه سیب حمایت می‌کنند، محدود هستند:

این روش نیاز به مخلوط کردن 1 قاشق چایخوری جوش شیرین با 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) سرکه سیب یا آب لیمو دارد. هنگامی که این مخلوط تولید گاز را متوقف کرد، می‌توانید آن را در آب رقیق کرده و با معده خالی بنوشید.

محلول جوش شیرین برای کاهش وزن موجب کاهش احساس گرسنگی می‌شود.

محلول جوش شیرین برای کاهش وزن موجب کاهش احساس گرسنگی می‌شود.

مصرف جوش شیرین در حمام

یک راه جایگزین برای ادغام جوش شیرین با رژیم خود بدون مصرف آن، رقیق کردن 3 تا 4 فنجان (662 تا 883 گرم) جوش شیرین در وان پر از آب و نشستن در آن است.

توجه:

  • رقیق کردن برای جلوگیری از سوختگی گلو یا فرسایش مینای دندان مهم است، زیرا اسیدیته دقیق آن ناشناخته است.
  • به خاطر داشته باشید که ایمنی هیچ یک از این روش‌های آماده سازی توسط علم پشتیبانی نمی‌شود، بنابراین از آنها با مسئولیت خود استفاده کنید یا قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.
  • به جای استفاده از این روش‌های خطرناک و نامطمئن به رژیم غذایی خود برسید. سبزیجات برگ‌دار، غلات کامل، آجیل و لوبیا همگی برای دور نگه داشتن چربی‌هایی که در عمق شکم شما باقی می‌مانند مفید هستند زیرا این چربی احشایی نامیده می‌شود و خطرناک‌ترین نوع آن است زیرا می‌تواند اطراف اندام های اصلی از جمله کبد، پانکراس و کلیه‌ها را جمع شود. همچنین جراحی‌های زیبایی لاغری نیز راه حل مناسب و سالم نیستند. به همین ترتیب، رژیم‌های غذایی سخت نیز راه‌حل نیستند. به احتمال زیاد آنها را نیمه راه رها می‌کنید.

گزینه آهسته‌تر و ثابت‌تر در یک رژیم غذایی لاغری مانند رژیم سه ماهه دکتر کرمانی و تغییرات سبک زندگی که می‌توانید برای مدت طولانی به آن متعهد شوید، واقعاً بهترین گزینه است. طی برنامه سه ماهه دکتر کرمانی می‌توانید بدون حذف وعده‌های غذایی و با همراهی پشتیبان‌های به اندام، حدود دوازده کیلوگرم وزن کم کنید و بعد از پایان رژیم با عادت کردن به سبک غذایی جدید، وزن خود را ثابت نگه دارید.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

چه مدت باید نوشیدنی جوش شیرین را مصرف کنید؟

اگرچه مصرف جوش شیرین در صبح توصیه نمی‌شود، با این حال بهتر است با معده خالی انجام شود. در صورت مصرف بی‌کربنات سدیم همراه با غذا، مولکول‌های پروتئین هضم نشده، ممکن است وارد روده شما شوند. زمان ایده‌آل برای مصرف آن یا ظهر، یک ساعت قبل از ناهار یا یک ساعت بعد از شام است.

مقدار را به تدریج افزایش دهید، با 1/8 قاشق چایخوری شروع کنید. باید مراقب باشید اگر خون شما قلیایی است و بی‌کربنات سدیم بیش از حد مصرف می‌کنید، می‌تواند عوارض جانبی منفی از جمله هیپر آلکالوز یا حمله قلبی داشته باشد.

مضرات جوش شیرین برای لاغری چیست؟

نوشیدن آب با جوش شیرین ممکن است اثرات غیرمستقیم جزئی بر کاهش وزن داشته باشد. اما مصرف بیش از حد آن نیز می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند:

اسیدوز متابولیک

مصرف مقادیر زیاد جوش شیرین می‌تواند خطرناک باشد، زیرا ممکن است باعث اسیدوز متابولیک شود، یک وضعیت تهدیدکننده زندگی که زمانی رخ می‌دهد که بدن شما دیگر قادر به کنترل pH خون شما نباشد.

اسیدوز متابولیک می‌تواند در نتیجه مصرف بیش از حد ترکیبات قلیایی مانند جوش شیرین ایجاد شود و باعث ضعف عضلانی، اسپاسم، ضربان قلب نامنظم و تغییر وضعیت ذهنی شود و اگر درمان نشود می‌تواند کشنده باشد.

فشار خون بالا

جوش شیرین تمایل به سدیم بالایی دارد. به این ترتیب، مصرف زیاد جوش شیرین ممکن است باعث فشار خون بالا، تجمع مایعات یا حتی نارسایی قلبی در برخی افراد شود به ویژه کسانی که الکل مصرف می‌کنند یا نارسایی کلیه دارند.

از مضرات محلول جوش شیرین برای لاغری، افزایش فشار خون است.

از مضرات محلول جوش شیرین برای لاغری، افزایش فشار خون است.

مشکلات تنفسی و تشنج

جوش شیرین همچنین ممکن است باعث مشکلات تنفسی و تشنج در کودکان خردسال شود و نباید به کودکان زیر 5 سال داده شود. زنان باردار و شیرده نیز باید از مصرف آن اجتناب کنند.

نفخ

ترکیب جوش شیرین با اسیدی مانند سرکه سیب یا آب لیمو باعث واکنش شیمیایی می‌شود که گاز دی اکسید کربن آزاد می‌کند که این مساله ممکن است منجر به نفخ شود، به خصوص اگر مخلوط را قبل از خروج تمام گاز بخورید.

تداخلات دارویی و ایمنی طولانی مدت

جوش شیرین ممکن است با برخی داروها مانند آسپرین تداخل داشته باشد. افرادی که در حال حاضر دارو مصرف می‌کنند باید قبل از افزودن جوش شیرین به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنند.

اسهال و استفراغ

وقتی جوش شیرین خیلی زود بعد از یک وعده غذایی سنگین و سنگین مصرف شود، ممکن است باعث تجمع دی اکسید کربن بالا در معده شود که می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات شدید، استفراغ یا اسهال شدید شود.

در نهایت، در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد ایمنی طولانی مدت مصرف جوش شیرین، چه به تنهایی یا در ترکیب با آب لیمو یا سرکه سیب وجود دارد. بنابراین، ممکن است تا زمانی که تحقیقات بیشتری به دست نیاید، اجتناب از چنین مخلوط‌هایی ایمن‌تر باشد.

خیساندن در وان حاوی جوش شیرین ممکن است ایمن‌تر از خوردن آن باشد. با این حال، هیچ مطالعه‌ای در مورد مزایا یا خطرات مرتبط با این عمل تحقیق نکرده است.

آنچه از مقاله جوش شیرین برای لاغری  آموختیم:

جوش شیرین برای لاغری تبلیغ می‌شود، اما شواهد علمی کمی برای حمایت از این ادعا وجود دارد. مصرف مقادیر زیادی جوش شیرین رقیق شده در آب، سرکه سیب یا آب لیمو با خطرات بالقوه متعددی برای سلامتی همراه است. علاوه بر این، اطلاعات کمی در مورد ایمنی طولانی مدت مصرف محلول جوش شیرین برای کاهش وزن وجود دارد. بنابراین، تا زمانی که تحقیقات بیشتری به دست نیاید، احتمالاً ایمن‌ترین آن است که از مصرف این مخلوط خودداری کنید به جای لاغری با جوش شیرین و روش‌های نامطمئن، با یک برنامه غذایی سالم و متعادل و برنامه ورزشی روزانه به وزن دلخواه خود برسید!

منابع:

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
hhhhh@ 1399/05/18

توی یه سایت نوشته جوش شیرین برای لاغری خوبه توی یه سایت دیگه نوشته تاثیری روی لاغری ندارد و برای معده مضر است,واقعا نمیدونی به کدومشون اعتمادکنی.

کارشناس به اندام 1399/05/20

دوست خوبم، ما هم در این مقاله به این مورد اشاره کردیم که جوش شیرین روی کاهش وزن تاثیری نداره