چرا باید تخم‌مرغ بخوریم؟

تخم‌مرغ نه‌تنها یک میان وعده غذایی خوشمزه و کامل است، بلکه عنصر جدایی‌ناپذیر برای بسیاری از غذاها‌ست. به گزارش سلامت نیوز،مصطفی حسینی کارشناس تغذیه در روزنامه شهروند نوشت: با وجود این‌که تخم‌مرغ دارای ارزش غذایی بسیار زیادی است اما متاسفانه ایرانی‌ها تقریبا نصف مردم کشورهای درحال توسعه تخم‌مرغ می‌خورند. در حال حاضر سرانه سالانه مصرف […]

چرا باید تخم‌مرغ بخوریم؟ - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 2270

تاریخ انتشار

چرا باید تخم‌مرغ بخوریم؟ - 4 - - اخبار

تخم‌مرغ نه‌تنها یک میان وعده غذایی خوشمزه و کامل است، بلکه عنصر جدایی‌ناپذیر برای بسیاری از غذاها‌ست.
به گزارش سلامت نیوز،مصطفی حسینی کارشناس تغذیه در روزنامه شهروند نوشت: با وجود این‌که تخم‌مرغ دارای ارزش غذایی بسیار زیادی است اما متاسفانه ایرانی‌ها تقریبا نصف مردم کشورهای درحال توسعه تخم‌مرغ می‌خورند.
در حال حاضر سرانه سالانه مصرف تخم‌مرغ، در کشور ما حدود ١٦٠ عدد است‌، درحالی‌که این مهم در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ٣٠٠ عدد است. بهترین نوع استفاده از تخم‌مرغ آب‌پز است. تخم‌مرغ سرشار از پروتیین است و در آن موادی نظیر‌ فسفر، کلسیم، آهن‌، روی‌، ویتامین A و مقداری ویتامین B وجود دارد. تخم‌مرغ مهم‌ترین منبع پروتیین است و معمولا اصالت دیگر مواد پروتیین‌دار با میزان پروتیین موجود در تخم‌مرغ سنجیده می‌شود.
از تخم‌مرغ به‌عنوان رفرنس و مرجع پروتیین سنجی یاد می‌شود. ارزش بیولوژیکی تخم‌مرغ از گوشت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تأمین پروتیین بدن بیشتر است. مصرف تخم‌مرغ به همه افراد توصیه می‌شود. مخصوصا برای کودکان و زنان باردار استفاده روزانه یک تخم‌مرغ لازم است. حتی به سالمندان و افرادی که دارای چربی خون، کلسترول بالا‌ یا دچار بیماری‌های قلبی – عروقی هستند‌، مصرف هفتگی ٣ تخم‌مرغ توصیه می‌شود.
انتخاب غذای آماده مناسب و آگاهی از خواص تغذیه‌ای آن علاوه‌بر تأمین انرژی موردنیاز بدن، در تأمین مواد مغذی ضروری نیز موثر است.
معضلات ناشی از مصرف فست‌فودها و غذاهای آماده خیابانی به‌ویژه در کودکان، نوجوانان و جوانان باید مدنظر والدین باشد و لازم است میان وعده‌های مورد استفاده توسط کودکان و نوجوانان با دقت بیشتری انتخاب شود. تخم‌مرغ نه‌تنها یک میان وعده غذایی خوشمزه و کامل است، بلکه عنصر جدایی‌ناپذیر برای بسیاری از غذاها‌ست.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*