چطور از کپک زدن آبغوره جلوگیری کنیم؟

آبليمو و آبغوره از آن دسته مواد غذايي است که اگر به درستي نگهداري نشود، خيلي زود کپک زده و غيرقابل استفاده مي شود. کارشناسان مواد آشاميدني و بهداشتي، مي گويند پس از اين که آبليمو و آبغوره را داخل شيشه ريختيد، بهتر است شيشه را داخل آب جوش قرار دهيد تا آنزيم و باکتري […]

چطور از کپک زدن آبغوره جلوگیری کنیم؟ - 2 - - اخبار
5 از 5

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 8055

تاریخ انتشار

چطور از کپک زدن آبغوره جلوگیری کنیم؟ - 4 - - اخبار آبليمو و آبغوره از آن دسته مواد غذايي است که اگر به درستي نگهداري نشود، خيلي زود کپک زده و غيرقابل استفاده مي شود.
کارشناسان مواد آشاميدني و بهداشتي، مي گويند پس از اين که آبليمو و آبغوره را داخل شيشه ريختيد، بهتر است شيشه را داخل آب جوش قرار دهيد تا آنزيم و باکتري هاي موجود در آن، از بين برود. با انجام اين کار، قارچ ها امکان رشد را از دست مي دهند و در نتيجه احتمال کپک زدن اين مواد هم کاهش چشم گيري مي يابد.

آبليمو يا آبغوره را بايد حتما داخل شيشه تميز بريزيد و تا نزديکي لبه ظرف پر کنيد. بهتر است به مقدار خيلي کم لبه شيشه را خالي بگذاريد و سپس درپوشي روي آن قرار دهيد تا با ايجاد خلاء، اکسيژن به داخل محصول راه نيابد و جايي براي رشد کپک ها وجود نداشته باشد. در رابطه با نگهداري آبليمو و آبغوره بايد گفت که قراردادن اين مواد در آفتاب، باعث ايجاد تغييرات شيميايي در آن ها مي شود. با توجه به اين که ويتامين c موجود در آبليمو يا آبغوره، به نور و حرارت حساس است و در برابر نور آفتاب از بين مي رود؛ بنابراين بايد از قراردادن اين مواد در مقابل نور آفتاب به طور جدي خودداري شود.
از ظروف پلاستيکي يا بطري هاي آب معدني براي نگهداري آبليمو استفاده نکنيد؛ زيرا مواد اسيدي موجود در آبليمو مي تواند با ديواره ظروف پلاستيکي فعل و انفعالات نامطلوبي ايجاد کند و سمي و سرطان زا شود. بنابراين از ظروف شيشه اي استفاده کنيد و بهتر است اين ظروف شيشه اي، تيره باشند تا کمتر نور را از خود عبور دهند.
منبع:روزنامه خراسان

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*