آب نخوردن چه بلایی سرتان می آورد؟

بیشترین ماده ای که در بدن موجود است آب می باشد. بيش از 60 درصد وزن بدن انسان و 70 درصد عضلات از آب تشکيل شده است.  آب در خون، ريه ها و مغز وجود دارد. در تمام سلول ها، بافت ها و ارگان های بدن آب وجود دارد. بیشترین میزان آب در داخل سلول […]

آب نخوردن
4.5 از 5

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 16728

تاریخ انتشار

بیشترین ماده ای که در بدن موجود است آب می باشد. بيش از 60 درصد وزن بدن انسان و 70 درصد عضلات از آب تشکيل شده است.  آب در خون، ريه ها و مغز وجود دارد. در تمام سلول ها، بافت ها و ارگان های بدن آب وجود دارد. بیشترین میزان آب در داخل سلول ها می باشد. در واقع، دو سوم بدن انسان را آب تشکیل می دهد.

یک لیوان آب گوارا، اکسیری نجات بخش برای فرد تشنه است. آب به انتقال مواد مغذی در بدن کمک می کند همچنین باعث می شود مواد زاید از بدن دفع گردد. اگر آب نباشد هیچ یک از فعالیت های شیمیایی در بدن صورت نمی گیرد. نیازهای سلول برای جذب مواد مفید و دفع مواد زاید به آب بستگی دارد. آب مورد نياز بدن از طريق آب آشاميدني آب موجود در مواد غذائي (سبزيجات، ميوه‌جات، گوشت و غلات) و آبي كه از سوخت و ساز و فعل و انفعالات شيميايي در بدن بدست مي‌آيد تأمين مي‌شود. روزانه حداقل 2 ليتر آب (8 ليوان) بنوشيد. لازم به تذكر است كه از ساير نوشيدني‌ها (مانند نوشابه‌هاي گازدار و آب ميوه‌هاي تجارتي) بجاي آب استفاده ننمائيد.

بر اساس تجربه ثابت شده است که هر چه وزن بيشتر باشد، بدن به مقدار بيشتري آب احتياج دارد. بطور طبيعي در كودكان ميزان درصد آب بدن زياد مي‌باشد و از اين رو در برابر كم آبي كم طاقت و آسیب پذير تر مي‌شوند.

رژیم لاغری - کاهش وزن

وظایف آب در بدن

1- انتقال دهنده ي مواد غذايي
2- انجام بهتر عمل هضم
3- تنظيم دماي بدن
4- خارج کردن مواد زائد از بدن به وسيله ي عرق ، ادرار و مدفوع.
5- حرکت آسان مفاصل و اعضا
6- کمک به سيستم ايمني بدن
7- استفاده از مواد مغذي اصلي
8- شکل دادن به سلول
9- افزايش کارآيي جسمي و رواني فرد
10- کمک به کاهش وزن و افزايش سوخت و ساز بدن
11- کاهش سرگيجه و سردرد

 

4.5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*