آیا هسته ی بدنتان از یک کودک نوپا قوی تر است؟

اگر از شما بپرسم فردی را با قوی ترین عضلات هسته ای تجسم کنید جواب شما چه خواهد بود؟ هیو جکمن ( بازیگر )، دانیل کریگ ( بازیگر)، آرنولد شوارتزنگر؟ اگر بگویم جواب این سوال کودک نو پا است چه؟ بله این کوچولو های ریزه میزه از یک مرد با رشد عضلانی کامل قوی تر […]

آیا هسته ی بدنتان از یک کودک نوپا قوی تر است؟ - 2 - - ورزش و سلامتی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 1827

تاریخ انتشار

آیا هسته ی بدنتان از یک کودک نوپا قوی تر است؟اگر از شما بپرسم فردی را با قوی ترین عضلات هسته ای تجسم کنید جواب شما چه خواهد بود؟ هیو جکمن ( بازیگر )، دانیل کریگ ( بازیگر)، آرنولد شوارتزنگر؟ اگر بگویم جواب این سوال کودک نو پا است چه؟ بله این کوچولو های ریزه میزه از یک مرد با رشد عضلانی کامل قوی تر هستند.
اگر کوکی را می شناسید یا خودتان دارید، خود را به سطح او ببرید و ببینید کارهایی را که انجام میدهد را میتوانید انجام دهید. ببینید چقدر طول می کشد که به عرق کردن میوفتید. توجه کردید چه حرکات قدرتی انجام می دهند؟ چند بار می توانید مانند آنها عمل کنید و خسته نشوید؟
یکی از استراتژی های اصلی آنها این است که کودکان نوپا انواع مختلفی از حرکات را در حالتی فوق العاده چالش برانگیز همانطور که مغز و بدنشان ایجاب می کند انجام می دهند. اگر بخواهیم مثال هایی از این موقعیت های چالش برانگیز بیاوریم شامل غلتیدن، خزیدن، اسکات زدن ( وقتی از زمین بلند می شوند یا می نشینند اگر دقت کنید دقیقا حرکت اسکات را انجام می دهند )، حمل کردن، کشیدن و هل دادن می شود. بعضی از این موارد به نظر خیلی نزدیک به حرکات ورزشی می رسد، بله درست است دقیقا همان است! منظور از قوی تر بودن کودکان در اینجا این است که آنها این حرکات را مدت زمان بیشتری از ما انجام می دهند و اگر ما بخواهیم همین کارها را در طول روز انجام دهید به مشکل برمیخوریم.
از شما می خواهم طرز فکرتان را عوض کنید و با انجام دادن این پنج حرکت درست مانند یک کودک فکر و عمل کنید. هر کدام از این ورزش ها را سه دور و در هر دور 15 مرتبه انجام دهید و این را هم در نظر بگیرید که چند بار می توانید حرکات را در فرم درست انجام دهید.

آیا هسته ی بدنتان از یک کودک نوپا قوی تر است؟

غلتیدن

رو به پشت خود دراز بکشید و لگن و زانو را به حالت 90 درجه خم کنید و دستها را صاف در جلوی خود روی هوا نگه دارید. معده خود را منقبض کنید به طوری که دنده های جانبی به سمت باسن بیاید.به این که عضلات هسته ای و دنده چه کاری انجام می دهند توجه کنید دقیقا به همان شکل باید خود را منقبض کنید.
شانه های و ران های خود را در همین حالت نگه دارید، و شروع کنید به یک طرف خود بغلتید، در میانه راه توقف کنید و به آرامی برگردید، سپس به طرف دیگر بغلتید، نفس کشیدن را فراموش نکنید.

خم کردن شانه ها

روی دستها و زانوها بیایید، مطمئن شوید قفسه سینه را از دنبالچه خود بالاتر قرار دادید. شانه های خود را درگیر نگه دارید و اجازه ندهید قفسه سینه به طرف زمین کشیده شود. همانطور که قبلا نیز گفته شد معده خود را منقبض کنید. یک دست را در حالی که کف آن رو به زمین باشد به طرف جلو باز کنید و بکشید.
وقتی دست خود را دراز می کنید اجازه ندهید وزن از یک زانو به زانوی دیگر منتقل شود، این کلید درست انجام دادن حرکت است.

خزیدن

همان فرم اولیه حرکت قبلی را بگیرید. به جای بلند کردن دستها، یک دست را به طرف جلو بکشید و در همان لحظه زانوی پای مخالف را هم جلو بکشید.
به یاد داشته باشید که وزن نباید از یک زانو به زانوی دیگر منتقل شود.

اسکات

پاها را مقداری بیشتر از ران ها باز کنید، اگر لازم است مقداری انگشتان پا را به طرف خارج باز کنید، مشکلی ندارد.
یک کتل بل ( وزنه ای برای حرکات ورزشی ) را از دسته اش بگیرید و روی جناق سینه نگهش دارید، اگر کتل بل ندارید یک دمبل را نگه دارید معده خود را منقبض کنید. به حالت اسکات تا جایی که توانش را دارید پایین بروید و مطمئن شوید زانوها جایشان عوض نمی شود.
معده را منقبض نگه دارید و آن مقداری را که پایین رفته اید را به مدت چند بار نفس کشیدن نگه دارید. سپس به حالت ایستاده برگردید.

حمل چمدان

کتل بل را با یک دست نگه دارید ( بله این حرکت نیاز به کتل بل دارد ). معده را منقبض کنید، 18 متر راه بروید، کتل بل را به دست دیگر دهید و برگردید.
مطمئن شوید که ورزش در موقعیت های مختلف ه افزایش فعالیت عصبی عضلانی منجر شود. این ورزش ها زمان پاسخ گویی، هماهنگی و قدرت عضلات را به نوبه خود به چالش می شکند. با استفاده از این نوع ورزش ها می توانید عضلات اصلی بدن که هسته ی آن را تشکیل می دهند قدرتمند کنید.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*