اگر می خواهید شب ها خوب بخوابید این عناصر را با هم ترکیب کنید

شما هم از افرادی هستید که ساعت 10 احساس می کنید باید بخوابید اما پس از آن می بینید که در رختخواب نشسته اید و تا ساعاتی از بامداد مشغول چک کردن شبکه های اجتماعی هستید؟ بر اساس تحقیقات اخیر موارد خاصی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها به بهتر خوابیدن خود […]

اگر می خواهید شب ها خوب بخوابید این عناصر را با هم ترکیب کنید
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 3974

تاریخ انتشار

اگر می خواهید شب ها خوب بخوابید این عناصر را با هم ترکیب کنید

شما هم از افرادی هستید که ساعت 10 احساس می کنید باید بخوابید اما پس از آن می بینید که در رختخواب نشسته اید و تا ساعاتی از بامداد مشغول چک کردن شبکه های اجتماعی هستید؟

بر اساس تحقیقات اخیر موارد خاصی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها به بهتر خوابیدن خود کمک کنید. این موارد شامل رفتن به رختخواب در زمان مناسب، خنک بودن اتاق خواب و اهمیت خاموش کردن وسایل دیجیتالی قبل از خواب است.

  • 37 دقیقه قبل از اینکه بخوابید گوشی را کنار بگذارید و از آن استفاده نکنید.
  • در ساعت 1:40 دقیقه به رختخواب بروید.
  • مطمئن شوید دمای اتاقی که در آن می خوابید 16 درجه سانتی گراد است.
  • از رختخوابی تمیز استفاده کنید.
  • مطمئن شوید اتاق تاریک است.
  • از اتاقی استفاده کنید که دیوارهایش سفید باشد.
  • مطمئن شوید اتاق خوابتان مرتب است.
  • پیژامه یا لباس خواب بپوشید.
  • یک کتاب بخوانید البته نه روی گوشی یا تبلت!
  • به سمت راست بچرخید و دست و پاها را به قفسه سینه نزدیک کنید. در چنین حالتی بخوابید.
  • از در آغوش گرفتن همسرتان پرهیز کنید در چنین حالتی نه شما خوابتان خواهد برد نه او.

تقریبا نیمی از افراد بر این عقیده هستند که بدون شریکشان بهتر می توانند بخوابند و بیشتر افراد روی دست راست و در حالی که پاهای خود را جمع کرده اند می خوابند.

تنها 25 درصد از افرادی که در این تحقیق شرکت کردند گفتند که شب ها بدون لباس می خوابند و همین درصد نیز گفتند به خاطر نمی آورند آخین باری که خوابی راحت داشته اند چه زمانی بوده است.
بسیاری این موارد را به گرمای زیاد و یا خروپف کردن شریکشان ربط می دهند. حدود 20 درصد از این افراد عقیده داشتند نزدیکی قبل از خواب می تواند خوابی آسوده هنگام شب را تضمین کند.

باید تا جای ممکن مردم را تشویق کنیم که خوابی با کیفیت داشته باشند تا تعداد افرادی که هنگام صبح با انرژی هستند و حس می کنند خوب استراحت کرده اند افزایش یابد، چنین کاری به افزایش بازدهی کاری و همچنین پیشرفت در تحصیلات و خیلی موارد دیگر نیز کمک می کند.

اما همچنان برای این کار مسیر طولانی در پیش داریم چون سلطه شبکه های اجتماعی روز به روز افزایش پیدا می کند و عادت به استفاده از گوشی های همراه نیز تبدیل به اعتیاد شده است.

با اینکه خودمان می دانیم استفاده از گوشی همراه در رختخواب عادتی نا سالم است اما همچنان به آن مشغولیم. کافی است چند شب این موارد را تمرین کنید و نتیجه اش در صبح روز بعد را ببینید آنگاه خواهید فهمید به کارگیری این عادات ارزشش را دارد.

نویسنده: بکی فلچر

اگر می خواهید شب ها خوب بخوابید این عناصر را با هم ترکیب کنید - 3 - - عادات غذاییدمنوش گیاهی گل گاوزبان
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*