بیش فعالی با تغذیه کنترل می شود

مي گفت کودکش بيش فعال است. اختلالي که از زمان تولد با او همراه بوده و تا آخر عمر نيز با اوست. براي کنترل اين بيماري هر ماه کودکش را نزد پزشک مي برد و دستور دارويي مي گيرد، مادر نگران مي گويد کودکم با خوردن بعضي از خوراکي ها حالش کمي بهتر مي شود […]

بیش فعالی با تغذیه کنترل می شود - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 1503

تاریخ انتشار

بیش فعالی با تغذیه کنترل می شود - 4 - - اخبارمي گفت کودکش بيش فعال است. اختلالي که از زمان تولد با او همراه بوده و تا آخر عمر نيز با اوست. براي کنترل اين بيماري هر ماه کودکش را نزد پزشک مي برد و دستور دارويي مي گيرد، مادر نگران مي گويد کودکم با خوردن بعضي از خوراکي ها حالش کمي بهتر مي شود و بعضي غذاها مشکل او را تشديد مي کند.مادر اطلاعات کافي از اختلال کودکش دارد و به محض مشاهده علايم، آن را کنترل مي کند.

وي مي گويد: ۶ نکته را براي کنترل ADHD در نظر مي گيريم. رنگ هاي خوراکي، هرگز! رنگ هاي خوراکي مشکل بيش فعالي را تشديد مي کند. بنابراين هنگام خريد به برچسب ها دقت مي کنم.

پرهيز از مصرف قند و آرد تصفيه شده به برچسب ها دقت مي کنم و اگر قند يکي از ۳ مواد اصلي باشد خوراکي سالم تري انتخاب مي کنم يا خودم آن را تهيه مي کنم. غذاهاي آماده را که اغلب سرشار از مواد نگه دارنده، افزودني ها و رنگ هاي خوراکي است در اختيار کودکم قرار نمي دهم. اتخاذ برنامه غذايي سرشار از پروتئين اما کم کربوهيدرات برنامه غذايي سرشار از پروتئين با چربي هاي مفيد فراوان و کم کربوهيدرات تنظيم قند را بهتر مي کند، در نتيجه ميزان انرژي نيز تنظيم مي شود.

مصرف زياد کربوهيدرات باعث بالا رفتن و افت ناگهاني قند مي شود که اثر سوء روي مبتلايان به ADHD دارد.

خوردن در فاصله هاي منظم: غذا خوردن در فاصله هاي منظم طي يک روز باعث مي شود ميزان تمرکز فرزندم ثابت باشد و ناراحتي کمتري احساس کند.

سعي مي کنم در هر وعده غذايي تنوع غذايي ايجاد کنم. استفاده از ميوه و سبزيجات: به فرزندم ميوه و سبزيجات با رنگ هاي متنوع مي دهم تا مواد غذايي متنوع دريافت کند.

هر چه تنوع رنگ بيشتر باشد ماده مغذي، فيتونيوترينت، ويتامين ها و ماده کاني بيشتري به بدن مي رسد.

محدود کردن مصرف برشتوک صبحانه گاهي فرزندم اصرار دارد در وعده صبحانه برشتوک بخورد. در اين شرايط برشتوک هاي سبوس دار و کم شکر را انتخاب مي کنم. به طور خلاصه، مراقبت در خورد و خوراک نقش حياتي در کنترل اين اختلال دارد و مصرف غذاهاي ناسالم مي تواند علايم ADHD را تشديد کند.

منبع:روزنامه خراسان

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
محمد 1399/12/03

ممنونم اطلاعات خوبی بود. یک نکته هم من بگم خدمت خانواده ها اینکه بدون تشخیص مناسب و دقیق از سمت متخصص اقدام به مصرف دارویی نداشته باشند چون اغلب مشکل را پیچیده تر می کند.