6 حقیقت مهم در رابطه با پاها

در این مقاله هر آنچه باید درباره پاهای خود بدانید را مختصر و مفید به شما خواهیم گفت: 1- کمر درد ممکن است با پاها در ارتباط باشد. جفری کوان متخصص درمان پا و صاحب کلینیک درمان پا در تورنتو، میگوید: سلامت پاها ممکن است برخی از اعضای بدن را تحت تاثیر قرار دهد، مانند […]

6 حقیقت مهم در رابطه با پاها - 2 - - ورزش و سلامتی
5 از 5

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 8047

تاریخ انتشار

6 حقیقت مهم در رابطه با پاها - 4 - - ورزش و سلامتی

در این مقاله هر آنچه باید درباره پاهای خود بدانید را مختصر و مفید به شما خواهیم گفت:

1- کمر درد ممکن است با پاها در ارتباط باشد. جفری کوان متخصص درمان پا و صاحب کلینیک درمان پا در تورنتو، میگوید: سلامت پاها ممکن است برخی از اعضای بدن را تحت تاثیر قرار دهد، مانند زانوها و ستون فقرات. اگر به درستی راه نروید این کار میتواند دیگر اعضا را تحت تاثیر قرار دهد و باعث درد و گرفتگی آنها شود.

2- اگر پاها سرد باشد میتواند دلیل پزشکی داشته باشد. پا از قلب فاصله ی زیادی دارد، بنابرین مشکلات جریان خون مانند بی حسی، درد، سوزن سوزن شدن و یا تورم ممکن است علائم بیماری مانند کم کاری تیروئید، بیماری قلب، و یا دیابت را نشان دهد. مشکل گردش خون در افرادی که به دیابت مبتلا هستند میتواند در سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد کند که روی آسیب دیدن و ترمیم بعد از آن تاثیر دارد. یک نکته ی جالب: داشتن مو روی پا اغلب نشان دهنده این است که سیستم گردش خون خوبی دارید.

3- پای زنان و مردان با هم فرق میکند، خانمها معمولا بیشتر درد پاشنه پا و مشکلات جلوی پا را تجربه میکنند به دلیل اینکه پای آنها از نظر آناتومی با پای مردان فرق دارد. درد جلوی پا با پوشیدن کفشهای پاشنه بلند تشدید میشود، چون فشار روی توپ پا 50 درصد افزایش میابد.

4 یک چهارم استخوان های بدن در پاها است.

5- راه رفتن دو برابر وزن بدن روی پا فشار می آورد. و اگر بدوید این فشار به سه تا چهار برابر افزایش پیدا می کند.

6- باید و نباید های مراقبت از پا:

باید ها: ساق پا و ماهیچه ی آن را بکشید. عضلات درونی پا تثبیت کننده های مهمی هستند، اما ساق پا و ماهیچه های آن بیشترین نقش را در حرکت پاها دارند. به آرامی پای خود را دور یک توپ تنیس یا بطری آب به مدت دو یا سه دقیقه بگردانید، یک یا دوبار در روز تکرار کنید. توصیه میشود مچ پای خود را هم صبح هم شب به دو طرف بچرخانید تا عضلات تاندون پا درگیر شود.

نبایدها: اینکه کفش صاف از کفش پاشنه دار برای پا بهتر است تصوری غلط است. در حالی که کفش های پاشنه بلند فشار زیادی را روی توپ پا می آورند، کفش صاف میتواند روی کل کف پا تاثیر بگذارد. کفش های صاف و فاقد کفی مناسب هیچگونه محافظتی از کف پا به عمل نمی آورند. کفش پاشنه بلند ایده آل 2 تا 3.5 سانت پاشنه دارد. بهترین انتخاب برای استفاده روزانه کفشهای ورزشی مخصوص دویدن است.

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
kafsh 1396/05/24

خیلی جالب بود،ببخشید من بیشتر وقتی ساق پام درد میکنه نمیدونم چرا،میشه راهنماییم کنید؟