بادمجان و پارمسان

یک روز پرمشغله داشتید و دیگر وقتی برایتان باقی نمانده که بخواهید یک غذای سالم درست کنید. اما در چنین مواقعی هم می توانید در کوتاه ترین زمان، غذایی خوش طعم و البته سالم برای خود تهیه کنید. معمولا در چنین مواقعی ساده ترین راه، رفتن به سمت تلفن و تماس با یکی از مراکز […]

بادمجان و پارمسان
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 5563

تاریخ انتشار

بادمجان و پارمسان

یک روز پرمشغله داشتید و دیگر وقتی برایتان باقی نمانده که بخواهید یک غذای سالم درست کنید. اما در چنین مواقعی هم می توانید در کوتاه ترین زمان، غذایی خوش طعم و البته سالم برای خود تهیه کنید. معمولا در چنین مواقعی ساده ترین راه، رفتن به سمت تلفن و تماس با یکی از مراکز تهیه غذا است. اما خودتان قضاوت کنید! بهتر است غذایی که خودتان درست کرده اید را بخورید یا غذایی که نمی دانید از چه موادی در آن استفاده شده است؟! در این دستور پخت علاوه بر بادمجان که سرشار از فیبر است، پنیر پارمسان نیز به کار رفته که پروتئین بالایی دارد و می تواند تا مدت زمان طولانی سیر نگهتان دارد. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که چنین غذایی را نباید خیلی نزدیک به زمان خواب بخورید، چون می تواند برای خوابیدنتان اختلال ایجاد کند.

مواد لازم:

یک عدد بادمجان

اسپری پخت یا کمی روغن

یک فنجان پنیر پارمسان تکه تکه شده

دو فنجان پنیر موزارلا تکه تکه شده

یک و یک دوم فنجان سس اسپاگتی

 

دستور پخت:

فر را تا دمای 375 درجه فارنهایت ( 190 درجه سانتی گراد ) گرم کنید. اگر دوست داشتید پوسته بادمجان ها را بکنید و به قطعات 3.5 سانتی برش بزنید. نیمی از بادمجان ها را در یک ظرف پخت که 2 سانت عمق داشته باشد، بچینید. نیمی از پنیر پارمسان را روی بادمجان ها بریزید. به دنبال آن سه چهارم فنجام موزارلا و نیمی از سس اسپاگتی را بریزید. دوباره همین فرآیند را تکرار کنید.

روی ظرف پخت را بپوشانید و به مدت 40 دقیقه یا تا زمانی که بادمجان ها ترد شدند، آن ها را بپزید. درپوش را بردارید و یک دوم فنجان موزارلا باقی مانده را روی غذا بریزید. 5 دقیقه دیگر یا تا زمانی که پنیر ذوب شود به پختن ادامه دهید.

اطلاعات تغذیه ای:

اطلاعات گفته شده در این دستور پخت، برای 6 وعده می باشد. هر طبقه از غذا را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید که هر قسمت،  یک وعده می شود.

اطلاعاتی که در ادامه می آید، مربوط به یک وعده از این غذا است.

کالری: 226

چربی در یک وعده: 12 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 7 گرم

پروتئین در یک وعده: 17 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 14 گرم

فیبر در یک وعده: 4 گرم

کلسترول در یک وعده: 30 میلی گرم

سدیم در یک وعده: 686 میلی گرم

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*