با انجام این فعالیت می توانید مقدار زیادی کالری بسوزانید

آیا باغبان هستید؟ اگر چنین است به احتمال زیاد اندام باریکی دارید. باغبانی به چند دلیل می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. از طریق باغبانی می توانید به میوه ها وسبزیجات تازه دست یابید که برای شما سلامتی را به ارمغان می آورد. مطالعات اخیر در مجله آمریکایی بهداشت عمومی نشان داده […]

با انجام این فعالیت می توانید مقدار زیادی کالری بسوزانید - 2 - - رژیم لاغری
5 از 5

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 4555

تاریخ انتشار

با انجام این فعالیت می توانید مقدار زیادی کالری بسوزانید - 4 - - رژیم لاغری
آیا باغبان هستید؟ اگر چنین است به احتمال زیاد اندام باریکی دارید. باغبانی به چند دلیل می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. از طریق باغبانی می توانید به میوه ها وسبزیجات تازه دست یابید که برای شما سلامتی را به ارمغان می آورد. مطالعات اخیر در مجله آمریکایی بهداشت عمومی نشان داده است افرادی که در گروه باغبانی شرکت کرده اند نسبت به کسانی که در این برنامه شرکت نکرده بودند اضافه وزن یا چاقی کمتری داشتند و BMI یا شاخص توده ی بدن آنها به طور قابل توجهی پایین تر بود.
بررسی نتایج مطالعات نشان داد که مردان باغبان 62 درصد و زنان باغبان 46 درصد کمتر دچار اضافه وزن هستند . شرکت کنندگان در گروه باغبانی دور کمر کوچکتری دارند.

سوزاندن کالری

شورای ورزش آمریکا معتقد است که باغبانی می تواند حدود 300 کالری را در ساعت بسوزاند . این فعالیت همچنین برای قلب، بسیار مناسب و مفید است . باغبانی نیز به شما کمک می کند تا ماهیچه های قوی – مفاصل استخوانی محکم وانعطاف پذیری بیشتری داشته باشید وبه این دلیل است که زمانی که باغبانی می کنید از تمام ماهیچه های بدنتان همزمان استفاده می کنید. پاها، باسن ، کمر ، بازو ، شانه ها ،گردن وشکم.

در اینجا به طور متوسط ارقامی از سوزاندن کالری به مدت 30 دقیقه برای یک مرد 180 پوندی لیست شده (که البته تا حدودی بر اساس جنس و وزن متفاوت خواهد بود)

  • آبیاری باغ/چمن با شلنگ : 61 کالری
  • جمع آوری برگ ها : 162 کالری
  • کاشت بذر: 162 کالری
  • کاشت درخت : 182 کالری
  • سم پاشی باغ : 182 کالری
  • حفاری و شخم زدن با استفاده از بیل : 202 کالری
  • پاکسازی زمین : 202 کالری
  • خرد کردن چوب : 243 کالری
  • درو کردن چمن با ماشین چمن زنی : 243 کالری

پیشگیری از بیماری ها

اگر به باغبانی علاقه دارید و از آن لذت می برید احتمالا فردی سالم – باریک و خوش اندام هستید . باغبانی باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلب-عروقی ، دیابت نوع 2، فشار خون و بسیاری از انواع سرطان ها می شود .

افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات

یکی از مفیدترین نتایج باغبانی لذت بردن از مصرف میوه ها وسبزیجات خوشمزه و مغذی می باشد . افرادی که باغبانی می کنند میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند که سرشار از مواد مغذی ، کم چرب و کم کالری است و همین باعث می شود بساری از بیماری ها از آنها دور شود. این محصولات حاوی مقدار زیادی آب است بنابراین به هیدراتاسیون (مرطوب سازی) کمک می کند و با کم خوردن احساس سیری می کنید . مطالعات نشان داده که افراد به طور کلی روزانه حجم ثابتی غذا می خورند وبا خوردن محصولات گیاهی می توانید همان میزان غذا را دریافت کنید اما با کالری کمتر. در نتیجه به مرور زمان وزن شما کاهش می یابد.

رژیم غذایی پر فیبر

خوردن محصولاتی که از باغ خود تولید کرده اید، باعث افزایش مصرف مواد غذایی پر فیبر می شود . فیبرها به کم کردن وزن شما کمک میکنند زیرا به شما احساس سیری می دهد و مانع از خوردن بیش از نیازتان می شود. همچنین غذاهای پر فیبر به زمان بیشتری برای جویدن نیاز دارند در نتییجه زمان کافی برای دریافت پیام سیرشدن از معده به مغز شما وجود دارد .

کاری از گروه ترجمه به اندام (دکتر کرمانی)
5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*