تفاوت شوکه کننده حجم چربی و عضله در بدن

وزن عضله از چربی ها بیشتر است. سال های بسیاری است که این واقعیت یکی از بحث های داغ  فیتنس و کاهش وزن است. در واقعیت چنین چیزی غیر ممکن است؛ دو کیلو عضله و دو کیلو چربی هر دو روی ترازو همچنان دو کیلو هستند. اما حقیقت این است که عضله از چربی متراکم […]

تفاوت شوکه کننده حجم چربی و عضله در بدن - 1 - حجم چربی و عضله - رژیم لاغری
4 از 5

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 24790

تاریخ انتشار

وزن عضله از چربی ها بیشتر است. سال های بسیاری است که این واقعیت یکی از بحث های داغ  فیتنس و کاهش وزن است. در واقعیت چنین چیزی غیر ممکن است؛ دو کیلو عضله و دو کیلو چربی هر دو روی ترازو همچنان دو کیلو هستند. اما حقیقت این است که عضله از چربی متراکم تر است و حجم کمتری را نسبت به چربی در بدن اشغال می کند.

امروز می خواهیم خیلی ساده این موضوع را به شما ثابت کنیم و تصویری را خواهید دید که عضله و چربی حدود 2.5 کیلویی را نمایش می دهد.

حجم چربی و عضله در بدن


ثبت نام رژیم اینترنتی دکتر کرمانی

عضله و چربی

نگاه کنید عضله چقدر منسجم و تراشیده است. سپس به چربی نگاه کنید و ببینید چقدر بد شکل است. چربی بدون هیچ شکلی تنها به اطراف پراکنده شده و حجم اشغال کرده است. وقتی سخت ورزش می کنیم، درست غذا می خوریم و به اندازه کافی می خوابیم، عضله سازی می کنیم و چربی های اضافه را می سوزانیم. به همین خاطر نباید فقط به عدد روی ترازو دقت کنید. عدد روی ترازو نمی تواند همه چیز را بگوید.

عضله فضای کمتری در بدن می گیرد و کمک می کند در حالت استراحت کالری بیشتری را نسبت به چربی بسوزانید. ساخت عضله کمک می کند قوی تر شوید، احتمال آسیب دیدگی تان کمتر شود و همچنین اندامی جذاب و زیبا داشته باشید. ساخت عضله زمان می گیرد اما ارزش تمرین و ایجاد تغییر در سبک زندگی را دارد. این تصویر همچنین یک پیام مهم برای کسانی دارد که به دنبال کاهش وزن سریع هستند.

بدن بدون عضلات بسیار بد شکل است. بنابراین حتی اگر هم در مدت زمان کوتاه وزن زیادی را کاهش دهید باز هم به اندام رویایی تان نمی رسید. به خود فرصت دهید و آرام آرام مدت زمان ورزش را افزایش دهید. ورزش های هوازی کمک می کنند چربی ها را آب کنید. ورزش های قدرتی نیز در ساخت عضله کمک می کنند. این عکس را همیشه جلوی چشم خود نگه دارید تا با دیدنش انگیزه بگیرید و برایتان یادآور تفاوت بین حجم چربی و عضله باشد.

4 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
فردین 1402/03/03

سلام. این عکس واقعی نیست. چگالی عضله 1.055 گرم بر میلی لیتره. چگالی چربی 0.9 گرم بر میلی لیتر. یعنی حجم چربی ۱۷ درصد بیشتر از حجم عضله با وزن یکسان است. در حالی که عکس نشون میده حجم چربی چند برابر عضله است و خیلی اغراق شده.

حسين عباسی 1401/11/18

من بدنم عضلانی است و سلامتی دارم و هیچ وقت چیزیم نمیشه