روزانه چقدر گوشت بخوریم؟

گرفتن کالری از گوشت تنها که پر از چربی است، مضرات فراوانی دارد و سیرکننده هم نیست. یکی از عادت‌های غذایی مردم نروژ، مصرف گوشت گریل یا سرخ‌شده همراه سبزیجات به عنوان غذای اصلی است. این عادت شاید عادت چندان جالبی نباشد که بخواهیم از آن تبعیت کنیم زیرا بهتر است در تمامی وعده‌های غذایی […]

روزانه چقدر گوشت بخوریم؟ - 2 - - اخبار
4.5 از 5

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 10966

تاریخ انتشار

روزانه چقدر گوشت بخوریم؟ - 4 - - اخبار

گرفتن کالری از گوشت تنها که پر از چربی است، مضرات فراوانی دارد و سیرکننده هم نیست.

یکی از عادت‌های غذایی مردم نروژ، مصرف گوشت گریل یا سرخ‌شده همراه سبزیجات به عنوان غذای اصلی است. این عادت شاید عادت چندان جالبی نباشد که بخواهیم از آن تبعیت کنیم زیرا بهتر است در تمامی وعده‌های غذایی نان و غلات وجود داشته باشد.

در طبقه‌بندی‌ ما، سیب‌زمینی جزو گروه نان و غلات بوده و درست است که نوعی سبزی محسوب می‌شود اما به دلیل نشاسته‌ای که دارد در این گروه جای می‌گیرد و اگر در کنار گوشت گریل‌شده و سبزیجات، سیب‌زمینی آب‌پز یا بخارپز هم وجود داشته باشد این غذا غذای کاملی خواهد بود. گرفتن کالری از گوشت تنها که پر از چربی است، مضرات فراوانی دارد و سیرکننده هم نیست. یکی از دلایلی که میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی‌-عروقی در کشورهای اروپایی بالاست، داشتن این نوع عادت غذایی است.

البته در کشورهای اسکاندیناوی، مصرف ماهی هم زیاد است و شاید مصرف ماهی تا حدی جبران‌کننده مواردی مثل زیاد خوردن گوشت قرمز باشد. اگر ما بخواهیم به عنوان وعده اصلی غذا چنین بشقابی داشته باشیم، باید توجه کنیم که مقدار گوشت اهمیت بالایی دارد.

گوشتی که نروژی‌ها به صورت استیک می‌خورند، حدود یک پوند یا 450 گرم است. به نظر می‌رسد مقدار این گوشت کمی بالا باشد. ایده‌آل این است که ما حدود 100 تا 150 گرم گوشت قرمز یا مرغ و ماهی همراه سبزیجات فراوان و در کنار آن یک ماده غذایی حاوی کربوهیدرات مثل نان، برنج، سیب‌زمینی و حتی نخودسبز مصرف كنیم.

پس خوردن غذای گوشتی با سبزیجات برای هر روز عادت خوبی نیست اما مصرف هرازگاهی آن اشکالی ندارد. بهترین سبزیجاتی که می‌توان در کنار گوشت خورد کلم بروکلی، لوبیاسبز، کدو، هویج، نخودسبز و ذرت هستند.

منبع: هفته نامه سلامت

4.5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*