چرا اگر تعداد وعده های غذا کمتر باشد انسان چاق تر می شود

روزه دارانی که از افطار تا افطار غذا می خورند چاقتر از افرادی می شوند که افطار ، سحری ویک وعده نیمه شب میخورند هستند ؟ اگر روزه دار یک وعده افطار بخورد دستگاه گوارش برای هضم هر وعده غذا مقداری انرژی مصرف می کند . اگر فرض كنيم سهميه ی روزانه ی غذای يك […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 4833

تاریخ انتشار

روزه دارانی که از افطار تا افطار غذا می خورند چاقتر از افرادی می شوند که افطار ، سحری ویک وعده نیمه شب میخورند هستند ؟

اگر روزه دار یک وعده افطار بخورد دستگاه گوارش برای هضم هر وعده غذا مقداری انرژی مصرف می کند .
اگر فرض كنيم سهميه ی روزانه ی غذای يك شخص 2000 كالری است شخصی كه مي خواهد چاق شود بايد اين مقدار را در يك وعده بخورد تا بدن او يك بار برای هضم غذا انرژی صرف كند برعكس، افرادی كه مي خواهند لاغر شود، بهتر است که 2000 كالری را در 5 نوبت (400 كالرى) بخورند، زیرا در این حالت بدن او 5 بار برای هضم غذا انرژی مصرف می کند و زودتر لاغر می شود. از طرف ديگر هنگام خوردن، متابوليسم پايه ی بدن افزايش مى يابد و اين امر منجر به كاهش سريع تر وزن می شود (ناگفته نماند كه اين موضوع فقط در حالت ثابت ماندن مقدار غذای دريافتی در هر دو حالت صدق می کند).

دكتر پاول فابری و همكارانش در شهر پراگ تحقيقی انجام دادند كه طی آن، افرادی را به 6 دسته تقسيم كردند تا با پذيرايی 1 تا 6 وعده از آنان با رژيم مساوی از نظر كالری و نوع غذا به اثرات احتمالی كم و زياد شدن وعده ی غذايی انسان پى ببرند. نتيجه ی مطالعه نشان داد در گروه هايی كه در روز 3 وعده يا كمتر غذا مي-خوردند وزن وچربی بدن بيشتر از كسانی بود كه در شبانه روز پنج يا شش وعده غذا مي خوردند. همچنين مشاهده شد، در گروهی كه تعداد نوبتهای غذايی آنها كمتر بود، ميزان كلسترول بيشتر بود.

از طرف دیگر دو يا سه وعده غذای كم، سبب می شود تا انسولين كمتر از زمانی ترشح شود كه يك وعده غذای زياد مصرف مى كند بنابراين از خوردن يك وعده ناهار به مقدار زياد در روز به گمان اين كه اين وعده هم صبحانه وهم ناهار باشد خودداری كنيد. پس خوردن سه وعده غذا به مقدار كم، بسيار بهتر است از يك يا دو وعده به مقدار زياد. برای اینست که اصرار داریم که در ماه مبارک حتما سحری بخورید وحتما یک وعده نیمه شب میل کنید .

دکتر محمد صادق کرمانی
ن.پ : 18944

 

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*