چطور پیشرفت کاهش وزن تان را زیر نظر بگیرید؟

کاهش وزن دشوار است و این را همه ما می دانیم. این مسیر پر از فراز و نشیب های مختلف است وطبیعی است که گاهی حس کنید اصلا پیشرفت ندارید. اول از همه چیز: کاهش وزن زمان بر است! اگر برای ادامه دادن به کمی انگیزه بیشتر نیاز دارید، ارزشش را دارد که پیشرفت خود […]

چطور پیشرفت کاهش وزن تان را زیر نظر بگیرید؟
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 9 دقیقه

تعداد بازدید 3776

تاریخ انتشار

کاهش وزن دشوار است و این را همه ما می دانیم. این مسیر پر از فراز و نشیب های مختلف است وطبیعی است که گاهی حس کنید اصلا پیشرفت ندارید.

اول از همه چیز: کاهش وزن زمان بر است! اگر برای ادامه دادن به کمی انگیزه بیشتر نیاز دارید، ارزشش را دارد که پیشرفت خود را با معیارهای محسوس و قابل سنجش پیگیری کنید. دیدن نتایج مثبت باعث می شود انگیزه بگیرید و برخورد با موانع کمک می کند بفهمید هنوز چه چیزهایی در زندگی تان نیاز به تغییر دارد. اگر نمی دانید چگونه مسیر کاهش وزن خود را دنبال کنید در ادامه چند انتخاب را به شما معرفی می کنیم و از همه آنها و یا فقط مواردی که برایتان جالب است استفاده کنید.


ثبت نام رژیم اینترنتی به اندام دکتر کرمانی

چطور پیشرفت کاهش وزن تان را زیر نظر بگیرید؟


7 اشتباه بزرگ در کاهش وزن از نظر یک مشاور تغذیه

از ترازو استفاده کنید

مسلما واضح ترین روش دنبال کردن پیشرفت در کاهش وزن، وزن کردن خود است. اما وزن کردن هم اصولی دارد. متخصصان توصیه می کنند به صورت هفتگی یا ماهانه خود را وزن کنید و هرگز به هر روز وزن کردن عادت ندهید چون باعث می شود حساسیتتان بالا برود و بیش از حد روی آن تمرکز کنید. وزن به صورت روزانه دچار نوسان می شود و این به دلایلی مانند وزن آب بدن، قاعدگی، نفخ و یا غذایی که آن روز خورده اید باشد. برنامه ریزی کنید که صبح ها و قبل از اولین وعده غذایی خود را وزن کنید. مهم تر از همه اینکه تنها از یک ترازو برای این کار استفاده کنید.

باید بدانید که وزنتان همه داستان را نمی گوید. اگر روی قدرت عضلانی خود کار می کنید ممکن است با وجود سوزاندن چربی وزن ثابت بماند. دلیلش این است که وزن عضله از چربی بیشتر است، نیم کیلو چربی از نیم کیلو عضله جای خیلی بیشتری می گیرد.

 

به لباس های خود دقت کنید

یکی از بهترین علائمی که نشان می دهد تلاش هایتان نتبجه داده تغییر سایز لباس هایتان است. قبل از اینکه به مرحله تغییر سایز برسید خوب دقت کنید که لباس های حال حاضرتان چقدر اندازه است. برای مثال مدتی بعد از اینکه برنامه کاهش وزن را دنبال کردید ممکن است متوجه شوید شلواری که قبلا راحت روی کمرتان می ماند حالا نیاز به کمربند پیدا کرده است و یا ممکن است حس کنید پیراهنتان کمی آزادتر از قبل شده است. تمام این نشانه ها بدان معنا است که در حال سوزاندن چربی هستید.

 

متر نواری را به کار بگیرید

بدن هر کسی ویژگی های خاص خود را دارد و این شامل کاهش وزن نیز می شود. برخی افراد ممکن است از همان ابتدا کاهش وزن را در میان تنه تجربه کنند در حالی که دیگران ممکن است آن را در سراسر بدن خود تجربه کنند. برای اینکه ببینید دقیقا از کدام قسمت بدن وزن کم می کنید قسمت هایی که معمولا چربی تجمع می کند مانند میان تنه، بازوها، سینه، ران ها و گردن را زیر نظر بگیرید .

اندازه گیری های خود را یادداشت کنید و سپس به صورت ماهانه دوباره اندازه گیری کنید تا ببینید کدام قست ها بیشتر کوچک شده اند. اگر اندازه هایتان تغییر نکرده بود باز هم نا امید نشوید، اندازه گیری با متر نواری تمام کاهش چربی را نشان نمی دهد؛ به علاوه اگر عضله اضافه کرده باشید ممکن است اندازه ها همان قدر بمانند.

 

ترکیب بندی بدنتان را دنبال کنید

با اینکه انجام این روش توسط خودتان کمی دشوار است اما دنبال کردن ترکیب بندی بدن روشی برای اندازه گیری میزان پیشرفت است که بسیاری از متخصصان آن را تایید می کنند. چندین روش برای انجام این اندازه گیری وجود دارد اما یک چیز درباره همه آنها صادق است که برای انجامش به کمک نیاز خواهید داشت و نسبت به روش های دیگر نیز هزینه بیشتری دارد. این آزمایش ها همچنین در پایان به شما خواهند گفت بدنتان چه مقدار چربی و چه مقدار عضله دارد.

برخی باشگاه های ورزشی و مربیان ورزشی ابزاری دارند که با آن ترکیب بدن را اندازه گیری می کنند. از چنین افراد و مجموعه هایی درباره این ابزار بپرسید.

 

از خودتان عکس بگیرید

وقتی موضوع کاهش وزن و چگونگی ظاهرمان است دیدن تغییرات و کوچک و اضافه شدن آنها دشوار می شود. عکس گرفتن یکی از راه های ساده برای تشخیص این تغییرات است. شاید مانند عکس های قبل و بعد رکورداران کاهش وزن دکتر کرمانی تغییرات عمده ای را نبینید اما در چنین عکس هایی دقیق متوجه می شوید که کدام قسمت بدن در حال تغییر است و یا حدودی فهمید میزان پیشرفت چقدر بوده است. سعی کنید عکس ها را در یک حالت و یک جای مشخص از خود بگیرید با زیاد شدن عکس ها می توانید روند تغییرتان را ببینید.

راه هایی که در بالا به شما آموزش داده شد ممکن است مورد پسند همه نباشد اما از آنها به عنوان ابزاری کمکی استفاده کنید تا در این مسیر کمک تان کنند. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید احساس تان است.

آیا احساس پر انرژی بودن می کنید؟ بهتر می خوابید؟ می توانید طولانی تر و سخت تر از قبل ورزش کنید؟ آیا دیگر هوس غذاهای سالم را می کنید؟ اگر جوابتان به این سوالات بله است پس بدانید در مسیر درست قرار دارید.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*