کاهش وزن و بهبود ریفلاکس

بر اساس نتایج مطالعات جدید، کاهش وزن در زنان و مردان چاق یا دارای اضافه وزنی که اغلب از مشکل سوزش معده رنج میبرند،کمک کننده است. پژوهشگران معتقدند کاهش وزن در طول یک سال برای افراد مبتلا به سوزش معده که بعنوان ریفلاکس معده به مری شناخته شده است، موثر و بهبود دهنده خواهد بود. […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 3935

تاریخ انتشار

بر اساس نتایج مطالعات جدید، کاهش وزن در زنان و مردان چاق یا دارای اضافه وزنی که اغلب از مشکل سوزش معده رنج میبرند،کمک کننده است. پژوهشگران معتقدند کاهش وزن در طول یک سال برای افراد مبتلا به سوزش معده که بعنوان ریفلاکس معده به مری شناخته شده است، موثر و بهبود دهنده خواهد بود.

کاهش وزن و بهبود ریفلاکس - 2 - - بیماری
دکتر Preetika Sinh سرپرست پژوهشگران این مطالعه و همکارانش بیش از 200 زن و مرد با میانگین سنی 46 سال را مورد مطالعه قرار دادند. در شروع مطالعه همه شرکت کننده ها چاق یا دارای اضافه وزن و 38% از افراد مبتلا به ریفلاکس معده بودند، بعد از 6 ماه میانگین وزنی شرکت کننده ها از 200 پوند به 183 پوند رسید و میزان ابتلا به ریفلاکس از 38% به 16% کاهش یافت.

در طول 6 ماه دوم افرادی که بازگشت وزن داشتند مجددا با بازگشت علائم ریفلاکس مواجه شدند و در 41% از افراد که موفق به حفظ وزن کاهش یافته شدند، بهبود علائم بیماری ادامه داشت. هم چنین در زنان شرکت کننده ورزش کردن به بهبود علائم ریفلاکس کمک کرد. این پژوهشگران اعلام کردند بهبود علائم در شرکت کننده ها به حدی بود که مصرف دارو را قطع کردند.

ریفلاکس یا بازگشت اسید بسیار شایع است. اسید معده به سمت مری بازگشته و باعث احساس سوزش می شود. این مشکل در صورت درمان نشدن عوارض جدی از جمله تنگ شدن مری یا تغییرات پیش سرطانی در بافت مری را به دنبال خواهد داشت.

منبع: Digestive Disease Week annual meeting in Orlando, Fla, May 20, 2013

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
رویا 1397/07/22

خیلی عالی بود