گل کلم کبابی همراه با سس مورنی

گل کلم وقتی کباب میشود طعم و عطرش بسیار بهتر میشود، باعث میشود کمی شیرین، ترد و مقداری خامه ای شکل شود. روش کباب کردن از آب پز کردن بسیار بهتر است و باعث میشود گل کلم مواد مغذی خود را از دست ندهد. در ضمن این غذا بسیار کم کالری است و اگر بتواند […]

5 از 5

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 2476

تاریخ انتشار

گل کلم کبابی همراه با سس مورنی - 2 - - آشپزی رژیمی
گل کلم وقتی کباب میشود طعم و عطرش بسیار بهتر میشود، باعث میشود کمی شیرین، ترد و مقداری خامه ای شکل شود. روش کباب کردن از آب پز کردن بسیار بهتر است و باعث میشود گل کلم مواد مغذی خود را از دست ندهد. در ضمن این غذا بسیار کم کالری است و اگر بتواند رضایت شما را جلب کند میتواند پای ثابت وعده ها شود.

مواد اولیه:

1.360 کیلوگرم گل کلم، تکه تکه شده
اسپری پخت ( یا روغن )
یک چهارم قاشق چای خوری نمک تصفیه شده
یک قاشق غذا خوری آرد همه منظوره
سه چهارم فنجان شیر کم چرب ( 2 درصد )
یک چهارم قاشق چای خوری نمک
یک سوم فنجان پنیر سوئیسی، خرد شده
دو قاشق غذا خوری پنیر چدار، خرد شده ( اختیاری )
دو قاشق غذا خوری جعفری تازه که درشت خرد شده باشد

روش پخت:

فر را از قبل تا دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید. گل کلم ها را روی یک صفحه مخصوص بریدن قرار دهید، و به صورت طولی برش دهید. ( ضخامت هر برش 2.5 سانت باشد ) گل کلم ها را روی یک سینی پخت قرار دهید که از قبل با اسپری پخت یا روغن چرب کردید. گل کلم ها را نیز با اسپری پخت یا روغن چرب کنید. به مدت 30 دقیقه در دمای 425 درجه فارنهایت فر بپزید، تا زمانی که گل کلم ها ترد و قهوه ای شوند.
بعد از 15 دقیقه گل کلم ها را برگردانید. گل کلم ها را از سینی پخت جدا کنید و روی آنها نمک بپاشید. آرد را در یک ماهی تابه کوچک قرار دهید. به آرامی شیر و نمک اضافه کنید، به طور مداوم با یک همزن ترکیب را بهم بزنید تا زمانی که خوب مخلوط شوند.
سپس روی حرارت کم قرار دهید، تا زمانی که غلیظ شود بپزید ( حدود 5 دقیقه ) مدام ترکیب را بهم بزنید. سپس از روی حرارت بردارید، پنیر اضافه کنید، با یک همزن بهم بزنید تا پنیر به آرامی در ترکیب ذوب شود و سس مان غلیظ شود. گرم نگهش دارید.
سس را روی گل کلم ها بریزید، جعفری ها را هم روی آنها بریزید.
اگر میخواهید میتوانید این غذا را بدون سس میل کنید چون بدون سس پنیری هم طعمی فوق العاده دارد، طعمی که حتی کودکان نیز توانایی مقاومت در برابرش را ندارند! اما در این سبک که ما به شما آموزش دادیم با استفاده از شیر کم چرب و کاهش مقدار پنیر تا جایی که توانستیم میزان کالری این غذا را پایین آوردیم.

اطلاعات تغذیه ای:

موادی که در این دستور آورده شده برای 6 وعده در نظر گرفته شده است. مقدار هر وعده یک قسمت ( به طور مساوی ) گل کلم و دو قاشق سس است.
کالری در هر وعده: 108
چربی در هر وعده: 3 گرم
چربی اشباع در هر وعده: 1.7 گرم
چربی اشباع در هر وعده: 1 گرم
چربی دارای حلقه های اشباع نشده در هر وعده: 0.2 گرم
پروتئین در هر وعده: 7.9 گرم
کربوهیدرات در هر وعده: 14.1 گرم
فیبر در هر وعده: 4.7 گرم
کلسترول در هر وعده: 10 میلی گرم
آهن در هر وعده: 1 میلی گرم
سدیم در هر وعده: 268
کلسیم در هر وعده: 156 میلی گرم

ویژگی های این غذا:

بدون گوشت
کم کالری
کلسترول کم
کم چرب
چربی اشباع کم

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*