درمان پیش دیابت چیست؟

اکثر مردم فکر می‌کنند اگر بیمار شوند، متوجه علائم بیماریشان خواهند شد. اما گاهی اوقات بیماری بدون علائم و نشانه در بدن رشد می‌کند. بیش از ۸۶ میلیون نفر در آمریکابه پیش دیابت مبتلایند. یعنی از هر سه نفر، یک نفر پیش دیابت دارد. یعنی ۹۰ درصد از این تعداد حتی نمی‌دانند پیش دیابت چیست. […]

پیش دیابت
4.2 از 5

زمان مطالعه 26 دقیقه

تعداد بازدید 99581

تاریخ انتشار

اکثر مردم فکر می‌کنند اگر بیمار شوند، متوجه علائم بیماریشان خواهند شد. اما گاهی اوقات بیماری بدون علائم و نشانه در بدن رشد می‌کند. بیش از ۸۶ میلیون نفر در آمریکابه پیش دیابت مبتلایند. یعنی از هر سه نفر، یک نفر پیش دیابت دارد. یعنی ۹۰ درصد از این تعداد حتی نمی‌دانند پیش دیابت چیست. مهم‌ترین مشکل هم در همین قسمت است، اگر ندانید این بیماری چیست، تلاشی هم برای درمان پیش دیابتتان نمی‌کنید. امروز با علائم و راه‌های درمان پیش دیابت آشنا خواهیم شد.

پیش دیابت در صورتی که درمان نشود، باعث ابتلا به دیابت می شود و لازم است با علائم این بیماری آشنا شد.

پیش دیابت چیست؟

پیش دیابت زمانی در بدن شروع به فعالیت می‌کند که قند خون از حد طبیعی بالاتر رفته باشد؛ اما نه در حدی که دیابت در نظر گرفته شود. قند خون طبیعی 110 میلی گرم است. قند خون بالاتر از ۱۲۶ میلی گرم دیابت در نظر گرفته می‌شود. اگر قند خون ناشتای شما عددی بین این مقدار باشد، به پیش‌دیابت دچارید.

ساده‌ترین روش برای فهمیدن اینکه پیش دیابت دارید یا خیر، انجام آزمایش خون است. دقیق ترینش آزمایش A1C است که درصد گلوکز چسبیده به پروتئین هموگلوبین موجود در خون که را تعیین می‌کند. این پروتئین وظیفه حمل اکسیژن را بر عهده دارد. این آزمایش شاخص خوبی برای نشان دادن وضعیت قند خونتان در دو تا سه ماه گذشته‌ است. اگر نتیجه آزمایش شما ۵.۹ باشد یعنی قند خونتان طبیعی بوده. اگر بین ۵.۷ و ۶.۴ قرار بگیرد پیش دیابت تشخیص داده می‌شود. نتیجه ۶.۴ به بالا یعنی دیابت دارید.

انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌‌کند افراد ۴۵ سال به بالا قند خون خود را به صورت مرتب چک کنند. اگر اضافه وزن، سندروم تخمدان پلی کیستیتک یا سابقه خانوادگی دیابت دارید، بهتر است هرچه زودتر آزمایش قند خون بدهید.

علائم پیش دیابت چیست؟

مطمئنا می‌دانید که اگر پیش دیابت تشخیص داده نشود به دیابت کامل تبدیل خواهد شد. هیچ راهی برای تشخیص علائم پیش دیابت نیست مگر اینکه پزشک آن را با انجام آزمایش خون شناسایی کند.

با این حال اگر به پیش دیابت دچار شوید، الگوها و تغییرات خاصی در بدنتان ایجاد می‌شود. با اتفاق افتادن این تغییرات می توانید پی به علائم پیش دیابت خود ببرید. به لیست علائم پیش دیابت زیر توجه کنید.

1- اضافه وزن

زیاد شدن وزن به خصوص در قسمت میانی بدن باعث مقاومت به انسولین می‌شود. اضافه روی لوزالمعده فشار می‌آورد. در نتیجه انسولین تولید شده نمی‌تواند به خوبی کار کند. وقتی شکم قسمت اصلی اضافه وزنتان باشد، بدان معناست که چربی‌ها اطراف ارگان‌های حیاتی‌تان را گرفته‌اند. این حالت می‌تواند شما را به بیماری دیابت نزدیک‌تر کند.

راهی هوشمندانه برای کاهش این چربی‌ها این است که سبزیجات بیشتری مصرف کنید. نیمی از بشقاب غذایتان را سبزیجات، یک چهارم آن را پروتئین و یک چهارم دیگر را از نشاسته غلات کامل پر کنید. وقتی بدن نمی‌تواند انرژی مورد نیاز خود را از گلوکز دریافت کند، شروع به سوزاندن دیگر چیزها برای به دست آوردن انرژی می‌کند. در نتیجه وزن پایین می‌آید. حتی اگر قصد کاهش وزن را نداشته باشید. از سوی دیگر، مقاومت انسولین باعث می‌شود احساس سیری کنید در نتیجه وزنتان بالا می‌رود.

2- تیرگی پوست

علائم پیش دیابت زیاد مشخص نیست؛ اما در بعضی افراد ممکن است خود را به واسطه علائم خفیفی نشان بدهد که به دیابت مربوط می‌شوند. مانند احساس تشنگی زیاد و نیاز به رفتن دستشویی پی در پی. یکی دیگر از نشانه‌های آن می‌تواند تغییرات پوستی مانند تغییر رنگ، خطوط قرمز رنگ یا دیده شدن علامت‌هایی روی پوست باشد.

این تیرگی پوست در قسمت زیر بغل یا پشت و کناره های گردن دیده می‌شود. ممکن است پوست‌های اضافی در این قسمت‌ها ببینید که از نشانه‌های مقاومت به انسولین است. بنابراین حواستان به کوچکترین تغییرات پوستی خود باشد. اگر جای نگرانی بود به پزشک خود اطلاع دهید.

3- میل به شیرینی

خوراکی‌های شیرین بسیار لذت‌بخشند؛ اما مصرف بیش از حد آن‌ها شما را در خطر پیش دیابت قرار می‌دهد. برای شروع مصرف شیرینی را محدود کنید. به یاد داشته باشید کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان، برنج، پاستا و سیب زمینی می‌تواند وزن و سطح قند خونتان را دچار مشکل کند. بعد از محدود کردن کربوهیدرات‌های ساده و شیرینی‌ها، سراغ کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات کامل، پروتئین و سبزیجات بروید.

3- بی‌تحرکی

حرکات فیزیکی کمک می‌کند بدن بهتر از انسولین استفاده کند. با ورزش کردن می‌توانید وزنتان را ثابت نگه دارید. بنابراین خطر بروز علائم پیش دیابت و دیابت در شما کاهش می‌یابد. اگر تحرکی ندارید با روزی سه مرتبه پیاده روی به مدت ۱۰ دقیقه شروع کنید. به مرور مدت زمان فعالیتتان را افزایش بدهید. تا جایی که به ورزشکار تبدیل شوید و ورزش کردن روتین روزانه‌تان بشود. در حالت ایده‌آل فعالیت بدنی خود را باید به جایی برسانید که در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط داشته باشید.

بی تحرکی مصرف انسولین در بدن را کاهش میدهد و میتواند موجب ابتلا به پیش دیابت شود.

4- بالارفتن سن

نمی‌توانید زمان را متوقف کنید. بالا رفتن سن و سال شما را در خطر چیزهای بسیاری از جمله پیش دیابت قرار می‌دهد. به همین دلیل است که انجمن دیابت آمریکا برای افراد ۴۵ سال به بالا تست پیش دیابت را ضروری اعلام کرده است. با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید وضعیت قند خونتان در حالت ایده‌آل است.

5- سابقه قندخون به عنوان علائم پیش دیابت

قند خون خانم‌هایی که در طول بارداری دچار دیابت بارداری می‌شوند، بعد از به دنیا آمدن نوزاد به حالت طبیعی باز نمی‌گردد. حتی اگر در آزمایش بعد از بارداری نیز قند خونتان طبیعی باشد، باز هم در ادامه زندگی با افزایش خطر پیش دیابت و دیابت مواجه‌اید. اگر فرزندتان پس از به دنیا آمدن بیش از ۳.۵ کیلو وزن داشته باشد نیز به همین شکل در خطرید. سابقه خانوادگی و نژاد نیز اهمیت دارد. اگر در میان خانواده فرد مبتلا به دیابت دارید احتمال اینکه دچار علائم پیش دیابت شوید بالاست.

6- نداشتن خواب کافی

وقتی شب خواب با کیفیتی نداشته باشید بدن خیلی سریع از فرم ایده‌آل و سالم خارج می‌شود. خواب بد باعث افزایش وزنتان می‌شود. در نتیجه خطر ابتلا به پیش دیابت حساس می‌شود. اختلالات خواب، مانند آپنه خواب، روی قند خون تاثیر منفی شدیدی می‌گذارد. اگر شب‌ها دچار اختلال تنفسی می‌شوید و خروپف می‌کنید، حتما با پزشک صحبت کنید و به فکر درمانش باشید.

خواب ناکافی یا نامنظم باعث تغییرات شدید قند خون میشود و خطر ابتلا به پیش دیابت را افزایش می دهد.

7- زخم و عفونت های سمج

قند خون بالا گردش خون را کند می‌کند، به همین دلیل طول می‌کشد تا پوست بتواند خود را ترمیم کند. به عنوان مثال، ترمیم کبودی‌ها و بریدگی‌ها بیش از مدت زمان معمول طول می‌کشد. این وضعیت حتی باعث رشد باکتری‌ها و قارچ می‌شود که به معنای عفونت دوباره مخصوصا روی پوست است.

حتی اگر لاغر هم باشید، ممکن است به پیش دیابت مبتلا شوید

دلایل زیادی برای ابتلا به دیابت وجود دارد اما مهم‌ترینش می‌تواند اضافه وزن و چاقی باشد. تقریبا ۹۰ درصد افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به اضافه وزن یا چاقی دچارند. به همین دلیل افرادی که وزن طبیعی یا کمتر از آن را دارند و فکر می‌کنند به این بیماری مبتلا نمی‌شوند، در یک غفلت بزرگ به سر می‌برند. آن‌ها از خطر ابتلا به پیش دیابت خود بی‌خبرند. تشخیص در مراحل ابتدایی با تغییرات سبک زندگی می‌تواند به پیشگیری از دیابت نوع ۲ منجر شود. پیش دیابت با نام‌های “عدم تحمل گلوکز”  و  “اختلال گلوکز ناشتا” نیز شناخته می‌شود. همچنین شامل گلوکز خونی می‌شود که بالاتر از حد طبیعی است. اما نه به آن اندازه که به عنوان دیابت نوع ۲ شناخته شود.

زمانی که در این مرحله قرار دارید بیشتر در خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارید. خلاف دیابت نشانه مشخصی برای تشخیص پیش دیابت وجود ندارد؛ اما سابقه خانوادگی تاثیر زیادی در ابتلا به پیش دیابت دارد. دیابت نوع ۲ به صورت خانوادگی جریان دارد. بنابرین ممکن است فرد وزن طبیعی داشته باشد؛ اما همچنان در خطر ابتلا قرار بگیرد. اگر چندین نفر از اعضای خانواده‌تان دچار دیابتند، ارزشش را دارد که آزمایش خون بدهید.

دیابت یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به مرور زمان ظرفیت انسولین کم می‌شود. این بیماری می‌تواند با انجام یک برنامه غذایی نادرست و بی‌تحرک پیشرفت کند. توصیه می‌شود قند خونتان را به عنوان بخشی از آزمایش‌های سالانه در کنار فشار خون و تری گلیسیرید چک کنید. به پیش دیابت به عنوان یک علامت خطر نگاه کنید. این علامت به شما می‌گوید که لازم است در تغذیه و تحرک خود تجدید نظر کنید تا بتوانید در آینده از ابتلا به دیابت پیشگیری کنید.

آیا پیش دیابت قابل درمان است؟

از راه حل‌های زیر کمک بگیرید و پیش دیابت خود را درمان کنید. به یاد داشته باشید اگر پیش دیابت درمان نشود و به دیابت نوع دو تبدیل شود، درمان آن به این راحتی نخواهد بود. حتی ممکن است به تزریق انسولین نیاز پیدا کنید.

1- درمان پیش دیابت؛ آزمایش شوید

هر کسی که مبتلا به پیش دیابت است دچار دیابت نوع ۲ نمی‌شود؛ اما تمام این افراد بیش از حد طبیعی در خطرند. بنابراین با پزشک خود درباره تشخیص پیش دیابت و انجام یک آزمایش ساده خون صحبت کنید. بیاموزید که از امروز چه گام‌هایی باید بردارید تا از بروز دیابت نوع ۲ پیشگیری کنید.

برای شناسایی پیش دیابت، آزمایش خون توصیه می شود.

2- درمان پیش دیابت؛ برنامه غذایی خود را تغییر دهید

اگر به پیش دیابت مبتلایید، می‌توانید با بهتر غذا خوردن و کاهش مقداری وزن خطر پیشرفت بیماری به مشکلات جدی‌تر را کاهش دهید. بهتر غذا خوردن به معنای انتخاب غذاهای سالم‌تر است ( گوشت‌های بدون چربی یا جایگزین‌های پروتئینی، سبزیجات تازه، نشاسته‌هایی که فیبر بالا دارند، چربی‌های سالم.) مقدار متنوع و گسترده‌ای از این غذاها را میل کنید تا وعده‌هایتان متعادل شود. مطمئن شوید تمام مواد مغذی مورد نیازتان را دریافت می‌کنید. باید برنامه غذایی‌تان تنظیم شده باشد و از بالا و پایین رفتن شدید قند خون در طول روز جلوگیری کنید.

همیشه گوش به زنگ خطر باش! چون اگه ....
حواست به پیش دیابت نباشه خیلی زود به دیابت تبدیل می‌شه و عوارضش دامنت رو می‌گیره.
با یه رژیم اصولی می‌تونی از شر پیش دیابت و دیابت در امان بمونی!.

تا دیر نشده فرصت رو از دست نده
همین حالا ثبت نام کن
call-to-action

3- درمان پیش دیابت؛ سطح استرس مسموم را کاهش دهید

محققان بر این باورند که با وجود مفید بودن استرس روانی کوتاه مدت برای انسان، استرس مزمن می‌تواند سیستم ایمنی را سرکوب کند و همچنین می‌تواند با تغییر نیاز بدن به انسولین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد. در برخی افراد، استرس مزمن می‌تواند موجب تغییرات هورمونی شود که اشتها را تحریک می‌کند. همیشه از بین بردن منبع استرس ممکن نیست؛ اما می‌توانید از تکنیک‌های مقابله با استرس کمک بگیرید. تکنیک‌هایی مانند یوگا، مدیتیشن، خواندن و نوشتن شعر، مشاوره یا ورزش می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. قبل از اینکه استرس پیامدهای ناخوشایندی را برایتان به وجود بیاورد.

4- درمان پیش دیابت؛ حرکت کنید

وقتی در خطر ابتلا به دیابت قرار دارید، بیش از اندازه جلوی تلوزیون یا بی‌تحرک نشستن می‌تواند این خطر را دو چندان کند. ورزش مرتب به مدیریت کردن وزنتان کمک می‌کند، فشار خون بالا و چربی خون را کاهش می‌دهد، به خواب بهتر کمک می‌کند، خلق و خویتان را بهبود می‌بخشد و سطح انرژیتان را تقویت می‌کند. تمام این موارد در کاهش استرس نقش دارند. توصیه می‌شود ۵ روز در هفته روزی ۳۰ دقیقه ورزش با شدت معمولی یا شدید داشته باشید. فعالیت‌هایی نظیر پیاده روی سریع، بالا رفتن از پله یا آهسته دویدن.  همچنین حداقل دو روز در هفته ورزش‌های قدرتی انجام بدهید.

5- درمان پیش دیابت؛ دارو دریافت کنید

در بسیاری از موارد تغییرات سبک زندگی نظیر بهبود برنامه غذایی، کاهش استرس، افزایش فعالیت بدنی و مدیریت وزن کمک می‌کند قند خونتان را کنترل و از تبدیل پیش دیابت به دیابت پیشگیری کنید. اما اگر چاق و زیر ۶۰ سال سن داشته باشید یا سابقه دیابت بارداری داشته باشید، ممکن است پزشکتان داروهای خوراکی نظیر متفورمین را توصیه کند. اگر حس می‌کنید با دارو بهتر می‌توانید جلوی دیابت را بگیرید این موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید.

برای درمان پیش دیابت گاهی لازم است تحت نظر پزشک، دارو مصرف کنید.

پیش دیابتی‌ها چه بخورند؟

شما نمی‌توانید همه عوامل خطر پیش دیابت را کنترل کنید، اما برخی از آن‌ها را می توان کاهش داد. تغییر در شیوه زندگی در حفظ سطح متعادل قند خون و حفظ وزن در محدوده سالم کمک کند.

1- کربوهیدرات‌ها را با توجه به شاخص گلیسمی استفاده کنید

شاخص گلیسمی (GI) ابزاری است که می‌توانید از آن برای تعیین نحوه تأثیر یک غذای خاص بر قند خون استفاده کنید. غذاهایی قند خون شما را سریع‌تر بالا می‌برند کهGI  بالایی دارند. غذاهایی که در مقیاس پایین رتبه بندی می‌شوند تأثیر کمتری بر افزایش قند خون شما دارند. غذاهای دارای فیبر بالا از نظر GI کمند. غذاهایی که فرآوری شده، تصفیه شده و فاقد فیبر و مواد مغذی‌اند در GI بالا ثبت می‌شوند.

2- وعده غذایی خود را کنترل کنید

برچسب مواد غذایی می‌تواند به شما در تعیین میزان خوردن غذا کمک کند. برچسب کالری، چربی، کربوهیدرات و سایر اطلاعات تغذیه‌ای برای یک وعده خاص را نشان می‌دهد. تمرین تغذیه آگاهانه از بهترین روش‌ها برای مدیریت وعده‌ها است. وقتی گرسنه‌اید، غذا بخورید. وقتی سیر شدید، غذا خوردن را تمام کنید. بنشینید و به آرامی غذا بخورید. روی غذا و طعمشان تمرکز کنید.

3- خوردن غذاهای غنی از فیبر بیشتر

خوردن غذاهای غنی از فیبر می‌تواند احتمال پرخوری شما را کمتر کند. آن‌ها در جلوگیری از افتادن ناگهانی قند خون ناشی از خوردن غذاهای با قند بالا کمک می‌کنند. این نوع غذاها اغلب انرژی زیادی دارند؛ اما کمی بعد از آن بدلیل حجم بالای انسولین ترشح شده و کاهش قند خون احساس خستگی می‌کنید. نمونه‌هایی از غذاهای پر فیبر عبارتند از:

    • حبوبات و حبوبات؛
    • میوه ها و سبزیجاتی که پوست خوراکی دارند؛
    • نان های غلات کامل؛
    • غلات کامل ، مانند کینوا یا جو؛
    • غلات سبوس دار؛
    • ماکارونی گندم کامل.

مصرف غذاهای فیبردار برای کاهش خطر ابتلا به پیش دیابت توصیه می شود.

4- نوشیدنی‌های شیرین را حذف کنید

یک قوطی نوشابه 12 300 گرمی حدودا 45 گرم کربوهیدرات دارد. این مقدار معادل کربوهیدرات توصیه شده در  یک وعده غذایی برای زنان مبتلا به دیابت است. نوشابه‌های گازدار فقط کالری خالی ارائه می‌دهند که به کربوهیدرات‌های سریع هضم تبدیل می‌شوند. آب برای رفع تشنگی انتخاب بهتری است.

5- گوشت بدون چربی بخورید

منابع پروتئینی مانند مواد غذایی زیر را انتخاب کنید:

  • مرغ بدون پوست؛
  • جایگزین تخم مرغ یا سفیده تخم مرغ؛
  • حبوبات؛
  • محصولات سویا؛
  • ماهی، مانند ماهی کاد، ماهی چغندر، ماهی هالیبوت، ماهی تن یا قزل آلا؛
  • برش های گوشت گاو بدون چربی، مانند استیک پهلو، چرخ شده، ریز شده و کباب با چربی بریده؛
  • خوراک دریایی، مانند خرچنگ ، ​​میگو، یا صدف؛
  • بوقلمون بدون پوست؛
  • ماست کم‌چرب یونانی.

6- مقدار زیادی آب بنوشید

آب بخش مهمی از هر رژیم غذایی سالم است. روزانه آب کافی بنوشید تا از کم‌آبی بدن جلوگیری کنید. اگر پیش دیابت دارید، آب جایگزین سالم‌تری نسبت به نوشابه‌های شیرین، آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های انرژی زا است. مقدار آبی که باید هر روز بنوشید بستگی به اندازه بدن، سطح فعالیت و آب و هوایی که در آن زندگی می کنید دارد.

همچنان داشتن تحرک کافی بهترین راه برای پیشگیری از پیش دیابت است. حالا که می‌دانید پیش دیابت چیست برای پیشگیری از ابتلا به آن با خورد و خوراک خود توجه کنید. راه‌های درمان پیش دیابت را به خاطر بسپارید تا زمانی که به این بیماری مبتلا شدید بتوانید از آن استفاده کنید.

4.2 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-زهرا 1402/12/24

سلام مطالب بسیار مفید بود من ۳۷ سالمه قند ناشتام با دستگاه قند خون ۹۷ بود ولی در طول روز می گیرم ۸۶ هم شده چرا قند در طول روزم معمولا کمتر از قند ناشتام.

کارشناس به اندام 1402/12/25

سلام تشکر ازشما عزیزم اول مطمئن بشین دستگاه سالمه که در آزمایشگاه از یک نمونه مشخص میشه که با هر دو روش آزمایش بشه

عسگری 1402/12/08

سلام من ۴۲سالمه ازمایش دادم دیابتم ۱۵۲بود چطور من میتونم اینو بهتر کنترل کنم و پایین بیارم

کارشناس به اندام 1402/12/09

سلام عزیزم ورزش منظم کنترل وزن استفاده از دارو تحت نظر کمک کننده هست اضافه وزن دارین حتما برای لاغری اقدام کنید

-سپیده 1402/11/24

سلام من پسرم ۱۱ سالشه . با قند ناشتا ۱۰۴ و ای وا سی ۵.۳ . لاغرم هست . از نظر شما پیش دیابت . ممنون

کارشناس به اندام 1402/11/25

سلام عزیزم قند بالای صد تا 126 پیش دیابت میشه

Ariixz 1402/11/22

سلام ببخشید من ۱۴ سالم هست ازمایش دادم و قند خونم روی ۱۲۵ بود یعنی لب مرزم یا همون پیش دیابت؟ولی قند پایین اون در ازمایش ۵،۷ بود و من همراه با ازمایش خون ازمایش ادرار در همون ساعت دادم ولی در ازمایش ادرار قند خون رو نرمال زده.

کارشناس به اندام 1402/11/23

سلام عزیزم ازمایش خون مهمه حتما پرهیزغذایی داشته باشید ورزش منظم انجام بدین

-صباغی 1402/08/27

سلام من علایمی مثل تشنگی زیاد ،خستگی،هوس چیز های شیرین میکنم ۱۲سالمه ممکن دیابت داش،ته باشم

کارشناس به اندام 1402/08/28

سلام عزیزم تازمانیکه ازمایش ندین مشخص نمیشه

-منیره 1402/08/26

سلام من خانمی ۳۸ ساله هستن قند خون من ناشتا ۱۰۳ و یه روز ۱۱۰ شده خیلیم استرس میگیرم برای هر چیز ی این مقدار دیابت محسوب میشه؟؟

کارشناس به اندام 1402/08/27

سلام عزیزم پیش دیابت هست

-یوسف 1402/08/15

سلام دو ساعت بعد از غذا عطش میگیرم م و ادرار زیاد دارم آزمایش قند سه ماهه دادم دکتر غدد گفت قند نداری آزمایشم ۵.۸بوده امکان داره تازه قند گرفته باشم آزمایش نشون نده یا علائم پیش دیابت از نظر جنسی هم به مشگل خوردم

کارشناس به اندام 1402/08/16

سلام عزیزم باید درزمان های مختلف وبانظر پزشک بررسی بشه هرموردی باشه ازمایش نشون میده

-علیرضا 1402/07/30

سلام روز بخیر- آقا 53 ساله- قند ناشتا 106 و ای وان سی 5.5 و قد 170 وزن کم کرده ام تا 65 - این اعداد پیش دیابت محسوبه میشه؟ البته سه ماه قبل قند ناشتا 113 بود و ای وان سی 5.8 و قند بعد از دو ساعت 165

کارشناس به اندام 1402/08/01

سلام عزیزم بله پیش دیابته ولی کنترلش کردین

-عسل 1402/07/05

سلام وقت بخیر خانم ۲۶ ساله،با قند ناشتا ۸۳ و ای وان سی ۵.۸ بدون چاقی و سابقه ژنتیکی پیش دیابتی محسوب میشه؟استرس مزمن میتونه در ای وان سی تاثیر داشته باشه؟

کارشناس به اندام 1402/07/06

سلام عزیزم ناشتا که نرماله بله استرس موثر هست والبته تغذیه

Takavar 1402/04/31

سلام وقتتون بخیر من 18 سالمه الان چند وقته یه لک سیاه روی ترقوه م اومده و موقع راه رفتن هم کف پام درد میگیره از اون طرفم وقتی یه جای بدنم رو مثلا پشه نیش بزنه خیلی طول می‌کشه تا خوب شه یکی دو سال پیش که آزمایش دادم 98 بود قند خونم ولی رعایت نکردم بعد اون ممکنه به دیابت مبتلا شده باشم؟

کارشناس به اندام 1402/05/01

سلام عزیزم برای اطلاع فقط باید ازمایش انجام بدین

- 1402/03/29

عالی ومفید

کارشناس به اندام 1402/03/30

سپاس ازشما

- 1402/03/08

سلام وقت بخیر دخترم۱۶سالمه قند خون ناشتام ۱۰۴بود الان من دیابتی ام یا پیش دیابت چیکار کنم بیاد پایین قندخونم؟

کارشناس به اندام 1402/03/09

سلام عزیزم پیش دیابت هست پرهیزغذایی ورزش کردن وکنترل وزن به پایین اومدن قند خون کمک میکنه قندهای ساده شیرینی نان برنج وکمتر مصرف کنید

دیانا 1402/02/25

سلام من 17سالمه رفتم قند خونم گرفتم 115بود ولی من وزنم43تا هست الان باید چیکار کنم یعنی باید لاغر تر این ک هستم بشم؟ 😐

کارشناس به اندام 1402/02/26

سلام عزیزم نباید لاغرتر بشین جون قند بالای خونه نمیزاره شما وزن بگیرید قندباید کنترل بشه

محمدخانی 1402/01/16

جناب آقای دکتر باسلام و عرض ارادت .مرد ۷۴ ساله هستم . قند قبل ناشنای اینجانب همواره زیر ۱۰۰ است ولی دو ساعت بعد از ناشتا اغلب بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ است و‌گهگاهی بالای ۲۰۰ . لطفا بفرمائید بنده در چه وضعی از دیابت مبتلا هستم ؟

کارشناس به اندام 1402/01/17

سلام عزیزم تشخیص باتوجه به قندسه ماهه وسایر شرایط به عهده پزشک هست

رضا 1401/10/30

سلام آقای دکتر قند ناشتای بنده 126و دوساعت بعد از غذا 240هست در ضمن نیم ساعت پیاده روی ترکیبی با دو عدد 240رو به حدود هشتاد تغییر میده لطفا راهنمایی بفرمایید 54سالمهدکتر برام کلورنتا 10/5نوشت ولی هنوز استفاده نکردم خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید

کارشناس به اندام 1401/11/01

سلام بزرگوار دارو وطبق دستور پزشک استفاده کنید ودوره هم حتما چکاب وازمایش بدین بعد تمرین و ورزش شما میان وعده ای باید استفاده کنید ابن مورد رو لحاظ کردین افت قند شدید هم عوارض داره

امیرحسین 1401/09/22

سلام ۱۹ ساله قند خون ناشتا ۱۰۱ و ای وان سی ۵.۷ آیا پیش دیابت هستم یا نرماله

کارشناس به اندام 1401/09/27

سلام امیر حسین جان قندت لب مرزه باید خیلی رعایت کنی قند نرمال برای افرادی که دیابت ندارن ناشتا باید زیر 100 باشه

کارشناس به اندام 1401/09/27

سلام امیر حسین جان قندت لب مرزه باید خیلی رعایت کنی قند نرمال برای افرادی که دیابت ندارن ناشتا باید زیر 100 باشه

نسیم 1401/09/09

ببخشید قند ناشتای ۹۸ و ای وان سی ۵/۹ برای یک خانم ۴۶ ساله بدون سابقه ارثی دیابت نوع ۲ و وزن پایین و نیم ساعت پیاده روی روزانه، مناسب هست یا باید مراقب بود؟

کارشناس به اندام 1401/09/19

سلام نسیم جان .عزیزم نرماله و جای نگرانی نیست ولی همچنان باید تغذیه مناسبی داشته باشید و رعایت کنید که بعد ها مشکلی براتون به وجود نیاد .

0 1401/09/09

ببخشید قند ناشتای ۹۸ و ای وان سی ۵/۹ برای یک خانم ۴۶ ساله بدون سابقه ارثی دیابت نوع ۲ و وزن پایین و نیم ساعت پیاده روی روزانه، مناسب هست یا باید مراقب بود؟

کارشناس به اندام 1401/09/19

سلام نسیم جان .عزیزم نرماله و جای نگرانی نیست ولی همچنان باید تغذیه مناسبی داشته باشید و رعایت کنید که بعد ها مشکلی براتون به وجود نیاد .

نسیم0 1401/09/09

ببخشید قند ناشتای ۹۸ و ای وان سی ۵/۹ برای یک خانم ۴۶ ساله بدون سابقه ارثی دیابت نوع ۲ و وزن پایین و نیم ساعت پیاده روی روزانه، مناسب هست یا باید مراقب بود؟

کارشناس به اندام 1401/09/19

سلام نسیم جان .عزیزم نرماله و جای نگرانی نیست ولی همچنان باید تغذیه مناسبی داشته باشید و رعایت کنید که بعد ها مشکلی براتون به وجود نیاد .

مهشید 1400/07/27

من ۲۹سالمه خانم هستم ینی پیش دیابت تو سنی زیاد هست ممکنه استرس موقع آزمایش قندخون ببره بالا آزمایش زیاد نشون بده قندخون من ۱۱۳هست ولی ای وان سی ۳.۲۷

کارشناس به اندام 1400/08/24

سلام دوست عزیز بله استرس ممکنه تاثیر بذاره به همین دلیل با تکرار آزمایش تحت نظر پزشک میتونید از نتیج اون مطمئن بشید