9 رژیم لاغری فوری اما خطرناک ؛ کاهش وزن به قیمت سنگ کلیه

رژیم لاغری فوری ؛ همیشه انسان ها به دنبال رژیم های لاغری سریع بودند. برخی رژیم های غذایی ما را با وعده های غذایی موثر، و ساده فریب می دهند. همین رژیم گاهی اوقات سبب مشکل برای فرد می شود و حتی شرایط را بدتر از قبل می کند. در این مقاله به معرفی 9 […]

9 رژیم لاغری فوری اما خطرناک ؛ کاهش وزن به قیمت سنگ کلیه - 9 - رژیم لاغری فوری - رژیم لاغری
4.3 از 5

زمان مطالعه 16 دقیقه

تعداد بازدید 33804

تاریخ انتشار

رژیم لاغری فوری ؛ همیشه انسان ها به دنبال رژیم های لاغری سریع بودند. برخی رژیم های غذایی ما را با وعده های غذایی موثر، و ساده فریب می دهند. همین رژیم گاهی اوقات سبب مشکل برای فرد می شود و حتی شرایط را بدتر از قبل می کند. در این مقاله به معرفی 9 رژیم غذایی که در گذشته و امروز زیاد استقبال می شوند و جز ضرر چیز دیگری ندارند، می پردازیم. حواستان باشد شاید این برنامه ها وعده های شیرینی بدهند اما در نهایت خسارات جبران ناپذیری را برای سلامت بدن به همراه دارند.

 

1- رژیم لاغری فوری کرم نواری

این نوع رژیم با شروع قرن 20 رواج پیدا کرد. خیلی باید شجاع بود که قرص دارای کرم نواری را خورد اما برخی این کار را کردند و با این کار کرم داخل روده آنها رشد کرده است. این کرم تمام غذاهایی که خورده می شود را استفاده می کند تا فرد به وزن هدف برسد. گفته می شود بعد از اینکه به وزن ایده آل برسید تنهابا قرص ضد انگل می توان کرم را نابود کرد. کرم نواری فوق العاده بزرگ می شود ( به بزرگی 9 متر ). کرم نواری مشکلات وحشتناکی برای سلامت از جمله اسهال، استفراغ، سردرد و حتی صرع به وجود می آورد.

دکتر ارین پالینسکی ( متخصص تغذیه) می گوید این کار حتی اگر نتیجه هم بدهد اصلا همیشگی نیست. این نوع کاهش وزن فوق العاده خطرناک و ناسالم است و حتی کشنده است چون نه تنها منجر به کمبود جدی مواد مغذی در بدن می شود بلکه عوارض دائمی از خود به جای می گذارد. اگر موفق به نابودی انگل شوید بعد مدتی کوتاه دوباره وزن اولیه خود و حتی بیشتر برمی گردید.

رژیم لاغری فوری

 

2- رژیم لاغری فوری هالیوود

جیمی و لری ( سازندگان رژیم هالیوود) مدت زیادی ادعا می کردند به صورت معجزه آسا همانند یک ستاره سبب کاهش وزن می شوند. آنها دست چین کوچکی از شیک ها و کوکی ها را برای فروش گذاشته بودند که باید 24 ساعت یا بیشتر با آن سر می گذراندند و در مدت کوتاهی ( یکی دو روز ) شاهد کاهش وزن یک تا چهار کیلو خواهند بود.

رژیم های غذایی به شدت کم کالری مانند این رژیم بسیار خطرناک است به خصوص زمانی که بیش از چند روز رعایت کنید. دکتر آلیس لیواین (متخصص تغذیه در لس آنجلس) می گوید این رژیم غذایی بدن را در حالت گرسنگی قرار می دهد و بیشتر کاهش وزنی که در چند روز اول تجربه می کنید تنها وزن آبی است که از دست می دهید. همچنین این برنامه سبب عوارضی از جمله اسهال، خستگی، یبوست و تهوع می شود.

 

رژیم لاغری فوری

 

3- رژیم لاغری فوری غذای بچه

گورو تریسی (مربی ورزشی ستاره های سینما) از این برنامه غذایی برای مشتریان ویژه خود استفاده کرده است. ایده این بود که به جای صبحانه و ناهار یک شیشه غذای پوره شده بچه استفاده شود. در این رژیم غذایی شام نیز وعده کم کالری است. مطمئنا یک نوزاد با این غذای کوچک و پوره شده زندگی می کند اما آیا یک فرد بالغ هم می تواند با شیشه کوچک از این غذا احساس گرسنگی نداشته باشد؟ از هر غذایی اگر مقدار کمی مصرف شود کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت اما غذای بچه سبب گرسنگی خواهد شد.

غذای بچه دارای پروتئین و مواد مغذی بود تا بدن دچار کمبود نشود. این برنامه فرد را از خوردن غذای واقعی محروم می کند و اصلا پیروی از آن توصیه نمی شود. بهترین روش برای کاهش وزن بالا بردن مصرف میوه و سبزیجات و پایین آوردن غذاهای پرچرب است.

رژیم لاغری فوری

 

4- رژیم لاغری فوری لوله

اگر می خواهید معنای شدت را بفهمید شما را با رژیم غذایی لوله آشنا می کنیم. رژیم غذایی که به فرد با یک لوله غذا داده می شود. غذا به وسیله لوله به اندازه یک رشته ماکارانی قابل عبور از بینی به فرد داده می شود. بله یک لوله؟! این رژیم برنامه بسیار کم کالری، پروتئین، چربی و بدون کربوهیدرات است.

با پیروی از رژیم فوری لوله بدن به حالت کتوز می رود و چربی خود را با سرعت می سوزاند. در واقع به کمک یک لوله وزن خود را از دست می دهید. این برنامه غذایی فوق العاده کم کالری است و همیشگی نیست. همچنین عوارض ناشی از این رژیم غذایی شامل یبوست، سنگ کلیه، کم آبی بدن، سرگیجه و سردرد می شود. در بیشتر موارد رابطه فرد با غذا کاملا از بین می رود و دیگر میلی به غذاخوردن ندارد.

حتما بخوانید:

رژیم لاغری فوری

 

5- رژیم لاغری فوری گرگ نما

از آنجا که وزن آب مانند جزر و مد نوسان پیدا می کند وب سایتی ادعا کرده است که روزه گرفتن در یک روز که ماه کامل ( دلیل نام عجیب این رژیم همین است ) است به پاک سازی سموم و کاهش وزن آب از بدن کمک می کند. با این رژیم تنها در یک روز 3 کیلو وزن کم کنید. روزه گرفتن برای مدتی اصلا برای ما ضرر ندارد اما انگیزه برای این کار نباید کاهش وزن باشد. هیچ توصیه علمی وجود ندارد که بگوید بدن برای سم زدایی نیاز به برنامه غذایی دارد. کلیه به صورت طبیعی دائما در حال سم زدایی از بدن است و نیازی به رژیمی که در آن فقط آب بخوریم، نیست. توصیه می شود در طول روز زیاد آب بنوشید و روزانه 2300 میلی گرم یا کمتر سدیم مصرف کنید. به جای کمک گرفتن از ماه کامل، غذاهای مغذی و سالم را به غذاهای فرآوری شده ترجیح دهید.

رژیم لاغری فوری

 

6- رژیم لاغری فوری لیموناد

رژیم لیموناد برای مدتی رواج زیادی داشت به این دلیل که سریع و ساده مقدار زیادی از وزن را کاهش می دهد. از آنجا که این اکسیر معجزه آسا تنها شامل آب، آب لیمو، فلفل هندی و شربت افرا بود. مواد موجود در این رژیم برای مدتی البته نه خیلی طولانی  سبب از دست دادن وزن آب بدن می شد. مشکل اساسی رژیم لیموناد این بود که با شروع به خوردن غذاهای جامد، وزنی که از دست داده بودید و یا حتی بیشتر از قبل باز می گردید. همچنین کاهش وزن در دفعات بعدی سخت تر می شد. چنین رژیم کم کالری سبب از بین رفتن بافت عضلانی و کاهش سرعت سوخت و ساز بدن می شد.

9 رژیم لاغری فوری اما خطرناک ؛ کاهش وزن به قیمت سنگ کلیه - 16 - رژیم لاغری فوری - رژیم لاغری

 

7- رژیم لاغری فوری خواب

نظرتان چیست که خیلی آرام چندین وعده غذایی را نادیده بگیریم؟ رژیمی که از آن صحبت می کنیم کم اثرترین رژیمی است که تا به حال درباره آن شنیدید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که با دارو بخوابید و تا چند روز بعد از  لاغرتر شدن از خواب بیدار شوید. قادر نبودن به خوردن و آشامیدن به مدت چند روز سبب می شود سرعت سوخت و ساز پایین بیاید و بدن بی آب شود. این تنها بخشی از آسیبی است که این رژیم وارد می کند و استفاده نادرست از داروها به تمام اعضای بدن آسیب جدی وارد می کند که می تواند کشنده باشد.

رژیم لاغری فوری

 

8- رژیم لاغری فوری سوپ کلم

این برنامه که سالها از عمرش می گذرد به سادگی بسیار شدید است! آنچه می خورید را به چند گروه غذایی مشخص که جمعشان در روز از 1000 کالری بالاتر نرود محدود می کنید. محدود کردن برنامه غذایی اصلا ایده خوبی نیست. زندگی کردن با سوپ کلم و چند غذای دیگر که در طی یک دوره زمانی اضافه می شوند راه سالمی برای کاهش وزن نیست. سبزیجات در حالی که کالری پایینی دارند حجمشان زیاد است اما اگر فقط سبزیجات بخورید کم کم این مقدار کم از کالری سبب افت سرعت سوخت و ساز بدن می شود. شاید ادامه این برنامه برای طولانی مدت  سبب بهبود کمبود پروتئین و اسید چرب های ضروری شود اما سبزیجات باید بخشی از وعده غذایی نه تمام آن باشند.

رژیم لاغری فوری

 

9- رژیم لاغری فوری گریپ فروت

سابقه این رژیم به سال 1930 بر می گردد و هنوز هم مقداری محبوبیت دارد. در این رژیم غذایی باید قبل از خوردن هر چیزی گریپ فروت بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید. کربوهیدرات را حذف کنید و پروتئین بدون چربی بخورید تا سریع تر چربی بسوزانید. طرفداران این رژیم غذایی می گویند اگر 10 روز این برنامه را انجام دهید چهار کیلو و نیم وزن کم می کنید. خوردن گریپ فروت به باریک شدن کمر و کاهش وزن کمک می کند. این خاصیت به احتمال زیاد به دلیل گریپ فروت است که وزن آب بدن را کاهش می دهد. این میوه حجم بالا و کالری بسیار کمی دارد که حجم معده را پُر و کالری دریافتی کاهش پیدا می کند اما تا چه زمانی باید قبل از خوردن هر چیز گریپ فروت بخورید؟

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

4.3 از 5
این مطالب را از دست ندهید ...
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
MAHTA 1402/12/02

سلام وقتتون بخیر یک سوال داشتم ازتون من یه مدت حدودا 1 ماه خیلی غذا کم خوردم در حد 500-700 کالری در روز و این جواب داد بدون عوارض و من 10 کیلو کم کردم طی این یک ماه ولی 2.3 ماه دیگه ول کردم و استپ وزن شدم الان هم دوباره 1 هفته هست شروع کردم دوباره ولی نمیدونم چرا وزنم به جای اینکه پایین بیاد داره میره بالا با اینکه خیلی کم میخورم و اکثرا کالری روزانمو کافئین تامین میکنه دلیلش چی میتونه باشه؟؟

کارشناس به اندام 1402/12/03

سلام عزیزم چون برنامه اصولی روندارین وبدن بیشتر انرژی وگذاشته سرذخیره انرژی تا بتونه انرژی پایه رو تامین کنه

MM 1402/10/27

سلام مرسی بابت مطالب یه سوال داشتم اینکه وقتی یه غذایی رو میخوریم که مثلا جدول غذاییش روش نوشته 1.5 گرم چربی یا مثلا 150 کالری آیا کل این چربی و کالری جذب میشن یا مقداری از اون هم دفع میشه؟

کارشناس به اندام 1402/10/28

سلام ممنون ازشما مقداری هم دفع میشه عزیزم

PI 1402/10/11

سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم اینکه ورزش های زیادی هم برای لاغری خوبن که کنارش عضله سازی هم میکنن اون ورزشا ولی اگه غذایی خورده نشه و پروتئین زیادی وارد بدن نشه اون وقت هم عضله سازی صورت میگیره یا فقط لاغری؟

کارشناس به اندام 1402/10/12

سلام وقت بخیر بدون تغذیه سالم ودرست عضله سازی و ندارین عزیزم

Ayda 1402/09/16

سلام و وقتتون بخیر یه سوال داشتم خیلی اضطراری هستش اینکه من در طول چند ماه وزنم زیاد اضافه نشده ولی سینه هام بزرگ شدن و بعد یه هفته یه مهمونی داریم و سایز همه لباسای مهمونی من برای زمانی بود که سینه هام کوچیک بودن از کوجیک منظورم یه چیزی نزدیک به تخت بودن سینه من الان چه کاری میتونم بکنم تا تو یه هفته سینه هام دوباره کوچیک بشن خیلی ممنون میشم یه راهکار بگین یا یه ورزشی که تو خونه بشه انجام بدن تا کوچیک بشن؟؟

کارشناس به اندام 1402/09/17

سلام وقت بخیر عزیزم بافت چربی هست در رژیم لاغری اخرین قسمت وناحیه لاغرمیشه یک هفته ای کاری نمیشه انجام داد

hilda 1402/09/06

نه منظورم اینه که من قصد اینو دارم که بیشتر وزن کم کنم ولی استپ شده کلا رو 55 اصلا تکون نمیخوره

کارشناس به اندام 1402/09/07

عزیزم ورزشتون روباسرعت وشدتهای مختلف انجام بدین ورژیمتون پروتئینی تر کنید

hilda 1402/09/05

سلام و وقتتون بخیر من حدودا در مدت 1 الی 2 ماه 7 کیلو وزن کم کردن از 62 رسیدم به 55 و دیگه حدودا 2 هفتس زیاد رعایت نمیکنم رژیم و اینارو و الان دقیقا 6 روزه من وزنم روی55.3 مونده و اصلا حتی 100 گرم هم بالا پایین نمیشه حتی وقتی غذا میخورم یه عالمه همون 55.3 میمونه (اخه بعد خوردن غدا چون غذا هضم نشده وزن روی ترازو اضافه میشه ولی این برا من نمیشه اصلا جدیدا) دلیلش چی میتونه باشه؟

کارشناس به اندام 1402/09/06

سلام بازم برمیگرده به اینکه سیستم بدن خیلی هوشمنده همه ازاین موضوع ناراحتن که ابم میخورم چاق میشم به اصطلاح اماشما چون وزن نمیره بالا نگران هستین

A 1402/09/05

بعد این که شل و افتاده شدن میشه اونارو با ورزش درست و کرد و در نتیجه کوچیک بشه باسن؟؟

کارشناس به اندام 1402/09/06

برای کوچک شدن موضعی باید جراحی زیبایی انجام بدین

A 1402/09/04

پس چه کاری باعث از بین رفتن عضله باسن میشه؟

کارشناس به اندام 1402/09/05

بی تحرکی عزیزم وقتی ورزش ندارین عضلات شل وافتاده میشن وظاهرشون بد میشه

A 1402/09/01

سلام و وقت بخیر کدوم رژیم یا ورزش باعث میشه عضله های باسن بسوزه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

کارشناس به اندام 1402/09/02

سلام عزیزم ورزش عضله روحفظ وتقویت میکنه

amir 1402/07/22

منظورم این هست که تردمیل زیاد استفاده بشه روزی مثلا 30 الی 45 دقیقه باعث میشه که عضله های پا از بین برن؟

کارشناس به اندام 1402/07/23

بدون تغذیه مناسب بله

amir 1402/07/20

پس یعنی تردمیل باعث عضله سوزی پا میشه؟؟؟

کارشناس به اندام 1402/07/21

اگر غیراصولی درمدت طولانی باشه عضله سازی که اتفاق نمیتوفته ولی روی فرم هم اثری نداره وشاید چربیسوزی هم اتفاق نیوفته

amir 1402/07/19

سلام من یه سوال داشتم جدیدا زیاد میشنوم که تردمیل بدون شیب باعث عضله سوزی میشه ایا این درسته؟(با حداقل پروتئین)

کارشناس به اندام 1402/07/20

سلام عزیزم تردمیل و ورزش هوازی بدون تمرین قدرتی عضله سازی نمیکنه نهایت ۲۰ دقیقه کافیه بعدش برای عضله سازی باید درکناربدنسازی تغذیه خوبم داشته باشید

آرش 1402/07/18

سلام و وقت بخیر من 2.3 سال پیش شدیدا چاق شده بودم سر پرخوری عصبی و هیچی نمیتونست جلومو بگیره یا اصلا نمیتونستم اون چاقی رو از بین ببرم به همین خاطر شروع کردم به بالا اوردن هرچی میخوردم یه مدت یکم لاغر شدم و رفتم باشگاه برای عضله سازی و بدن سازی ولی هرچقد سعی میکنم گوشت و مرغ یا هر غذای دیگه ای بخورم به صورت خودکار بالا میاد و نمیتونم کنترلش کنم ایا این بالا اوردن هرچی میخورم باعص میشه هر چی بدنسازی و عضله سازی کردم از بین برن ؟

کارشناس به اندام 1402/07/19

سلام بله چیزی جذب نمیشه عزیزم

آرتمیس 1402/07/17

اگر غذا کم بخورم و غذا های پروتئینی رو بذارم کنار تا یه مدت و ورزش های هوازی سخت مثل تردمیل و شنا زیاد برم باعث عضله سوزی میشه یا نه؟

کارشناس به اندام 1402/07/18

بله عزیزم عضله سوزی اتفاق میوفته

آرتمیس 1402/07/14

سلام ممنون بابت مطالب من برخلاف بیشتر زنان از بدن عضله ای شدیدا تنفر دارم و متاسفانه قبل از اینکه خودم خبر داشته باشم چون از بچگی کلاس شنا رفتم و الان حدود 80 درصد بدنم عضله ای هست و نمیشه با ورزش ابشون کرد چون بدتر عضله سازی میشه هرجا رو گشتم نتونستم راه کاری برای از بین بردن عضله پیدا کنم ممنون میشم راهنمایی کنید قدم حدود 170 هست و وزنم 56

کارشناس به اندام 1402/07/15

سلام مرسی ازشما عزیزم کاری نمیشه کرد مگر اینکه تغذیه خوبی نداشته باشید ورزشم نکنید

زینب 1402/01/21

سلام وقت بخیر یه سوالی داشتم من توی بیشتر از مقالات خونده ام که نوشته شده که کاهش وزن سریع موجب میشه که وزنتون دوباره برگرده اما من چند نفر رو دیده ام که با رژیم فوق العاده سخت تونسته اند حدود ۲۵کیلو کم کنند و حدود 1سال هستند که وزن شون بر نگشته و این باعث تعجب من شده آیا ممکنه که بعد از رژیم سخت وزن دوبار بر نگرده لطفا جواب بدید🥲

کارشناس به اندام 1402/01/22

سلام وقت بخیر عزیزم در رژیمی مانند کتوژنیک بله امکانش هست به شرطی که بعدش حسابی رعایت کنید اما هر رژیمی حتی رژیم سخت میتونه باعث برگشت وزن بشه

فاطمه زهرا 1401/11/27

من 14سالمه و وزنم 67میخوام بشم 40بخدا خیلی از چاقی رنج میبرم تو رو خدا کمکم کنید لطفا 😓🙏

کارشناس به اندام 1401/11/28

عزیزم برای لاغرشدن با رژیم اصولی میتونین به اندتمی که دوست دارین برسید روی این لینک بزنید وثبت نام رژیم وانجام بدین

هلیا 1401/11/11

من واقعا چافم یه مدت لاغر شدم از ۸۰ کیلو اومدم ۶۸ کیلو بعد دوباره چاق شدم من میخوام اندامم مثل مدل هاا بشه انقد لاغر بشم من ۸۸ کیلو وزن دارم و ۱۷ سالمه و این خیلی زیاده میخوام در دوماه ۶۰ کیلو بشم امکانش هست به نظرتون و فقط اب و چایی میخورم دیگه هیچی مصرف نمیکنم میخوام این دوماه فقط اب نصرف کنم و بعضی اوقات یکم کشمیش میخورم چون باعث میشه گرسنگیم از بین بره

کارشناس به اندام 1401/11/12

هلیا خانم این روند لاغری اصلا درست نیست وشما به بدن وسلامتی خودتون اسیب میزنید سنگ کیسه صفرا کبدچرب اسیب جدی به کبد شل شدن پوست ریزش شدید مو حداقل عوارض لاغری سریع هستن مثل مدل ها بشید اما اصولی سن رشدهم هستی احتمالا اسیب وتوقف به رشد هم هست برای لاغری اصولی وداشتن یه برنامه مناسب خودتون روی این لینک بزنید وثبت نام انجام بدین

کارشناس به اندام 1401/11/12

هلیا خانم این روند لاغری اصلا درست نیست وشما به بدن وسلامتی خودتون اسیب میزنید سنگ کیسه صفرا کبدچرب اسیب جدی به کبد شل شدن پوست ریزش شدید مو حداقل عوارض لاغری سریع هستن مثل مدل ها بشید اما اصولی سن رشدهم هستی احتمالا اسیب وتوقف به رشد هم هست برای لاغری اصولی وداشتن یه برنامه مناسب خودتون روی این لینک بزنید وثبت نام انجام یدین

فاطمه 1400/10/17

منم میخوام لاغر شکم خیلی شکم دارم نظرتون چیه

کارشناس به اندام 1400/12/15

سلام فاطمه جان برای کاهش وزن و لاغری باید مصرف نان و برنج و قند و شکر رو کم کنی ورزش منظم و پیاده‌روی روزانه داشته باش و از همه مهم‌تر از یه رژیم اصولی کاهش وزن استفاده کن اگر مایل به دریافت رژیم کاهش وزن دکتر کرمانی هستی به این لینک مراجعه کن

خخ 1400/10/11

سلام برای کاهش وزن چه کاری باید کرد بدنسازی کار میکنم برای خوش اندام شدن بدنم باید رژیم بگیرم ۱۰ کیلو کم کنم شما چه چیزی پیشنهاد میکنید؟

کارشناس به اندام 1400/10/12

سلام دوست عزیز برای کاهش وزن بهترین راه استفاده از یه رژیم اصولیه پیشنهاد می‌کنیم از رژیم کاهش وزن دکتر کرمانی استفاده کنید که 26 ساله که امتحانش رو بین هموطنان داخل و خارج از کشور پس داده برای این کار به این لینک مراجعه کنید