دستور پخت چیکن پارمسان ایتالیایی

آشپزی رژیمی؛ دستور پخت چیکن پارمسان غذای ایتالیایی و پرکالری است. اینکه از کلمه پرکالری استفاده کردیم دلیل نمی شود که دستور پخت غذایی ناسالم را در اختیارتان قرار  داده ایم. چیکن پارمسان در واقع یک غذای بسیار سالم است و پروتئین و کلسیم زیادی دارد. اما از آنجا که یک وعده این غذا 866 […]

دستور پخت چیکن پارمسان ایتالیایی - 2 - دستور پخت چیکن پارمسان ایتالیایی - آشپزی رژیمی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 7305

تاریخ انتشار

آشپزی رژیمی؛ دستور پخت چیکن پارمسان غذای ایتالیایی و پرکالری است. اینکه از کلمه پرکالری استفاده کردیم دلیل نمی شود که دستور پخت غذایی ناسالم را در اختیارتان قرار  داده ایم. چیکن پارمسان در واقع یک غذای بسیار سالم است و پروتئین و کلسیم زیادی دارد.

دستور پخت چیکن پارمسان ایتالیایی - 4 - دستور پخت چیکن پارمسان ایتالیایی - آشپزی رژیمی

اما از آنجا که یک وعده این غذا 866 کالری دارد باید مواظب مقدار مصرفت تان باشید به هر حال حتی غذاهای سالم نیز کالری دارند و مصرف بالای آنها سبب افزایش وزنتان می شود. این غذا برای کسانی که می خواهند وزن اضافه کنند بسیار مناسب است چون مواد مغذی مفیدی را به بدن می رساند و دوم اینکه در حجمی کم مقدار زیادی کالری دریافت می کنند. افرادی هم که اضافه وزن دارند از این دستور پخت استفاده کنند چون حجم بالای پروتئین این غذا برای طولانی مدت سیر نگه تان می دارد.

 

مواد لازم دستور پخت چیکن پارمسان ایتالیایی

آرد: سه چهارم فنجان

نمک و فلفل: به مقدار لازم

تخم مرغ: 2 عدد

پودر سوخاری ایتالیایی ( یا عادی) : یک و سه چهارم فنجان

گوشت مرغ  (کوبیده و نازک شده باشد به شکل کتلت) : یک کیلو

روغن گیاهی: یک دوم فنجان

سس اسپاگتی: 735 گرم

پنیر موزارلا کم چرب: 225 گرم

پنیر پارمسان خرد شده: سه چهارم فنجان

 

دستور پخت چیکن پارمسان ایتالیایی

فر را تا دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. در یک ظرف کم عمق، آرد را با یک دوم قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل ترکیب کنید. در یک کاسه دو عدد تخم مرغ و دو قاشق غذا خوری آب را با هم ترکیب کنید. پودر سووراخی را در یک ظرف کم عمق دیگر قرار دهید.

مرغ را در آرد بخوابانید، سپس آرد اضافی را با تکان دادن از آن بریزید. حالا مرغ را درون ترکیب تخم مرغ قرو کنید، اجازه دهید مایع اضافی از آن بچکد. سپس آن را روی پودر سوخاری بخوابانید، آرام روی پودر ها فشارش دهید. در پایان مرغ ها را روی سینی پختی که با ورق های روغنی پوشانده اید قرار دهید.

در یک ماهی تابه بزرگ دو قاشق غذا خوری روغن را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. یک چهارم از کتلت های مرغ را اضافه کنید و تا زمانی که طلایی شوند بپزید. یک تا دو دقیقه اجازه دهید هر سمتشان بپزد. سپس درون یک سینی پخت که با دستمال کاغذی پوشیده شده قرارشان دهید. سه مرتبه دیگر پختن به همین شکل را با روغن و مرغ ادامه دهید.

نیمی از سس اسپاگتی را داخل یک ماهی تابه گود بریزید. یک لایه از کتلت ها را روی سس قرار دهید. سپس با نیمی از موزارلا و نیمی از پارمسان رویشان را بپوشانید. سپس با دیگر کتلت ها و سس دوباره لایه گذاری کنید. موزارلا و پارمسان باقی مانده رو روی آنها بریزید. سپس به مدت 20 دقیقه اجازه دهید غذا بپزد تا آماده سرو شود.

 

اطلاعات تغذیه ای

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 6 وعده است. هر وعده شامل یک قسمت از 6 قسمت مساوی این غذا است که اطلاعات تغذیه ای آن در زیر آورده شده است:

کالری: 866

چربی: 45 گرم

چربی اشباع: 14 گرم

پروتئین: 66 گرم

کربوهیدرات: 48 گرم

فیبر: 5 گرم

کلسترول: 204 میلی گرم

سدیم: 351 میلی گرم

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
فریبا خاکزاد... اصفهان 1398/02/08

کاش میگفتین این میزان مرغ برای چند وعده غذایی است...