درمان زانو درد با تغذیه + مهمترین علت زانو درد

درمان زانو درد اگر به موقع انجام شود، می‌تواند مانع از کارافتادگی زانو و عمل جراحی شود. به همین دلیل می‌بایست تغذیه سالم و تحرک و فعالیت‌های ورزشی مناسب را جزو برنامه روزانه خود قرار دهید. مهم نیست معتاد باشگاه ورزشی باشید یا هر روز پیاده‌روی کنید، شما در هرصورت روی زانو خود فشار می‌آورید. […]

درمان زانو درد با تغذیه + مهمترین علت زانو درد - - درمان زانو درد - بیماری
4.7 از 5

زمان مطالعه 32 دقیقه

تعداد بازدید 19258

تاریخ انتشار

درمان زانو درد اگر به موقع انجام شود، می‌تواند مانع از کارافتادگی زانو و عمل جراحی شود. به همین دلیل می‌بایست تغذیه سالم و تحرک و فعالیت‌های ورزشی مناسب را جزو برنامه روزانه خود قرار دهید. مهم نیست معتاد باشگاه ورزشی باشید یا هر روز پیاده‌روی کنید، شما در هرصورت روی زانو خود فشار می‌آورید. برای همین برای پیشگیری از زانو درد به ورزش زانو نیاز دارید.

برای درمان زانو درد خوردن مسکن آسان‌ترین راه است اما همیشگی نیست. خوردن قرص فقط یک درمان موقت و سریع برای درمان درد زانوست. در این مقاله علت زانو درد و بهترین راه‌های کنترل و درمان فوری زانو درد شدید از جمله ورزش کردن، ماساژ دادن، نکات تغذیه‌ای و حتی خواب را به طور جزئی بررسی خواهیم کرد.

علت زانو درد چیست؟

صدمه خوردن زانو از شایع‌ترین علت زانو درد است. آرتروز هم می‌تواند از دلایلی باشد که زانویتان را به درد می‌آورد. چرا که آرتروز باعث می‌شود مفصل زانو رو به زوال برود و در نتیجه آن احساس درد در مفصل زانویتان خواهید کرد.

این نوع صدمات اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که ترومای شدیدی به زانو وارد شود یا زانو در جهت اشتباهی پیچ بخورد. در ادامه علل دیگر زانو درد را بررسی می‌کنیم.

اضافه وزن و تغذیه نامناسب از جمله مهمترین عوامل ابتلا به زانودرد است.

اضافه وزن و تغذیه نامناسب از جمله مهمترین عوامل ابتلا به زانودرد است.

اضافه وزن

شایع‌ترین مشکل زانو برای افراد چاق، آرتروز زانو است که به دلیل تحلیل رفتن غضروف زانو ایجاد می‌شود. افرادی که اضافه وزن دارند هنگام راه رفتن یا ایستادن زانویشان درد می‌گیرد.

زمانی که وزن بدن بیشتر از حد طبیعی باشد، فشار و استرس بیشتری روی مفاصل وارد می‌شود. این فشار می‌تواند تخریب بافت‌های مفصل هنگام سایش انتهای استخوان ساق پا روی استخوان ران را افزایش بدهد. با تولید اصطکاک باعث درد و ناراحتی زانو می‌شود.

چه مشکلات زانویی در افراد چاق رایج است؟

غضروف آسیب دیده در زانو می‌تواند باعث بسیاری از مشکلات سلامتی شود. شایع‌ترین مشکل زانو برای افراد چاق، آرتروز زانو است که به دلیل تحلیل رفتن غضروف زانو ایجاد می‌شود.

آرتروز زانو همچنین می‌تواند باعث درد، سفتی مفاصل، تورم، التهاب و برجستگی در زانو شود که می‌تواند به غضروف باقی مانده آسیب بیشتری وارد کند. استئوآرتریت در زانو زمانی که به مراحل پیشرفته برسد می‌تواند کاملاً ناتوان کننده باشد.

جالب است بدانید به ازای هر کیلو اضافه وزن 4 کیلو فشار به زانو وارد می‌شود، بنابراین بهترین راه برای کاهش و درمان زانو درد، کاهش وزن است.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

آسیب دیدگی منیسک زانو

منیسک زانو از حرکات غیرعادی جلو گیری می‌کند و همین ممکن است منجر به آسیب دیدگی زانو شود. جلوگیری از این حرکات غیرعادی به ثبات زانو کمک می‌کند. پاره شدن منیسک عملکرد درست زانو را مختل می‌کند.

 التهاب تاندون

التهاب تاندون التهابیست که قرمزی، حساسیت به لمس و درد شدید را در تاندون‌ها تولید می‌کند. هرجایی از بدن که تاندون داشته باشد مانند زانو می‌تواند دچار این التهاب شود.

 آرتروز مفاصل

آرتروز مفصلی شکلی از آرتروز است که در یک یا چند استخوان مفصل در بدن ایجاد می‌شود. این عارضه در مردان، زنان و کودکان اتفاق می‌افتد.

زنان بالای 55 سال در معرض بالاترین خطر ابتلا به آرتروزند. درد و ناراحتی این عارضه ناشی از تخریب غضروف است. تخریب غضروف باعث سایش استخوان‌ها و شدیدتر شدن درد می‌شود.

 نقرس کاذب

نقرس کاذب نوع شایعی از آرتروز زانو است که با تشکیل کریستال‌های پپروفسفات کلسیم در مایعات زانو ایجاد می‌شود.

این عارضه اغلب با بیماری نقرس اشتباه گرفته می‌شود که در آن کریستال‌های اسید اوریک در سلول‌های زانو تشکیل شده است. نقرس کاذب موجب دوره‌های دردناک تورم و التهاب در زانو و مفاصل دیگر می‌شود.

دررفتگی کشکک زانو

جابجایی و دررفتگی کشکک با ساییدگی غیر طبیعی کشکک ناشی از جابجایی غیرطبیعی آن هنگام راست یا خم شدن زانو ایجاد می‌‎شود. این عارضه اغلب در زنان بیشتر از مردان دیده شده است. این احتمال وجود دارد که در هر فرد بسیار پرتحرک و فعال، موجب بروز حملات درد زانو شود.

دررفتگی کشکک زانو یا ساییدگی غیر طبیعی آن موجب زانو درد به ویژه در خانم‌ها می‌شود.

دررفتگی کشکک زانو یا ساییدگی غیر طبیعی آن موجب زانو درد به ویژه در خانم‌ها می‌شود.

ورم کیسه‌های مفصلی

التهاب بورس زانو موجب درد زانو در برخی افراد می‌شود. بورس‌ها کیسه‌های کوچکی از مایعند که با نرم و لغزنده کردن تاندون‌های باسن، شانه‌ها و زانو به حرکت آزادانه آن‌ها در امتداد مفاصل کمک می‌کنند.

 انحراف زانو

از مشکلات شایع ارتوپدی در جامعه انحرافات مربوط به زانوست که به شکل گوناگون وجود دارد. انحراف زانو به طور معمول به دو شکل پا پرانتزی و پا ضربدری دیده می‌شود. انحراف پرانتزی شیوع بیشتری دارد. این انحراف در دراز مدت باعث زانودرد شدید می‌شود.

چرا زانو درد در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود؟

خانم‌ها بیشتر از آقایان به زانودرد مبتلا می‌شوند. دلیل این امر ران پا است. شکل آناتومی ران پای خانم‌ها خودکار به زانو فشار می‌آورد. به علاوه، گزارش شده هورمون‌های زنانه مانند استروژن باعث تضعیف رباط‌های اطراف زانو می‌شود.

به همین جهت است که خانم‌ها بیشتر از آقایان به زانو درد دچار می‌شوند. راهکارهای گفته شده در مقاله به کاهش و درمان زانو درد شدید کمک بسیاری می‌کند.

اگر دچار این بیماری شدید، اول عامل آن را شناسایی کنید. بعد با مشورت پزشک روش درمان زانو درد را انتخاب کنید. مطمئن باشید پزشک بهترین راه‌ها برای درمان زانو درد را به شما پیشنهاد می‌کند. همیشه ورزش کنید تا مفاصل قوی داشته باشید تا از درد استخوانی دور بمانید.

خانم‌ها بیشتر دچار زانودرد می‌شوند زیرا هورمون‌های زنانه مانند استروژن باعث تضعیف رباط‌های اطراف زانو می‌شود.

خانم‌ها بیشتر دچار زانودرد می‌شوند زیرا هورمون‌های زنانه مانند استروژن باعث تضعیف رباط‌های اطراف زانو می‌شود.

درمان زانو درد فوری

برای درد زانو چه باید کرد؟ نحوه درمان مشکلات زانو به چند روش امکان‌پذیر است. پزشکان معمولاً ابتدا از روش‌های درمانی محافظه کارانه استفاده می‌کنند زیرا امکان تسکین سریع علائم را فراهم می‌کند.

می‌توانید از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی بدون نسخه استفاده کنید که به کاهش التهاب و درد در مفصل زانو کمک می‌کنند.

داروهای مسکن تجویزی و تزریق کورتیکواستروئید نیز ممکن است برای درمان التهاب زانو استفاده شود. یخ و استراحت دادن به مفصل زانو نیز می‌تواند به کاهش درد و تورم کمک کند. با این حال، اگر هیچ یک از این درمان ها به اندازه کافی برای کمک به درد و التهاب زانو موثر نباشد، ممکن است جراحی لازم باشد.

جراحی مورد استفاده ممکن است به شدت و ماهیت آسیب وارده به زانو بستگی داشته باشد. خارهای استخوانی را می‌توان برداشت و تراشید تا درد و تماس استخوان به استخوان کاهش یابد.

خود مفصل زانو نیز می‌تواند به طور کامل تغییر شکل داده و جایگزین شود تا مفصل از شر بافت آرتروز خلاص شود.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

درمان فوری زانو درد به جز ورزش، به نوع تغذیه نیز مرتبط است زیرا رژیم غذایی شما کمک زیادی به کاهش التهاب مفاصل از جمله زانوها می‌کند. قندهای تصفیه شده، الکل و چربی‌های اشباع زیادی بخورید و ممکن است درد آرتریت خود را شدیدتر کنید.

در عوض، غذاهای غنی از آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین‌‎های خاص مانند ویتامین C و A را برای مبارزه با التهاب و تشویق سیستم ایمنی بدن به عملکرد بهینه بگنجانید. برای گرفتن نتیجه بهتر و سریع‌تر، می‌توانید پایبند یک رژیم لاغری استاندارد باشید.

زانوت داره زیر وزنت خم می‌شه؟
می‌دونی دلیل اصلی زانودرد خیلی از ایرانی‌ها اضافه وزن هست؟ تو می‌تونی جز اون خیلی از ایرانی‌ها نباشی. کافیه رژیم درست و حسابی بگیری و وزنت رو کم کنی.
رژیم دکتر کرمانی راه لاغر شدن رو برات هموار کرده
دریافت رژیـم
call-to-action

برنامه ورزشی خود را تغییر دهید

زانو درد نباید باعث شود از کارهایی فاصله بگیرید که دوست دارید. شاید بهتر باشد برای مدتی کوتاه تغییری در برنامه ورزشی خود ایجاد کنید. برای مثال اگر پیاده روی می‌کردید یا می‌دویدید مدتی به جای آن شنا کنید.

از دوچرخه ثابت استفاده کنید. انجام این حرکات برای زانوها ساده‌تر است. اگر از دوچرخه ثابت استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که در وضعیت عمودی و رو به بالا باشد تا هنگام پدال زدم زخمی نشوید.

صندلی را طوری تنظیم کنید که زانو دقیقا پایین باسن و پا نیز تقریبا در پایین پدال صاف قرار بگیرد.

یوگا نیز به التیام زانو درد کمک می‌کند. اما برخی حرکات آن در صورت درست کار نکردن مفصل، روی آن فشار می‌آورند. فقط مطمئن شوید مفصل بی‌اراده به سمت داخل نرود.

بهتر است این حرکات را زیر نظر مربی انجام دهید تا از اجرای صحیح آن‌ها مطمئن شوید. برای انجام درست حرکات ورزشی پیشنهاد می‌کنیم با ثبت نام در بخش ورزشی دکتر کرمانی (فیتامین) و زیر نظر مربیان حرفه‌ای سلامت خود را تضمین کنید.

برای درمان زانودرد و کاهش التهاب، برنامه ورزشی خود را تغییر دهید تا به زانو فشار وارد نشود.

برای درمان زانو درد و کاهش التهاب، برنامه ورزشی خود را تغییر دهید تا به زانو فشار وارد نشود.

از نوار KT برای درمان زانو درد استفاده کنید

برای درمان زانو درد شدید می‌توان از نوار کاهش التهاب مفاصل استفاده کرد تا برای درمان قطعی به پزشک مراجعه کنید. این نوارهای نازک و چسبناک در بیشتر داروخانه‌ها وجود دارد.

اگر رویداد‌های ورزشی را دنبال می‌کنید حتما تا به حال چنین نوارهایی را روی بدن ورزشکاران دیده‌اید. این نوارها به کاهش فشار، التهاب و تقویت جریان خون کمک می‌کنند و عضله مفصل زانو را پوشش می‌دهند.

ابتدا باید با کمک یک متخصص، استفاده‌ی درست از این نوارها را برای قسمت های مختلف زانو یاد بگیرید. قبل از مصرف حتما پوست را تمیز و خشک کنید.

از غلتک فومی برای درمان درد زانو استفاده کنید

اگر تا به حال تاثیر جادویی غلتک را ندیده‌اید، حالا وقتش است. وقتی می‌دوید یا راه می‌روید، عضله گرفته چهار سر کاسه زانو را با هر گام به اطراف حرکت می‌دهد و باعث بروز درد در زیر استخوان می‌شود.

غلتک فومی یکی از روش‌های بهبود انعطاف و باز کردن گرفتگی عضله است و به مفصل فشار می‌آورد. حرکت عضلات ران،چهار سر و همسترینگ روی غلتک فومی گرفتگی‌های دردناک این ناحیه را از بین می‌برد. همچنین حرکت کاسه زانو را آسان می کند.

غلتک فومی یکی از روش‌های بهبود انعطاف و باز کردن گرفتگی عضله است.

غلتک فومی یکی از روش‌های بهبود انعطاف و باز کردن گرفتگی عضله است.

تقویت مفصل ران به درمان زانو درد شدید کمک می‌کند

مفصل ران در چگونگی عملکرد زانو نقش بسزایی دارد. تقویت مفصل ران و باسن، زانو را در وضعیت مناسب نگه می‌دارد و فشار را از روی آن کم می‌کند. تحقیقات جدید نیز نشان داده‌اند که بالا بردن قدرت مفصل ران، تاثیر بالایی در کاهش زانو درد دارد.

 فشرده‌سازی باعث درمان زانو درد می‌شود

یک بند کشی نئوپرنی بخرید که سوراخی گرد برای کاسه زانو داشته باشد. در طول هر فعالیتی که باعث درد زانو می‌شود از آن استفاده کنید. فشار آوردن روی مفاصل، درد را کم کرده و ماهیچه‌های اطراف آن را فعال می‌کند. در نتیجه مفصل ثابت می‌ماند.

به علاوه حسی که از بند کشی دریافت می‌کنید شما را از تکرار حرکاتی باز می‌دارد که وضعیت زانو را بدتر می‌کند. اگر در طول ورزش دچار ناراحتی زانو می‌شوید از یک کش سبک‌تر استفاده کنید.

 داشتن خواب مناسب می‌تواند درد زانو را کاهش دهد

زانو درد باعث می‌شود نتوانید خوب بخوابید. کم خوابی نیز موجب تشدید زانو درد می‌شود. تحقیقات می‌گویند خواب بی‌کیفیت تشخیص درد به وسیله مغز را تغییر داده و به درد حساس‌تر می‌شوید.

دانشمندان می‌گویند عاملین اصلی التهاب یا تغییرات مغزی، هورمون‌های دوپامین و سروتونین‌اند. برای اینکه بتوانید راحت‌تر بخوابید، نیم ساعت قبل از خواب یک لیوان آب آلبالو خنک بنوشید. آب آلبالو می‌تواند درد پس از ورزش را کاهش و تولید هورمون خواب ملاتونین را در بدن افزایش دهد.

ماساژ دادن زانو به کاهش درد آن کمک می‌کند

این روش به بهبود جریان خون و کاهش التهاب کمک می‌کند. دراز بکشید و زانوی خود را تا بالای قلب بیاورید. سپس شصت خود را یک طرف مفصل و انگشتان را در سمت دیگر قرار دهید.

با کمترین فشار و در یک حرکت طولانی، دست خود را از روی زانو به طرف قلب بکشید. دو بار در روز به مدت ۵ دقیقه و هر زمانی که احساس تورم کردید این کار را انجام دهید.

ماساژ دادن زانو تا حد زیادی به کاهش درد آن کمک می‌کند.

ماساژ دادن زانو تا حد زیادی به کاهش درد آن کمک می‌کند.

خوراکی‌های مفید برای درمان زانو درد

در اینجا 10 ماده غذایی را برای کمک به تسکین درد مفاصل و درمان فوری زانو درد، در رژیم غذایی خود قرار دهید، از جمله برخی که ممکن است هر روز مصرف کنید:

ماهی چرب

ماهی‌های چرب – مانند سالمون، ماهی خال مخالی و شاه ماهی – یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این ترکیبات تولید آنزیم هایی را که باعث فرسایش غضروف، علت اصلی درد آرتریت می شود، سرکوب می‌کنند.

امگا 3 هم با التهابی که باعث تحریک آرتروز می شود و هم با علائم آرتریت روماتوئید مبارزه می‌کند. هر هفته دو یا سه وعده 4 تا 6 اونسی را هدف قرار دهید.

چای سبز

چای سبز حاوی ترکیبات زیادی از جمله آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است که التهاب را کاهش داده و تخریب غضروف مرتبط با آرتریت را کند می‌کند. افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید از یک آنتی اکسیدان خاص به نام EGCG، مخفف اپی گالوکاتچین-3-گالات بهره می برند که از تولید مولکول هایی که باعث آسیب مفاصل می شوند، جلوگیری می کند.

زرد چوبه

زردچوبه عوامل اصلی که در التهاب بدن نقش دارند را کند می‌کند. در یک تحقیق که اخیرا انجام شد، مشخص شد روزانه ۱۴۰۰ میلی گرم از عصاره‌های فعال در زردچوبه به اندازه ۱۲۰۰ میلی گرم ایبوپروفن (برابر با ۶ قرص) باعث تسکین درد می‌شود.

گیلاس

گیلاس می‌تواند تعداد حملات نقرسی را کاهش دهد. به علاوه، گیلاس حاوی ترکیباتی به نام آنتوسیانین است که التهاب را کاهش می‌دهد. یک مشت از میوه‌ها را برای میان وعده بردارید یا گاهی یک لیوان آب گیلاس ترش بدون شکر اضافه کنید.

آووکادوها

آووکادو سرشار از چربی‌های تک غیراشباع سالم برای قلب و کاروتنوئید لوتئین است که یک ترکیب ضد التهابی است. هر وعده همچنین دارای مقادیر کافی ویتامین E است که ممکن است به تقویت سلامت بافت همبند شما کمک کند.

این ترکیب از مواد مغذی ممکن است برخی از آسیب های مفصلی را که معمولاً در مراحل اولیه استئوآرتریت مشاهده می شود کاهش دهد.

برای درمان زانو درد فوری سعی کنید مواد غذایی ضد التهاب مانند چای سبز، سبزیجات برگ سبز و آجیل را بیشتر مصرف کنید.

برای درمان زانو درد فوری سعی کنید مواد غذایی ضد التهاب مانند چای سبز، سبزیجات برگ سبز و آجیل را بیشتر مصرف کنید.

سبزی برگ تیره

مقدار زیادی اسفناج، کلم پیچ، بوک چوی و چغندر سوئیس مصرف کنید. این سبزیجات حاوی ویتامین های C، A و K هستند که همگی به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند و از شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می‌کنند.

رادیکال‌های آزاد در محیط، غذاهایی که می‌خورید و آلودگی یافت می شوند. آنها باعث آسیب سلولی، تسریع پیری و تشدید التهاب درد آرتریت می شوند. روزانه یک سالاد میل کنید تا از مزایای سبزیجات برگدار بهره مند شوید.

سبزیجات ریشه نارنجی

هویج، سیب زمینی شیرین و کدو حلوایی حاوی کاروتنوئیدهایی هستند که آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که التهاب را کاهش می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف منظم این آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

بذر کتان

بذر کتان منبع غنی دیگری از اسیدهای چرب امگا 3 است، به ویژه نوعی که به نام ALA یا اسید آلفا لینولنیک شناخته می شود.

ALA یک تقویت کننده برای سلامتی شما است زیرا کلسترول شما را کاهش می دهد و سلامت قلب را بهبود می بخشد. از این ماده غذایی ضد التهاب و ضد آرتریت برای اضافه کردن ماست یا غلات استفاده کنید.

گردو

گردو همچنین محتوای ALA بالایی دارد. هنگامی که آنها را مصرف می‌کنید، بدن شما پروتئین واکنشی C کمتری تولید می‌کند، یک نشانگر التهاب که با بیماری قلبی و آرتریت، به ویژه آرتریت روماتوئید مرتبط است.

گردو را به عنوان یک میان وعده مصرف کنید یا در سالاد یا غذاهای سرخ شده بریزید.

زنجبیل

برای درمان زانو درد فوری و کاهش التهاب، از زنجبیل استفاده کنید. زنجبیل حاوی مواد شیمیایی است که درست مانند آنهایی که در برخی از داروهای ضدالتهابی یافت می‌شود.

زنجبیل یک عنصر کلیدی در غذاهای آسیایی است، اما شما می‌توانید آن را به عنوان چای یا به عنوان یک ماده در محصولات پخته شده مصرف کنید.

مرکبات

مرکبات حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که دارای خواص ترمیم زخم است و از سلامت غضروف شما حمایت می کند. پرتقال، گریپ فروت و کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامین هستند.

اگر منابع دیگری می‌خواهید، طالبی و توت‌فرنگی بخورید یا بروکلی را به‌عنوان منبع گیاهی مصرف کنید.

آب

اگر یک اکسیر جادویی برای نوشیدن وجود دارد، آن آب است. هیدراتاسیون برای دفع سموم از بدن شما حیاتی است، که می‌تواند به مبارزه با التهاب کمک کند. مصرف آب کافی می‌تواند به روان نگه داشتن مفاصل شما و جلوگیری از حملات نقرس کمک کند.

نوشیدن آب قبل از غذا نیز می‌تواند به شما کمک کند کمتر غذا بخورید و باعث کاهش وزن شود.

برای درمان زانو درد آب بنوشید! هیدراته نگه داشتن بدن به روان شدن مفاصل زانو و همچنین کاهش وزن کمک می‌کند.

برای درمان زانو درد آب بنوشید! هیدراته نگه داشتن بدن به روان شدن مفاصل زانو و همچنین کاهش وزن کمک می‌کند.

سوالات متداول درمان زانو درد

مهمترین علت زانو درد چیست؟

یکی از شایع‌ترین دلایل درد‌های مزمن زانو، اضافه وزن و چاقی است. زیرا به ازای هر کیلوگرم وزن اضافی که فرد حمل می‌کند، با هر قدم برداشتن در طول روز، 4 کیلوگرم نیروی اضافی به مفصل زانو وارد می‌شود.

مواد غذایی مفید برای درمان زانو درد کدامند؟

خوراکی‌هایی مانند ماهی‌های چرب، سبزیجات رنگ تیره، بذر کتان، گردو و مرکبات برای کاهش زانودرد مفید هستند؛ البته اگر به اندازه کافی در یک رژیم غذایی متعادل، مصرف شوند.

چه کسانی بیشتر دچار زانودرد می‌شوند؟

افراد دارای اضافه وزن و خانم‌ها بیشتر در معرض درد زانو قرار دارند.

آنچه از مقاله درمان زانو درد آموختیم:

درمان زانو درد به چند طریق امکان‌پذیر است. در مراحل اولیه و برای درمان فوری زانو درد، کمپرس گرم و سرد، برخی داروهای مسکن، حرکات نرمشی سبک و تغذیه مناسب زیر نظر پزشک متخصص توصیه می‌شود. پزشک قبل از اقدام درمانی ابتدا علت زانو درد را بررسی می‌کند. متاسفانه در جامعه ما یکی از دلایل شایع زانو درد سبک زندگی کم تحرک و چاقی است. اضافه وزن بدن به زانو‌ها فشار آورده و موجب ساییده شدن مفاصل آن خواهد شد و اگر این مساله به موقع درمان نشود، فرد توانایی حرکتی خود را از دست می‌‌دهد. برای پیشگیری از این بیماری و عمل جراحی زانو، از برنامه غذایی سالمی پیروی کنید تا وزن خود را کم کرده و فشار را از روی زانوهای خود بردارید.

منابع:

4.7 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
دکتر حسن براتی 1402/05/30

آرتروز زانو به عنوان یک بیماری التهابی مزمن، اغلب با درد، سفتی و کاهش حرکت در زانو همراه است. درمان آرتروز زانو به دو دسته درمان‌های غیر دارویی و درمان‌های دارویی تقسیم می‌شود.

-حسین دارابی 1402/05/27

سلام خسته نباشید من سنم کمه و زیاد به زانوم فشار اوردم بعدش زانو درد پیدا کردم چهار سر رانم هم ضعیفه و مفصل زانومم هم ضعیفه دکتر گفت دوماه نباید بهش فشار زیاد بیاری حالا بعد دوماه میتونم ورزش های پرشی کنم؟ البته اصولی بعد توی این دوماه نیاز هست عضلات پام رو برای رفع زانو درد تقویت کنم؟ ممنون اجرتون با امام حسین

کارشناس به اندام 1402/05/28

سلام سلامت باشید هرنوع ورزش با هرشدتی وبا نظر پزشکتون انجام بدین بله ضعف عضلات درد و بیشترمیکنه

-ناشنس 1402/05/24

عالی

کارشناس به اندام 1402/05/25

سپاس ازشما

-امیر 1402/03/20

سلام خسته نباشید لطفا حرکات رو با عکس بزارید اصلا نفهمیدم چکار بکنم

کارشناس به اندام 1402/03/21

سلام سلامت باشید چشم عزیزم

رضا خانی 1400/06/21

بنظرم برای درمان زانودرد بهتره اول علت زانودردو بشناسی بعد نسبت به درمان اون اقدام کنی. اینطوری کمتر تودردسر میفتی. هزینه درمان هم خیلی کم میشه . میشه از انواع درمان های خانگی هم استفاده کرد.

فاطمه 1400/03/22

سلام زردچوبه رو به شکل استفاده کنیم؟

کارشناس به اندام 1400/03/25

سلام دوست عزیز با شیر میتونید استفاده کنید و در همه غذاها میتونید از اون استفاده کنید میتونید زردچوبه رو داخل کپسولهای خالی که از داروخانه تهیه میکنید بریزید و میل کنید

F.....m 1400/02/18

سلام من زانوم ورم کرده و درد می‌کند در صورتی که نه وزنم زیاده و نه ورزش و نه کار سنگینی انجام و حتی ب جایی هم نخورد بعضی وقتا درد و ورم خیلی زیاد میشه و گاهی اوقات هم کمتر می‌شود دلیلش چی میتونه باشع

کارشناس به اندام 1400/03/04

سلام دوست عزیز دلایل متعددی داره یکی از دلایلش ممکنه اضافه وزن باشه یا التهاب زانو یا کمبود ویتامین دی باشه

فاطمه آقایی 1395/01/29

با سلام و تشکر روزانه چه میزان زردچوبه را بعنوان داروی ضد درد مفاصل میتوان مصرف کرد؟

کارشناس به اندام 1398/09/02

سلام و روز شما بخیر. می تونید 1500 میلی گرم زردچوبه در روز مصرف کنید.