بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری چه زمانی است؟

بهترین زمان خوردن میوه بسیار مهم است به ویژه اگر قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارید. قند میوه با وجود طبیعی بودن، اگر بیش از اندازه مصرف شود ممکن است منجر به افزایش قند خون و حتی دیابت شود.

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری
4.8 از 5

زمان مطالعه 12 دقیقه

تعداد بازدید 44442

تاریخ انتشار

بهترین زمان خوردن میوه به ویژه برای لاغری بسیار اهمیت دارد و شما نمی‌توانید در هر زمان از شبانه‌روز هر چقدر میوه که دلتان خواست میل کنید. یک سیب در روز ممکن است پزشک را دور نگه دارد، اما تنها در صورتی که آن را در زمان مناسب مصرف کنید.

متخصصان تغذیه موافقند که بهترین زمان برای خوردن میوه‌ها به همان اندازه مهم است که داروها را در زمان مشخصی مصرف می‌کنید! در ادامه با زمان مناسب برای خوردن میوه‌ها به ویژه برای کاهش وزن آشنا می‌شوید:

آیا زمان خوردن میوه مهم است؟

از آنجا که کربوهیدرات‌های موجود در میوه به سوخت‌رسانی برای فعالیت کمک می‌کند، زمانی که میوه می‌خورید نیز اهمیت دارد:

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری چه زمانی است؟ - 1 - بهترین زمان خوردن میوه - عادات غذایی
بهترین زمان خوردن میوه‌ها

بهترین زمان خوردن میوه، در بین وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها به خصوص زمان هایی است که فعالیت بیشتری دارید. این ممکن است به معنای خوردن یک موز کوچک قبل از تمرین یا خوردن انواع توت‌ها همراه با صبحانه قبل از رفتن به محل کار و یا ترکیب یک سیب با کره بادام در بعدازظهر برای حفظ انرژی در ادامه‌ی روز باشد.

خوردن میوه قبل از ورزش یا قبل از شروع روز، کربوهیدرات‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به راحتی قابل هضم هستند و انرژی شما را بالا نگه می‌دارند.

چرا در رژیم غذایی به افراد توصیه می شود پیش از نهار میوه مصرف کنند؟ پاسخ این سوال را از زبان دکتر کرمانی بشنوید:

بهترین زمان خوردن میوه

میوه‌ها مواد غذایی سالم و مغذی هستند که می‌توانند در طول روز مصرف شوند با این حال، چند مورد وجود دارد که در زمان مصرف میوه شما ممکن است تفاوتی ایجاد کند:

اگر می‌خواهید وزن کم کنید

با توجه به فیبر موجود در میوه، خوردن آن ممکن است به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. این مساله می‌تواند باعث شود شما کالری کمتری مصرف کنید و در نهایت منجر به کاهش وزن شما می‌شود.

خوردن میوه همراه یا درست قبل از غذا ممکن است این اثر را افزایش دهد. این می‌تواند باعث شود که شما کمتر از سایر مواد غذایی با کالری بالاتر، از بشقاب غذایی خود میل کنید.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

اگر دیابت نوع ۲ دارید

خوردن میوه با مواد غذایی دیگر می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تفاوت ایجاد کند. مصرف همزمان میوه با غذای دیگر یا وعده غذایی سرشار از پروتئین، چربی یا فیبر ممکن است باعث شود قند میوه کندتر وارد روده کوچک شود. این امر می‌تواند منجر به افزایش کمتری در قند خون در مقایسه با خوردن میوه به تنهایی شود.

اگر دیابت بارداری دارید

دیابت بارداری زمانی رخ می‌دهد که فرد در دوران بارداری به دیابت مبتلا می‌شود. برای این افراد، تغییر هورمون‌ها در دوران بارداری باعث عدم تحمل کربوهیدرات می‌شود. مانند افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، خوردن میوه همراه با وعده غذایی احتمالا انتخاب خوبی است. با این حال، اگر در مدیریت قند خون خود مشکل دارید، ممکن است از خوردن مقادیر زیاد میوه و سایر کربوهیدرات‌ها در صبح خودداری کنید.

تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت بارداری ممکن است بعد از صبحانه افزایش قند خون بیشتری را در مقایسه با اواخر روز تجربه کنند. با این حال، مطالعات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است.

بررسی زمان‌های مختلف برای مصرف میوه

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که سطح مواد مغذی شما از ظهر تا شب به طور مداوم تامین می‌شود، در نظر گرفتن نوع میوه‌هایی که مصرف می‌کنید نیز کمک می‌کند. همچنین مصرف میوه در وعده‌های مختلف ممکن است اثرات متفاوتی بگذارد:

خوردن میوه در صبح

روز خود را با مصرف میوه‌هایی مانند انواع توت، موز و مرکبات غنی از ویتامین C آغاز کنید. سیب‌های کاستارد نیز می‌توانند انتخابی عالی برای شروع صبح شما باشند.

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری چه زمانی است؟ - 7 - بهترین زمان خوردن میوه - عادات غذایی
مصرف میوه به همراه صبحانه یا بعد از آن می‌تواند مفید و انرژی‌‎زا باشد.

خوردن میوه در عصر

در این زمان از روز باید میوه‌هایی را انتخاب کنید که بدون تحت تاثیر قرار دادن سیستم بدتان قبل از خواب به هضم غذا نیز کمک کنند، به همین دلیل سیب و گلابی، که هر دو غنی از فیبر هستند، انتخاب‌های خوبی برای عصر هستند.

خوردن میوه در شب

اگر تصمیم دارید میوه‌ها را بعد از شام بخورید، میوه‌هایی با خواص خواب آور برای شب در نظر بگیرید. گیلاس، کیوی و سیب به دلیل محتوای بالای ملاتونین، می‌توانند به شما کمک کنند، خواب آرامی داشته باشید.

به یاد داشته باشید که میوه‌های محلی و فصلی را در اولویت قرار دهید تا از حداکثر مواد مغذی آن بهره ببرید. به عنوان مثال، موز، می‌تواند پتاسیم را برای سلامت قلب و مواد مغذی ضروری برای تقویت انرژی فراهم کند و آنها را به یک مکمل همه کاره برای رژیم غذایی روزانه شما تبدیل کند.

چرا نباید میوه‌ها را با معده خالی بخورید؟

به گفته شیخا آگاروال، متخصص تغذیه، زمان بهینه برای مصرف میوه‌ها به طور کلی قبل از غروب خورشید در نظر گرفته می‌شود. این با ریتم طبیعی بدن شما هماهنگ است و هضم بهتر و افزایش جذب مواد مغذی در طول ساعات فعالیت شما را افزایش می‌دهد.

مصرف مداوم میوه‌های مناسب در این ساعت می‌تواند با به حداکثر رساندن فواید آنچه مصرف می‌کنید به یک سبک زندگی سالم‌تر کمک کند.

همچنین دکتر آگاروال هشدار می‌دهد که انتخاب میوه با معده خالی، به خصوص در اولین وعده غذایی روز، ممکن است منجر به افزایش سریع سطح قند خون شود.

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری چه زمانی است؟ - 9 - بهترین زمان خوردن میوه - عادات غذایی
هیچگاه میوه را با معده خالی مصرف نکنید.

برای شروع متعادل‌تر روزتان، قبل از مصرف میوه‌ها، مقداری چربی یا پروتئین مصرف کنید. این نه تنها به تثبیت قند خون کمک می‌کند، بلکه سطح انرژی پایدار را در طول صبح تضمین می‌کند. پیروی از این سبک متعادل از بهبود تنظیم قند خون و آزادسازی مداوم انرژی در طول روز پشتیبانی می‌کند.

به همین ترتیب، او از مصرف میوه بلافاصله پس از یک وعده غذایی مقوی نیز هشدار می‌دهد. او می‌گوید: وقتی کالری مورد نیاز شما از قبل برآورده شده باشد، این امر به طور بالقوه می‌تواند منجر به تبدیل فروکتوز به ذخایر چربی برای استفاده بعدی شود.

آنچه از مقاله بهترین زمان خوردن میوه آموختیم:

همان طور که دیدیم بهترین زمان خوردن میوه بسیار مهم است به ویژه اگر قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارید. قند میوه با وجود طبیعی بودن، اگر بیش از اندازه مصرف شود ممکن است منجر به افزایش قند خون و حتی دیابت شود. البته فیبر موجود در میوه می‌تواند موجب سیری شما شود و به همین دلیل اگر میوه را در زمان مناسبی میل کنید، تاثیر بهتری در کاهش وزن شما خواهد داشت.

سوالات متداول بهترین زمان خوردن میوه

1- بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری چه موقع است؟

خوردن میوه همراه یا درست قبل از غذا به افزایش حس سیری و کمتر غذا خوردن در هر وعده کمک شایان توجهی می‌کند.

2- می‌توان میوه را با معده خالی خورد؟

خیر خوردن میوه با معده خالی باعث افزایش سریع قند خون می‌شود.

منابع:

4.8 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-مریم 1403/01/06

بهترین ها رو گفتین

کارشناس به اندام 1403/01/07

سپاس

سبحان- 1402/09/07

سلام ممنون از اطلاعات مفید و عالی تون. اقای دکتر بنظر شما خوردن میوه باعث شفاف شدن پوست میشه؟

کارشناس به اندام 1402/09/08

سلام وتشکر عزیزم میوه خیلی خوبه اب وخواصی که داره به داشتن پوست زیبا کمک میکنه اما زیاد ازحد نمیشه خورد

-محمد 1402/08/02

من وقتی میوه میخورم بعدش گشنم میشه

- 1402/03/14

سلام آقای دوکتور میگم من کمرم صدا میده باید چیکنم آیا کم بود آهن دارم یا نه میشه برام معلومات بدیم ممنون میشم

کارشناس به اندام 1402/03/15

سلام عزیزم باید چکاب وآزمایش انجام بدین

سارا 1402/01/11

سلام خسته نباشید جسارتا این صحبت که میگن دو تا میوه رو همزمان نباید با هم خورد و باید حداقل ی فاصله بین دو واحد میوه باشه درسته ؟ مثلا کیوی و با پرتقال رو میگن پشت سر هم نخورید یک فاطله ای باشه

کارشناس به اندام 1402/01/12

سلام سلامت باشید عزیزم نظرات متفاوتی هست حساسیت خاصی نباشه مشکلی نداره درمصرف میوه زیاده روی نکنید

‌‌ 1401/04/17

سلام ببخشید در رژیم از چندتا شلیل به عنوان عصرونه استفاده کنیم تا باعث چاقی نشه

کارشناس به اندام 1401/04/22

سلام دوست خوبم .عزیزم اگه رژیم زیر نظر کارشناس تغذیه باشه مقدار میوه مصرفی در میان وعده رو براتون تعیین میکنند.برای همه افراد نمیشه یک مقدار ثابت رو در نظر گرفت چون کالری مصرفی افرادباهم متفاوته .

ادام اسمیت 1400/12/20

سلام آیا میشه به جای وعده صبحانه چند عدد میوه خورد؟

کارشناس به اندام 1401/10/07

دوست عزیز بهتره در وعده ی صبحانه از خوراکی های حاوی پروتئین مثل شیر، پنیر، تخم مرغ و ... استفاده کنید تا شکا رو هم سیر نگه داره و هم سوخت عضلاتتون رو تامین کنه

امیر 1400/04/09

ممنون از اطلاعات خوبتون موفق باشید

علی رضا 1400/03/10

سلام آیا میشه به جای میان وعده از میوه استفاده کرد؟

کارشناس به اندام 1400/03/15

سلام دوست خوبم بله می تونید از یک واحد میوه استفاده کنی

م 1399/12/27

ممنون‌خیلی‌بحثمفیدی‌بود‌وهم‌ملهم

Pari 1399/11/16

عالی بود🥰😍

P 1399/11/16

عالی بود🥰

شیما 1399/11/08

بسیار مفید و کاربردی. سپاس🙏🏼🌹

Kzm 1398/10/09

ممنون از راهنمایی تون

کارشناس به اندام 1398/10/10

🙏🙏