بهترین غذای سحری چیست؟ سحری چه بخوریم؟

بهترین غذا برای سحری غذایی است که با خوردن آن در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید. همانطور که گفته شد بهترین سحری و غذای مناسب سحری غذایی است که کمتر موجب تشنگی شود و انرژی بدن را تا زمان افطار حفظ کند.

غذای سحری
4.4 از 5

زمان مطالعه 24 دقیقه

تعداد بازدید 82880

تاریخ انتشار

غذای سحری یک وعده بسیار مهم در ماه مبارک رمضان است زیرا تمام انرژی روزانه شما تا زمان افطار به آن بستگی دارد؛ به ویژه اگر سر کار می‌روید. به همین دلیل یکی از دغدغه‌های روزه‌داران این است که سحری چه بخوریم تا بتوانیم تا پایان این ماه به راحتی تمام روزه‌ها را بگیریم و بدن‌مان دچار سوءتغذیه یا ضعف نشود.

گذشته از فواید بی‌شماری که روزه‌داری برای بدن دارد، روزهای طولانی بدون خوردن آب و غذا ممکن است مشکلاتی هم برایتان به وجود بیاورد. سردرد روزه داری، سرگیجه، ضعف و بیحالی همه و همه مشکلاتی هستند که ممکن است در ماه رمضان یا در وعده‌های غذایی رژیم فستینگ با آن رو به رو شوید.

اما چیزی که به شما کمک می‌کند تا این عوارض را به حداقل برسانید، غذای سحری مناسب و مصرف یک وعده‌ی مقوی، مغذی و سالم است. برای رسیدن به پاسخ این سوال که بهترین سحری چیست و باید‌ها و نباید‌های سحری در ماه رمضان چه مواردی هستند، این مقاله را تا پایان بخوانید.

فواید خوردن غذای سحری در ماه رمضان

برخی معتقدند اگر سحری نخورید، مشکلی برایتان پیش نمی‌آید و بارها به ‌این نحو بدون مشکل روزه گرفته‌اند. اما در واقع فردی که سحری نمی‌خورد به بدن خود فشار بسیاری وارد می‌کند و برای تامین انرژی مورد نیاز روزانه دچار مشکل می‌شود.

به همین دلیل نباید از این وعده حیاتی در ماه رمضان بگذرید! با توجه به این نکته مهمترین فواید خوردن سحری در این ماه به شرح زیر است:

  • جلوگیری از افت قند خون
  • پیشگیری از بی‌آبی بدن
  • جلوگیری از پرخوری در زمان افطار
  • جلوگیری از عدم تمرکز در طول روز

اگر سحری نخوریم، چه اتفاقی برای بدنمان می‌افتد؟ از زبان دکتر کرمانی بشنوید:

برای غذای سحری چه بخوریم که گرسنه نشویم؟

غذاهایی انتخاب کنید که تعادل بدن شما را حفظ کرده و معده را دچار مشکل نکند. این غذاها را سحری بخورید تا سیر و هیدراته بمانید. در ادامه چند پیشنهاد برای سحری را می‌خوانید:

غذای سحری بدون برنج

اگر قصد کاهش وزن دارید و مصرف برنج را در ماه رمضان کاهش می‌دهید، این غذاها می‌توانند گزینه خوبی باشند:

اوتمیل

بهترین غذای سحری بدون برنج یک غذای پرپروتئین است که انرژی شما را تامین می‌کند. اوتمیل نیز نه تنها پروتئین زیادی دارد، بلکه فواید دیگری نیز به بدن می‎‌رساند.

این ماده به دلیل داشتن پروتئین و کربوهیدرات زیاد باعث افزایش اشتها می‌شود. می‌توانید اسموتی اوت‌میل درست کنید که شامل موز و شیر باشد تا طعم و مزه بهتری بگیرد و یا به آن مغزیجاتی مانند بادام درختی یا پسته اضافه کنید.

بهترین غذای سحری چیست؟ سحری چه بخوریم؟ - 1 - غذای سحری - عادات غذایی
یک پیشنهاد برای سحری، فرنی است که با شیر درست شده باشد.

فرنی

یکی از خوراکی های مفید و یک غذای ساده سحری، در جواب به این سوال که سحری چی بخوریم، فرنی است. این گزینه همیشه در طول ماه رمضان به عنوان یک پیش غذا در وعده افطار سرو می شود. اما باید بگوییم فرنی برای سحر هم یک غذای عالی است که  معمولاً از شیر، زعفران و کمی آرد تهیه می‌شود و به اندازه کافی سبک، مغذی و لذت بخش است تا به یک غذای محبوب سحر ماه رمضان تبدیل شود.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

غذای سحری ساده

این ماده غذایی در وعده سحری، ساده اما بسیار مغذی است:

تخم مرغ

تخم مرغ نه تنها سرشار از پروتئین است، بلکه مقدار قابل توجهی ویتامین و مواد مغذی نیز دارد. خوردن تخم مرغ باعث می‌شود برای مدت بیشتری سیر بمانید. تخم مرغ را با روش‌های مختلفی می‌توان وارد برنامه غذایی کرد.

  • می‌توانید املت سبزیجات درست کرده و یا آن را با برنج قهوه‌ای نوش جان کنید.
  • همچنین می‌توانید تخم مرغ همزده درست کرده و همراه با نان قهوه‌ای و کره بادام زمینی میل کنید.
  • و یا تخم مرغ آبپز را تکه تکه کرده و در کنار سالاد بگذارید.
بهترین غذای سحری چیست؟ سحری چه بخوریم؟ - 7 - غذای سحری - عادات غذایی
تخم مرغ یک غذای مناسب سحری است که با داشتن پروتئین بالا شما را در طول روز سیر نگه می‌دارد.

آجیل‌

مغزیجات را می‌توانید به ماست نیز اضافه کنید. اگر می‌خواهید از خاصیت مغزیجات همراه با نان بهره ببرید، کره بادام زمینی انتخاب خوبی است. کره بادام و بادام زمینی انرژی زیادی به شما می‌دهند و برای مدت طولانی‌تری سیر نگه‌تان می‌دارند.

ماست

ماست می‌تواند غذای خوبی برای سحری باشد، زیرا مواد مغذی مانند پروتئین، کلسیم، ید و ویتامین‌های B را فراهم می‌کند و حاوی مایعات است. می توانید آن را با غلات و میوه ها مانند مثال های بالا ترکیب کنید.

 میوه‌ها و سبزیجات

غذای سحری بدون برنج در ماه رمضان غذایی است که باعث رفع تشنگی در طول روز شود مانند برخی میوه‌ها و سبزیحات. میوه‌ها و سبزیجات، مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی دارند که به تامین انرژی روزانه افراد کمک می‌کند. به علاوه در کنار نوشیدن آب، راه دیگر برای تامین آب مورد نیاز بدن، خوردن میوه‌ها و سبزیجات است.

میوه‌هایی مانند هندوانه، توت فرنگی، هلو، پرتقال، خیار و سبزیجاتی مانند کاهو، اسفناج و کرفس به تامین آب بدن کمک زیادی می‌کند. می‌توانید با درست کردن یک سالاد همه این میوه‌ها و سبزیجاتی که نام برده شد را در کنار یکدیگر نوش جان کنید و از تمام فواید آنها لذت ببرید.

بهترین غذای سحری چیست؟ سحری چه بخوریم؟ - 9 - غذای سحری - عادات غذایی
در وعده سحری حتما میوه‌ میل کنید.

غذای مقوی سحری

برای پیشگیری از ضعف و سوءتغذیه در ماه رمضان باید در وعده سحری مواد مغذی بیشتری مصرف کنید و بهترین غذا برای سحری می‌تواند یکی از گزینه‌های زیر باشد:

مرغ و ماهی

خوردن ماهی در سحر ماه رمضان توصیه می‌شود، زیرا ماهی به عنوان یک غذای تقویت کننده و نشاط‌ آور شناخته می‌شود. بهتر است ماهی را سرخ نکنید چرا که باعث نفخ معده خواهد شد. اگر قصد مصرف ماهی دارید، بهتر است ساردین را انتخاب کنید.

به طور کلی سعی کنید از غذاهای سرخ شده بپرهیزید. دلیل آن نیز ساده است به خاطر اینکه تشنه‌تان می‌کنند. چون خوردن آب در طول روزه‌داری ممنوع است برای همین سعی کنید از غذاهایی که ممکن است شما را تشنه‌تر کنند، بپرهیزید.

گوشت مرغ نیز مواد مغذی زیادی دارد و برای افراد روزه‌دار مفید است. گوشت مرغ می‌تواند انرژی مورد نیاز برای افراد روزه‌دار را در طول روز تامین کند. برای داشتن نتیجه بهتر آن را همراه با سبزیجات میل کنید.

بهترین غذای سحری چیست؟ سحری چه بخوریم؟ - 11 - غذای سحری - عادات غذایی
بهترین سحری شامل غذایی است که کمتر تشنگی ایجاد کند و مغذی باشد مانند ماهی بخارپز.

دیگر غذاهای مناسب برای سحری که می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشد:

  • انواع خورشت‌های آبدار (البته با نمک و روغن به اندازه)
  • غذاهایی مانند باقالی پلو، زرشک پلو و مشابه این‌ها که با کمترین میزان روغن و به صورت دمی طبخ می‌شوند.

بهترین نوشیدنی سحری

نوشیدنی‌های زمان سحر نباید بیش از اندازه شیرین یا شور باشند:

آب

آب بهترین، واضح‌ترین، موثرترین و در دسترس‌ترین نوشیدنی موجود در ماه رمضان است. برخی از نوشیدنی‌ها را می‌توان در صورت داشتن ترجیحات یا نیازهای غذایی خاص، کنار زد. اما آب واجب است. اطمینان حاصل کنید که در وعده سحری از آن به اندازه کافی می‌نوشید.

آب نارگیل

برای افرادی که در ماه رمضان در طول روز احساس کم آبی می‌کنند، آب نارگیل یک انتخاب ایده آل است. البته آب نارگیل بدون هیچ‌گونه افزودنی مصنوعی، کاملا ارگانیک و طبیعی. زیرا نارگیل دارای مقدار زیادی الکترولیت، ویتامین و مواد معدنی است که بدن را دوباره پر می‌کند و کم آبی بدن را از بین می‌برد. همچنین سطح قند و انسولین شما را افزایش نمی‌دهد.

شربت خاکشیر

مصرف شربت خاکشیر با کمی عسل و گلاب و آبلیمو یک معجون آبرسان عالی برای بدن در طول روز است و تا حد زیادی مانع تشنگی شما در زمان روزه‌داری می‌شد. البته مصرف شربت خاکشیر بدون موارد ذکر شده نیز می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. علاوه بر این مانع ایجاد بوی بد دهان در طول روز خواهد شد. مصرف خاکشیر همچنین برای افرادی که قصد لاغر شدن در ماه رمضان را دارند نیز توصیه می‌شود.

نکاتی که باید در ذهن داشته باشید

  • نوشیدنی‌هایی که فرآوری شده و با قند مصنوعی هستند بهتر است در زمان سحری مصرف نشوند زیرا موجب افزایش سریع قند خون و سپس افت شدید آن در صبح خواهند شد.
  • سعی کنید نوشیدنی‌های پرنمک و شور مانند دوغ را در وعده سحری قرار ندهید، زیرا به شدت موجب تشنگی شما در طول روز خواهند شد.
  • اعتدال را در مصرف آب‌میوه‌های طبیعی نیز رعایت کنید زیرا قند آب‌میوه طبیعی نسبت به میوه آن بیشتر است. بنابراین از میوه‌های آبدار در وعده سحر بیشتر میل کنید.

برای غذای سحری چه نخوریم؟

غذای ساده سحری مانع بروز ناراحتی‌های گوارشی، عطش زیاد، ترش کردن و سوزش سر معده می‌شود. اما برخی غذاها مانند غذاهای زیر در وعده سحر برای معده سنگین هستند مانند:

بهترین غذای سحری چیست؟ سحری چه بخوریم؟ - 13 - غذای سحری - عادات غذایی
کباب و کتلت از جمله غذاهای ممنوع در وعده سحر است و باعث تشنگی می‌شود.
  • خامه
  • چای زیاد
  • سس مایونز
  • کوکو سبزی
  • کوکو سیب‌زمینی
  • سوسیس و کالباس
  • شیرینی‌های مبتنی بر شیر و پودینگ
  • غذاهای سرشار از قند و چربی مانند زولبیا و بامیه
  • گوشت‌های سرخ شده مثل کتلت، کباب، جوجه کباب

نکات کلیدی درباره غذای سحری

هرگز وعده سحر را حذف نکنید چون شما را تا افطار سرحال نگه می‌دارد. حذف این وعده سبب افت قند خون و کاهش عملکرد بدن در طول روز می‌شود. همچنین گرسنگی سبب ترشح هورمون‌ها و ارسال سیگنال‌هایی به مغز شده که موجب می‌شود وعده بعدی یعنی غذای افطار را بسیار حجیم، پرچرب و پرکربوهیدرات انتخاب کنید.

این مساله سبب مشکلات گوارشی مثل بازگشت اسید معده به مری، ترش کردن و افزایش وزن ناخواسته خواهد شد. در ادامه چند نکته دیگر درباره غذای سحری در ماه رمضان می‌خوانید:

  • غذای سحری می‌تواند ویژگی یک صبحانه معمولی را داشته باشد. اگر عادت به مصرف غذای سرد دارید، می‌توانید وعده‌ای مشابه صبحانه و اگر به غذای گرم عادت دارید می‌توانید وعده‌ای مانند ناهار میل کنید.
  • اگر در هنگام صبح ترش می‌کنید و یا تلخی دهان دارید باید از غذاهای سبک در وعده سحری استفاده کنید.
  • پس از خوردن سحری برای مدت ۲۰ دقیقه راه بروید و بلافاصله نخوابید.
  • از مصرف غذاهای چرب و شور در وعده سحری بپرهیزید و در عوض سبزیجاتی مثل کاهو، گوجه فرنگی و سالاد استفاده کنید.
بهترین غذای سحری چیست؟ سحری چه بخوریم؟ - 15 - غذای سحری - عادات غذایی
در زمان سحر مایعات کافی بنوشید یا غذاهای آبدار میل کنید.
  • غذاهای پرچرب نه تنها باعث احساس تشنگی می‌شوند، بلکه هضم آنها دشوار است و مدت زمان بیشتری داخل معده باقی می‌مانند. در این صورت بیشتر دچار مشکل رفلاکس (بازگشت غذا از معده به مری) می‌شوید.
  • از غذای مقوی سحری مانند غذاهای پروتئین‌دار: انواع گوشت‌، حبوبات و لبنیات کم‌چرب استفاده کنید چون در طول روز به آهستگی انرژی خود را آزاد کرده و باعث می‌شوند برای طولانی مدت احساس سیری داشته باشید.
  • هر قدر سحری سبک‌تر باشد، احساس سنگینی، کسالت و خواب‌آلودگی کمتر بروز می‌کند.
  • از مواد غذایی دارای کربوهیدرات‌ پیچیده و فیبر مانند غلات کامل، حبوبات و سبزیجات به جای کربوهیدرات‌های ساده مثل قند، مربا و نان‌های بدون سبوس استفاده کنید. کربوهیدرات‌های پیچیده دیرتر هضم می‌شوند و خاصیت سیر کنندگی بالاتری دارند. در نتیجه به حفظ قند خون در محدوده طبیعی نیز کمک می‌کنند.
  • مصرف میوه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان (زرد، نارنجی و قرمز) در طول روز و همچنین در ‌این ماه برای پوست ضروری است. پس در صورت امکان در وعده سحری خود یکی از‌ این میوه‌ها را نیز بگنجانید.
  • همچنین در وعده سحری از مصرف قند‌های ساده (قند و شکر) و شیرینی‌جات پرهیز کنید تا در طی روز دچار گرسنگی و افت قند نشوید.
  • مصرف ادویه زیاد نیز در وعده سحر سبب افزایش گرسنگی و تشنگی در طی روز می‌شود.
  • در مجموع در وعده سحر از غذاهایی با شاخص گلیسمی ‌پایین (مثل پروتئین‌ها، نان سبوس‌دار و سبزیجات حاوی فیبر بالا) استفاده نمایید.
بهترین غذای سحری چیست؟ سحری چه بخوریم؟ - 17 - غذای سحری - عادات غذایی
یک سحری مقوی باید شامل میوه، سبزی و مغزها باشد تا شما را در طول روز سرحال نگه دارد.
  • برای کسانی که به طور معمول نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چای و قهوه را در طول روز مصرف می‌کنند، کمبود کافئین در طول روزه ممکن است در ابتدا منجر به سردرد و خستگی شود. این ممکن است در طول ماه رمضان کاهش یابد زیرا بدن خود را به عدم مصرف کافئین در طول روز عادت می‌دهد.
  • تغییر در عادات غذایی و کمبود مایعات در طول روز ممکن است برای برخی افراد باعث یبوست شود. زمانی که می‌توانید بخورید و بنوشید، مصرف مقدار زیادی مواد غذایی با فیبر مانند غلات کامل، غلات پر فیبر، سبوس، میوه و سبزیجات، لوبیا، عدس، میوه های خشک و آجیل در کنار مایعات فراوان ممکن است به کاهش یبوست کمک کند. فعالیت بدنی سبک، مانند پیاده روی بعد از افطار.

ماه رمضان می‌تواند زمان خوبی برای ایجاد تغییراتی برای بهبود تعادل رژیم غذایی باشد که بتوانید در طولانی مدت حفظ کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره رژیم ماه رمضان دکتر کرمانی می‌توانید از کارشناسان ما سوالات خود را بپرسید.

آنچه از مقاله غذای سحری آموختیم:

در این مقاله خواندید که بهترین غذا برای سحری کدام است تا در طول روز کمتر احساس گرسنگی و ضعف به بدن فشار بیاورد. همانطور که گفته شد بهترین سحری و غذای مناسب سحری غذایی است که کمتر موجب تشنگی شود و انرژی بدن را تا زمان افطار حفظ کند. به یاد داشته باشید در ماه مبارک رمضان حتما سحری میل کنید. به بایدها و نبایدها سحری که در مقاله گفته شد توجه کنید و سعی داشته باشید به آنها عمل کنید. روزه‌ گرفتن بدون سحری خطرات زیادی به دنبال خواهد داشت. حتما از وعده افطار تا سحر هشت لیوان آب بنوشید تا آب بدن تامین شود.

سوالات متداول غذای سحری

1- سحری چی بخوریم که گرسنه نشویم؟

غذاهایی مانند تخم مرغ آب پز، ماهی بخارپز، ماست، فرنی و اوتمیل و سبزیجات و میوه‌های آبدار گزینه‌های مناسبی هستند که در زمان سحری مصرف شوند.

2- سحری قهوه بخوریم؟

مصرف قهوه در طول وعده غذایی قبل از سحر، ممکن است ایده ی خوبی نباشد، زیرا می‌تواند منجر به کم آبی بدن شود. افطار کردن با یک فنجان قهوه نیز ایده آل نیست زیرا کافئین با معده خالی می‌تواند معده را تحریک کرده و اسید معده را آزاد کند. بهترین زمان برای نوشیدن قهوه در ماه رمضان، بین افطار و بین ساعات شب است.

3- سحری چی بخوریم که تشنه نشویم؟

مصرف آب، شربت خاکشیر از بهترین گزینه‌ها است. همچنین آب نارگیل تازه می‌تواند گزینه خوبی باشد زیرا قند بالایی هم ندارد.

منابع:

4.4 از 5
این مطالب را از دست ندهید ...
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
- 1403/01/25

ببخشید یک چیز دیگه ای خواستم بگم که خوردن موز و سوهان اشکال داره در رژیم؟ من امروز بعد تقریبا ۳ هفته یک سوم کف دست سوهان خوردم اشکالی داره اینجوری؟ یا حتی موز که یه سریا میگن چاق میکنه و یه سریا میگن که در کاهش وزن مؤثره و منبع غنی از فیبر و پتاسیم هست (ببخشید من برنامه کالری شماری .مانکن. رو نصب کردم و هر روز از طریق این برنامه چیزهایی که میخورم رو کالریش رو حساب میکنم خواستم بدونم که مثلا این برنامه میگه با توجه به مشخصات روزانه ۱۹۶۷ کالری (کالری مصرفیم هست) یا حتی مثلا کالری همین مقدار سوهان رو که گفتم زده یک تکه ۱۵ گرمی ۷۹.۵ کالری آیا این درسته؟ یا کالری یک موز متوسط رو هم زده ۱۰۱ کالری یا هر قاشق عدس پلو ۳۹.۵ کالری و.....) آیا این برنامه درسته؟ یا برنامه ای می‌شناسید که بشه باهاش دقیق کالری شماری کرد؟

کارشناس به اندام 1403/01/26

عزیزم شما در برنامه غذایی که دارین هرچیزی و میتونین بخورید اما اعتدال در مصرف باید رعایت بشه برنامه کالری شماری معرفی نمیشه در مجموع هم کالری ها تفاوت انچنان ندارن هر روز امکان ورزش و دارین خوبه

- 1403/01/25

سلام مجدد ببخشید پیرو این حرفتون خواستم بگم که یعنی روزهایی که در هفته ورزش انجام نمیدیم مثلا بی تحرکی حساب نمیشه یا اینکه مثلا بدنمون هرچی میخوریم رو ذخیره کنه تو خودش؟ بعد تمرینات با همین دمبل (بطری آب یخ) میشه چند نمونه بگید که چه تمریناتی انجام بدیم؟

کارشناس به اندام 1403/01/26

سلام عزیزم نه بی تحرکی حساب نمیشه برای نوع حرکات هم پیج وسایت ورزشی فیتامین ودنبال کنید

- 1403/01/24

ببخشید برای کاهش وزن و تناسب اندام هر روز باید ورزش کرد؟ اگر یک روز ورزش نکنیم اشکال داره؟ چند روز در هفته باید ورزش کنیم؟ اگر توی خونه وزنه نداریم چجوری تمرینات قدرتی رو جوری انجام بدیم که انگار با وزنه کار کردیم؟

کارشناس به اندام 1403/01/25

عزیزم سه روز درهفته کافیه ورزش انجام بدین داخل بطری اب بریزید یخ بشه وبه جای دمبل استفاد کنید

Giiirl 1403/01/24

سلام خوردن پفک هندی تاثیری توی افزایش وزن داره؟ و چقدر خوردنش مجازه؟ برای منی که)(۱۴ سالمه قدم ۱۶۱ وزنم ۴۹)

کارشناس به اندام 1403/01/25

سلام بله عزیزم تاثیر داره کالری داره وزیاده روی در خوردنش چاق کننده هست

Giiirl 1403/01/22

سلام عیدتون مبارک ببخشید ورزش هایی مثل شنا و پلانک جزو ورزش های قدرتی حساب میشن؟ الان که ماه رمضان نیست تاثیر داره پیاده روی چه زمانی از روز باشه؟ هر ورزشی رو که بخوایم بعدش که انجام دادیم باید تمرینات قدرتی رو کنارش انجام بدیم درسته؟

کارشناس به اندام 1403/01/23

سلام عزیزم هوازی هستن صبح وعصر زمان خوبی برای ورزش برای نتیجه بهتر چه در کاهش وزن چه تناسب اندام ورزش قدرتی که با وزنه انجام بشه عالیه

- 1403/01/20

سلام من یکجا خونده بودم که برای اینکه بخوای هرچی بخوری و چاق نشی باید عضله بسازی با استفاده از تمرینات مقاومتی یا قدرتی کدومشون بود یادم نیست(آیا این حرف درسته؟) و اینکه میشه بگید چه ورزشایی جزو تمرینات قدرتی و مقاومتی میشن؟ و خب تمرینات مقاومتی وقتی که انجامشون بدیم عضله بسازیم وزنمون میره بالا اشکال نداره؟

کارشناس به اندام 1403/01/21

سلام عزیزم به تمریناتی گفته می‌شود که برای بهبود قدرت و استقامت بدن طراحی شده‌اند. تمرینات مقاومتی یا قدرتی اغلب با وزنه سروکار دارد، اما فقط به وزنه و دمبل محدود نیست. برای بسیاری از ورزش‌ها، تمرین قدرتی یک تمرین مکمل است که برای موفقیت بهتر و رشد بهتر ورزشکار در کنار ورزش اصلی باید انجام شود. حجم عضله بیشتر بشه نه موردی نداره

Sara 1403/01/18

سلام ببخشید خواستم بپرسم درس خوندن هم کالری سوزی داره؟ مثلا من درس که میخونم حرف میزنم و میخونم یعنی در واقع خودم صدای خودمو باید بشنوم تا بتونم بخونم یکجا دیده بودم که دو ساعت درس خواندن ۱۵۰ کالری می‌سوزاند این درسته؟

کارشناس به اندام 1403/01/19

سلام بله کالری سوزی داره ولی چربی سوزی نداره

mana 1403/01/18

سلام ببخشید من فرد لاغری هستم و میخوام وقتی روزه میگیرم داخل مدرسه و خونه گشنم یا تشنم نشه باید چیکار کنم میشه به من کمک کنید

کارشناس به اندام 1403/01/19

سلام عزیزم باید تغذیه کامل وخوبی داشته باشید بین افطار تا سحر اب میوه سبزیجات استفاده کنید تا بدن هیدراته باشه سحری رو حذف نکنید وعده سحر هم پروتئنین کنار غلات باشه

- 1403/01/17

ببخشید یک سوال دیگه خورن کنجد باعث افزایش وزن میشه؟

کارشناس به اندام 1403/01/18

کالری داره عزیزم قاشقی 60 تا اگر زیاد تز حد خورده بشه بله

- 1403/01/17

سلام ببخشید من همونی هستم که پیام هم دادم چند روز پیش راجب پیاده روی و اینا😄خواستم بپرسم ازتون که من مادرم نزدیک چهار پنج روزی هست هر شب بعد افطار مقدار کمی شام و یک لیوان شیرموز که خودش درست کرده همراه مقدار کمی آجیل میکس شده توش و اسموتی سیب و کیوی بهم میده که بخورم سوال من و مادرم اینه که این چیز هایی که میخورم باعث افزایش وزن که نمیشه؟ (چون مادرم میگه روزه که میگیری باید بخوریم تا ویتامین های بدنت تامین میشه)

کارشناس به اندام 1403/01/18

سلام عزیزم شما وقتی کالری دریافتی بیشتر از نیاز بدن و دریافت کنید وزن میره بالا

Girl 1403/01/13

سلام ببخشید یک سوال پیاده روی توی ماه رمضان تاثیر داره که چه زمانی از روز باشه؟ مثلا من قبلا هم گفتم هر روز ۲ ساعت قبل افطار شروع میکنم به یک ساعت و نیم پیاده روی اما امروز به دلایلی الان میخوام شروع کنم به یک ساعت و نیم پیاده روی اشکالی نداره؟ تاثیر منفی نمیزاره روی کاهش وزن؟

کارشناس به اندام 1403/01/14

سلام عزیزم اگر روزه میگیرید قبل افطار یا دوساعت بعد شام میتونین پیاده روی کنید مجموعا یکساعت کافیه

- 1403/01/12

عالی

کارشناس به اندام 1403/01/13

سپاس عزیزم

پویا- 1403/01/11

ماست یونانی به تنهایی برای سحری خوبه ؟ با آب

کارشناس به اندام 1403/01/12

عزیزم غلات هم کنارش استفاده کنید

-شهرام 1403/01/10

با سلام آيا خوردن فقط ميوه به تنهايي براي سحري مناسب است؟ چون هر وقت در وعده سحر غذا يا صبحانه ميخورم صبح كه از خواب بلند ميشم احساس سردرد و سنگيني دارم.

کارشناس به اندام 1403/01/11

سلام اگر اذیت میشین وعده کاملتری آخر شب بخورید سحری همان میان وعده طور میوه واجیل باشه

- 1403/01/10

ببخشید در ادامه پیام بالام خواستم بگم با توجه به مشخصاتی که گفتم باید توی ماه رمضان از افطار تا سحر و خود سحر و بعد ماه رمضان در طول روز چقدر سقف مجاز دریافتی ویتامین و فیبر و بقیه چیز هایی که برای بدنم لازمه هست؟(میشه بگید بجز اینایی که گفتم دیگه چه چیزایی برای بدنم لازمه و ضروری و حتما باید در برنامه غذایی جاشون بدم و اینکه میشه بگید چه مواد غذایی ای اینارو دارن؟

- 1403/01/10

سلام ببخشید هرکی منو میبینه فامیلامون و خانواده حتی پدر و مادرم همش بهم میگن خیلی لاغر شدی و زیر چشمات گود افتاده دخترم ۱۴ سالمه قدم ۱۶۱ وزنم ۴۹ افطار تقریبا کم میخورم اصرار می‌کنند پدر مادرم گه باید شامم بخورم و میوه و آجیل لااقل چه مقدار بخورم؟ میشه بگید چه کار کنم که شکمم همینجوری تخت باشه کاهش وزن آهسته آهسته داشته باشم و گودی زیر چشمام هم درست شه؟ چون مادر پدرم میگن از رژیمه که اینجوری شدی 😟💔

کارشناس به اندام 1403/01/11

سلام عزیزم وزنتون که خوبه کمترم میتونه باشه در برنامه غذایی همه نوع مواد غذایی باید باشه چیزی حذف نشه آب فراوان بخورید گودی زیرچشمی که اشاره کردین آب ومایعات بیشتر بنوشید

نازنین زهرا محرابی 1403/01/07

من باید چی بخورم که سحری به هم بسازه و اصلا نون و پنیر دوست ندارم باید چیکار کنم که من تا افطاری تحمل کنم حداقل یه راه خوب بهم پیشنهاد بدید اگه پیشنهاد بدید ممنون میشم

کارشناس به اندام 1403/01/08

عزیزم اجیل فرنی سبزیجات مرغ ماهی و..میتونه خوب نگهتون داره

girl 1402/12/27

سلام ببخشید من هر روز دو ساعت قبل افطار شروع میکنم به یک ساعت و نیم پیاده روی این روند کمک میکنه به کاهش وزن؟ و خب من ۱۴ سالمه خواستم بدونم که سحری و افطاری چه چیز هایی باید بخورم؟ من دیروز بعد افطار یک ساندویچ فلافل بدون سس با نصف لیوان شربت خوردم این اشکالی نداره برای یک بار در طول ماه؟

کارشناس به اندام 1402/12/28

سلام اگر رژیم وبرنامه غذایی داشته باشید بله حتما به کاهش وزن کمک میکنه فلافل یا هر غذایی به اندازه مشخص میشه خورد

-میهان 1402/12/26

سلام تخم مرغ در طول روز تشنه نمیکنه اگه سحری بخورم ؟!

کارشناس به اندام 1402/12/27

سلام درکنار سبزیجات نه عزیزم

-ناشناس 1402/12/25

سلام ممنون از مطلب عالی که ارائه دادید. من موقع افطار بدنم گر میگیره و وقتی افطار میکنم سرگیجه میگیرم و بدنم گز گز میکنه علت چی هست و چگونه برطرف میشه؟

کارشناس به اندام 1402/12/26

سلام عزیزم نحوه تغذیه شما وبازکردن افطار مهمه مایعات بنوشید کم خونی عامل گزگزبدن میتونه باشه